Zmiana wpisu do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych
Zmiana wpisu w rejestrze przechowawców akt osobowych i płacowych - wydawane na wniosek przedsiębiorcy.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Przedsiębiorca wpisany do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych jest obowiązany niezwłocznie zgłaszać marszałkowi województwa:
- wszelkie zmiany danych, np.:
- firma przedsiębiorcy oraz jego siedziba i adres,
- numer w rejestrze przedsiębiorców,
- numer identyfikacji podatkowej (NIP),
- imiona i nazwiska osób uprawnionych do reprezentowania przedsiębiorcy,
- określenie zakresu działalności, która ma być objęta wpisem,
- określenie miejsca lub miejsc, w których będzie wykonywana działalność objęta wpisem i daty jej rozpoczęcia,
- informacje o postawieniu przedsiębiorcy w stan likwidacji lub ogłoszeniu jego upadłości.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany.
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- urzędy marszałkowskie
Co zrobić krok po kroku
Złożenie wniosku o zmianę wpisu do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych
Przedsiębiorca zgłaszający zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej składa wniosek, odpowiadający wymogom ustawowym, do marszałka województwa, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności objętej wpisem.
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Wniosek zawiera:
1) firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres;
2) numer w rejestrze przedsiębiorców;
3) numer identyfikacji podatkowej (NIP);
4) imiona i nazwiska osób uprawnionych do reprezentowania przedsiębiorcy;
5) określenie zakresu działalności, która ma być objęta wpisem;
6) określenie miejsca lub miejsc, w których będzie wykonywana działalność objęta wpisem i daty jej rozpoczęcia;
7) informacje o postawieniu przedsiębiorcy w stan likwidacji lub ogłoszeniu jego upadłości.
Termin
Niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany.
Weryfikacja materialno-prawna i formalna wniosku o zmianę wpisu
W przypadku stwierdzenia w złożonym wniosku o zmianę danych braków formalno-prawnych, marszałek województwa niezwłocznie przesyła do wnioskodawcy wezwanie do ich uzupełnienia, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Wniosek powinien zostać uzupełniony w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W przypadku, gdy przedsiębiorca:
1) nie uzupełni braków formalno-prawnych stwierdzonych we wniosku z zachowaniem 7-dniowego terminu, bądź
2) mimo terminowego uzupełnienia braków formalno-prawnych, wniosek nadal nie spełnia wymogów,
wówczas marszałek województwa pozostawi wniosek bez rozpoznania (informacja o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania).
W przypadku, gdy wniosek nie zawiera braków lub zostały one uzupełnione, organ jest obowiązany dokonać zmiany danych przedsiębiorcy objętych wpisem do rejestru bez zbędnej zwłoki. W przypadku sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego jej załatwienie następuje nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Przewidując niezałatwienie sprawy w tych terminach urząd zawiadamia stronę o przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy.
Zmiana wpisu w rejestrze działalności regulowanej
Marszałek województwa prowadzący rejestr, dokonuje zmiany wpisu w rejestrze działalności regulowanej bez zbędnej zwłoki.
Termin
Bez zbędnej zwłoki.
Wydanie zaświadczenia o zmianie wpisu w rejestrze przechowawców akt osobowych i płacowych
Marszałek województwa prowadzący rejestr działalności regulowanej, wydaje na wniosek przedsiębiorcy, zaświadczenie o dokonaniu zmiany wpisu w rejestrze. Wydanie zaświadczenia wiąże się z obowiązkiem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł.
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałDokument otrzymasz jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Zaświadczenie zawiera:
- firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres;
- zakres działalności gospodarczej objętej wpisem;
- miejsce wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
- datę rozpoczęcia działalności gospodarczej.
Termin
Niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia dokonania zmiany wpisu.
Przekazanie drogą elektroniczną do CEIDG informacji o zmianie wpisu w rejestrze działalności regulowanej
Marszałek województwa prowadzący rejestr, przekazuje drogą elektroniczną do CEIDG informacje o zmianie wpisu w rejestrze.
Termin
Niezwłocznie, nie później niż następnego dnia roboczego po prawomocnym rozstrzygnięciu sprawy.
Zawiadomienie Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych
Marszałek województwa zawiadamia Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych o zmianie danych w terminie miesiąca od dnia powzięcia o nich wiadomości, przekazując następujące dane:
1) firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres;
2) zakres i miejsce (miejsca) wykonywania działalności;
3) informacje o wykreśleniu wpisu z rejestru oraz o zawieszeniu lub zakończeniu wykonywania działalności objętej wpisem;
4) informacje o postawieniu przedsiębiorcy w stan likwidacji lub ogłoszeniu jego upadłości.
Termin
W terminie miesiąca od dnia powzięcia informacji o zmianie danych.
Wpisanie zmiany danych przedsiębiorcy do ewidencji przechowawców akt osobowych i płacowych
Na podstawie informacji uzyskanych od marszałków województw i przedsiębiorców, Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych prowadzi ewidencję przechowawców akt osobowych i płacowych. Ewidencja jest jawna. Do ewidencji wpisuje się odpowiednie dane uwzględniając zmiany zgłoszone we wniosku.
Ile zapłacisz
17,00 zł
Ile będziesz czekać
Zmiana wpisu w rejestrze dokonywana jest bez zbędnej zwłoki. Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiane są nie później niż w ciągu miesiąca. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie, urząd zawiadamia stronę o przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy. Sprawy szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie urząd zawiadamia stronę o przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy.
Jak możesz się odwołać
Odmowa wpisu do rejestru zmian zgłoszonych przez przedsiębiorcę następuje w formie decyzji administracyjnej. Stronie służy odwołanie za pośrednictwem organu (marszałka województwa), który wydał decyzję do samorządowego kolegium odwoławczego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego