Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Wykreśl indywidualną praktykę pielęgniarek lub położnych z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą

Chcesz zakończyć prowadzenie działalności leczniczej w formie indywidualnej praktyki? Pamiętaj, że musisz wykreślić swój wpis z RPWDL. Dowiedz się jak to zrobić.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • elektronicznie
Załatw online

Wypełnij i wyślij wniosek w systemie RPWDL. Aby skorzystać z systemu, załóż konto i zaloguj się.

Wniosek podpiszesz Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

Jeśli zakończyłaś prowadzenie działalności leczniczej w formie indywidualnej praktyki, złóż wniosek o jej wykreślenie z rejestru podmiotów prowadzących działalność leczniczą (RPWDL).

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

W dowolnym momencie

Gdzie załatwisz sprawę

Usługę można zrealizować w:

  • okręgowe izby pielęgniarek i położnych

Wniosek o wykreślenie wpisu z Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą możesz złożyć tylko przez internet, za pośrednictwem strony RPWDL

Aby dowiedzieć się gdzie zrealizować usługę, podaj miejsce wykonywania działalności.

Co zrobić krok po kroku

  1. Złóż wniosek o wykreślenie wpis rejestru

Wniosek o wykreślenie z rejestru możesz złożyć wyłącznie w formie elektronicznej, za pośrednictwem strony RPWDL

Zaloguj się w rejestrze i wybierz czynność „nowy wniosek” oraz określ rodzaj wniosku poprzez kliknięcie „wniosek o wykreślenie z rejestru”. We wniosku wpisz datę zakończenia działalności oraz w zakładce „uwagi” wpisz adres, gdzie będzie przechowywania dokumentacja medyczna po zakończeniu działalności. Jeśli chcesz przedstawić dodatkowe dokumenty, dołącz je w formie załączników, klikając w zakładkę „załączniki”. Gdy uzupełnisz wszystkie pola, podpisz wniosek za pomocą podpisu kwalifikowanego albo podpisu zaufanego i wyślij.

Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dla użytkowników aplikacji RPWDL.

Dokumenty

  1. Organ oceni wniosek formalnie i merytorycznie

Okręgowa rada pielęgniarek i położnych sprawdzi twój wniosek.

W przypadku, gdy złożone dokumenty nie będą spełniały wymagań formalnych, organ wezwie cię do uzupełnienia braków. Na uzupełnienie braków będziesz mieć 7 dni, licząc od dnia otrzymania wezwania. Jeśli nie usuniesz braków wniosek nie zostanie rozpatrzony.

Po weryfikacji formalnej nastąpi weryfikacja merytoryczna. Okręgowa rada pielęgniarek i położnych oceni, czy zostały spełnione wszystkie wymagania do wykreślenia wpisu indywidualnej lub specjalistycznej praktyki z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą.

  1. Organ prowadzący rejestr wykreśli twoją praktykę z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą

Po weryfikacji wniosku organ prowadzący rejestr, podejmie uchwałę o wykreśleniu albo o odmowie wykreślenia twojej praktyki z rejestru.

Dokumenty

Ile zapłacisz

Usługa jest bezpłatna.

  • 17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalnie)  

Jeśli do urzędu składasz pełnomocnictwo to musisz je opłacić. Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu.

Gdzie zapłacić: opłatę skarbową za pełnomocnictwo wpłać na konto urzędu miasta lub gminy, właściwego dla siedziby urzędu, w którym składasz pełnomocnictwo. Numer konta sprawdzisz na stronie internetowej urzędu miasta lub gminy. Na przykład, jeśli pełnomocnictwo składasz do Urzędu Miasta Poznania to opłatę zapłać również na konto Urzędu Miasta Poznania.

Praktyczne informacje na temat pełnomocnictwa.

Ile będziesz czekać

Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).

Jak możesz się odwołać

Możesz złożyć odwołanie od uchwały o odmowie wykreślenia. Odwołanie złóż w ciągu 14 dni od dnia doręczenia lub ogłoszenia uchwały. Złóż je do Ministra Zdrowia, za pośrednictwem organu który wydał uchwałę.

Czy ta strona była przydatna?

Portal nadzorowany jest przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Partnerzy projektu: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny, Krajowa Izba Gospodarcza. Projekt jest współfinansowany z Programu Polska Cyfrowa ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i jest kontynuacją projektu pt.: "Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej" finansowanego z Programu Innowacyjna Gospodarka oraz projektu "Uproszczenie i elektronizacja procedur" finansowanego z Programu Kapitał Ludzki.

Artykuły zamieszczone w serwisie GOV.PL, w których nie podajemy żadnych dodatkowych informacji na temat praw autorskich, należą do informacji publicznych i udostępniamy je bezpłatnie. Korzystanie z nich, niezależnie od celu i sposobu korzystania, nie wymaga zgody Ministerstwa. Dostępne są w ramach licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 3.0 Polska. Serwis Biznes.gov.pl używa plików cookies. Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookie. Zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki.