Wykreśl grupową praktykę pielęgniarek lub położnych z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą
Spółka pielęgniarek lub położnych, która zakończyła prowadzenie działalności leczniczej musi zostać wykreślona RPWDL. Dowiedz się jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Jeśli spółka pielęgniarek lub położnych, którą reprezentujesz, zakończyła prowadzenie działalności leczniczej, złóż wniosek o jej wykreślenie z rejestru podmiotów prowadzących działalność leczniczą (RPWDL).
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W dowolnym momencie
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- okręgowe izby pielęgniarek i położnych
Wniosek o wykreślenie z Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą możesz złożyć tylko przez internet, za pośrednictwem strony RPWDL.
Aby złożyć wniosek musisz wybrać właściwy organ rejestrowy.
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o wykreślenie grupowej praktyki pielęgniarek lub położnych z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą
Wniosek o wykreślenie z rejestru możesz złożyć tylko w formie elektronicznej, za pośrednictwem strony RPWDL.
Zaloguj się w aplikacji i wybierz czynność „nowy wniosek” oraz określ rodzaj wniosku poprzez kliknięcie „wniosek o wykreślenie z rejestru”. We wniosku wpisz datę zakończenia działalności oraz w zakładce „uwagi” wpisz adres, gdzie będzie przechowywania dokumentacja medyczna po zakończeniu działalności. Jeśli chcesz przedstawić dodatkowe dokumenty, dołącz je w formie załączników, klikając w zakładkę „załączniki”. Gdy poprawnie uzupełnisz wszystkie pola, podpisz wniosek za pomocą podpisu kwalifikowanego albo profilu zaufanego i następnie wyślij.
Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dla użytkowników aplikacji RPWDL.
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
Dokument elektronicznyInformacja dodatkowa
Wniosek o wykreślenie podmiotu z rejestru zawiera:
- numer księgi rejestrowej
- datę zakończenia działalności leczniczej
- miejsce przechowywania dokumentacji medycznej w przypadku likwidacji podmiotu leczniczego
- określenie rodzaju wniosku - wykreślenie wpisu z rejestru
- oznaczenie organu prowadzącego rejestr
- firmę albo nazwę podmiotu leczniczego
- adres zamieszkania w przypadku osoby fizycznej lub adres do korespondencji w przypadku spółki cywilnej
- podpis osoby uprawnionej do złożenia wniosku.
Organ oceni wniosek formalnie i merytorycznie
Okręgowa rada pielęgniarek i położnych zweryfikuje poprawność oraz kompletność złożonych przez ciebie dokumentów.
Jeśli złożone dokumenty nie będą spełniały wymagań formalnych, organ wezwie cię do uzupełnienia braków. Na uzupełnienie braków będziesz mieć 7 dni, licząc od dnia otrzymania wezwania. Jeśli nie usuniesz braków wniosek nie zostanie rozpatrzony.
Po weryfikacji formalnej nastąpi weryfikacja merytoryczna, podczas której organ ocenia, czy zostały spełnione wszystkie wymagania do wykreślenia z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą.
Organ prowadzący rejestr wykreśli grupową praktykę z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą
Po weryfikacji wniosku organ prowadzący rejestr, podejmie uchwałę o wykreśleniu albo o odmowie wykreślenia praktyki grupowej z rejestru.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałIle zapłacisz
Usługa jest bezpłatna.
- 17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalnie)
Jeśli do urzędu składasz pełnomocnictwo to musisz je opłacić. Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu.
Gdzie zapłacić: opłatę skarbową za pełnomocnictwo wpłać na konto urzędu miasta lub gminy, właściwego dla siedziby urzędu, w którym składasz pełnomocnictwo. Numer konta sprawdzisz na stronie internetowej urzędu miasta lub gminy. Na przykład, jeśli pełnomocnictwo składasz do Urzędu Miasta Poznania to opłatę zapłać również na konto Urzędu Miasta Poznania.
Praktyczne informacje na temat pełnomocnictwa.
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).
Jak możesz się odwołać
Możesz złożyć odwołanie od uchwały o odmowie wykreślenia. Odwołanie złóż w ciągu 14 dni od dnia doręczenia lub ogłoszenia uchwały. Złóż je do Ministra Zdrowia, za pośrednictwem organu który wydał uchwałę.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej
- Ustawa z dnia 1 lipca 2011 r. o samorządzie pielęgniarek i położnych
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
- Ustawa z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru