Zezwolenie na prowadzenie spalarni zwłok zwierzęcych
Chcesz prowadzić zakład - spalarnię zwłok zwierzęcych? Jeśli tak, to musisz uzyskać odpowiednie zezwolenie w gminie, gdzie planujesz wykonywać te usługi. Poniżej dowiesz się jak to załatwić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Rada gminy określa w drodze uchwały, wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia.
Sprawdź jakie wymagania obowiązują w gminie, w której chcesz prowadzić spalarnię zwłok zwierzęcych i ich części
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Przed rozpoczęciem wykonywania działalności.
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- urzędy miast lub gmin
- urzędy dzielnicowe m.st. Warszawy
- urzędy miast na prawach powiatu
Złóż wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta właściwego ze względu na miejsce świadczenia usług.
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o wydanie zezwolenia
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Wniosek o udzielenie zezwolenia powinien zawierać:
1) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP);
2) określenie przedmiotu i obszaru działalności;
3) określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem;
4) informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;
5) proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności;
6) określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałDokument możesz złożyć jako:
OryginałDokument możesz złożyć jako:
OryginałDokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
W zaświadczeniu znajdują się m.in.:
- dane identyfikacyjne wnioskodawcy
- adres jego siedziby lub zamieszkania
- informacje o braku lub wystąpieniu zaległości podatkowych (wraz z ich tytułem, okresem i kwotą)
- informacje o odsetkach za zwłokę lub ich braku wraz z kwotą
- o odroczeniu lub rozłożeniu na raty zobowiązania podatkowego
Na żądanie wnioskodawcy w zaświadczeniu podaje się także informacje:
1) czy w stosunku do wnioskodawcy prowadzone jest:
a) postępowanie mające na celu ujawnienie jego zaległości podatkowych i określenie ich wysokości
b) postępowanie egzekucyjne w administracji, również w zakresie innych niż podatkowe zobowiązań wnioskodawcy
2) dotyczące:
a) okresów, z których pochodzą zaległości, i ich tytułów
b) podatków, których termin płatności został odroczony lub których płatność została rozłożona na raty
Jak uzyskać dokument?
Uzyskaj zaświadczenie z urzędu skarbowego o niezaleganiu w podatkach dochodowych, VAT lub akcyzieDokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Zaświadczenie zawiera:
- Numer.
- Dane wnioskodawcy (nazwę/imię i nazwisko, adres, NIP, REGON, PESEL, seria i numer dowodu osobistego/paszportu).
- Informację, że wnioskodawca nie posiada zaległości w opłacaniu składek na:
- ubezpieczenia społeczne,
- ubezpieczenia zdrowotne,
- Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,
- Fundusz Emerytur Pomostowych. - Oznaczenie dnia, na który wnioskodawca nie posiada zaległości.
Jak uzyskać dokument?
Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUSDokument możesz złożyć jako:
Oryginał- Zaświadczenia o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne mogą być zastąpione oświadczeniami o tej samej treści. Oświadczenie, o którym mowa wyżej składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie przez organ o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- Ponadto do wniosku należy dołączyć inne załączniki wynikające z treści stosownej uchwały rady gminy w sprawie wymagań, jakie musi spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
Termin
Przed rozpoczęciem wykonywania działalności.
Weryfikacja formalna wniosku
Urząd sprawdzi, czy dostarczyłeś wszystkie dokumenty i podałeś niezbędne dane we wniosku.
Jeżeli twój wniosek zawiera braki formalne (np. pomyliłeś się we wniosku, nie podałeś wymaganych danych, albo nie złożyłeś wymaganych dokumentów) to urząd wezwie cię do poprawienia błędów lub złożenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie. Będzie to co najmniej 7 dni, a jeśli nie wpłaciłeś opłaty skarbowej będzie to od 7 do 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Jeśli w terminie nie usuniesz braków urząd wyśle ci zawiadomienie, że twoja sprawa nie będzie dalej rozpoznawana.
Weryfikacja merytoryczna wniosku
Przed podjęciem decyzji w sprawie wydania zezwolenia wójt, burmistrz lub prezydent miasta może:
- wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszym niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem;
- dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem.
Wydanie decyzji
Urząd wyda ci zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
Zezwolenie wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Zezwolenie powinno określać:
1) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy;
2) przedmiot i obszar działalności objętej zezwoleniem;
3) termin podjęcia działalności;
4) wymagania w zakresie jakości usług objętych zezwoleniem;
5) niezbędne zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej wymagane po zakończeniu działalności objętej zezwoleniem;
6) inne wymagania szczególne wynikające z odrębnych przepisów, w tym wymagania dotyczące standardu sanitarnego wykonywania usług, ochrony środowiska i obowiązku prowadzenia odpowiedniej dokumentacji działalności objętej zezwoleniem.
Ile zapłacisz
616 zł
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).
Jak możesz się odwołać
Jeśli nie zgadzasz się z decyzją urzędu złóż odwołanie do samorządowego kolegium odwoławczego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem urzędu, który wydał decyzję. Możesz zrezygnować ze składania odwołania od decyzji. Jeśli złożysz w urzędzie oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania to decyzja będzie ostateczna i prawomocna z dniem doręczenia tego oświadczenia do urzędu.