Doradca podatkowy – skreślenie z listy na wniosek
Jesteś doradcą podatkowym i nie chcesz już wykonywać tej działalności? Musisz wystąpić z wnioskiem o skreślenie z listy doradców podatkowych. Szczegóły znajdziesz poniżej.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- listownie
- elektronicznie
w siedzibie Krajowej Izby Doradców Podatkowych
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Osoby fizyczne wpisane na listę doradców podatkowych.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W dowolnym momencie
Gdzie załatwisz sprawę
KRAJOWA IZBA DORADCÓW PODATKOWYCH W WARSZAWIE
Ul.Grzybowska
85 lok. U7,
00-844
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o skreślenie z listy doradców podatkowych
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałDokument możesz złożyć jako:
OryginałKomisja Ochrony Zawodu, Etyki i Spraw Wewnątrzkorporacyjnych sprawdza wniosek pod względem formalnym i merytorycznym
Członkowie Komisji Ochrony Zawodu, Etyki i Spraw Wewnątrzkorporacyjnych Krajowej Rady Doradców Podatkowych sprawdzają wniosek pod względem formalnym i merytorycznym, w tym czy wnioskodawca złożył wszystkie niezbędne dokumenty.
Po weryfikacji formalnej i merytorycznej Komisja:
- w przypadku stwierdzenia braków formalnych, wzywa do ich uzupełnienia. Wnioskodawca ma na to co najmniej 7 dni, licząc od dnia otrzymania wezwania. Jeżeli wnioskodawca nie uzupełni braków dokumentacji, wniosek pozostaje bez rozpoznania.
- w przypadku złożenia kompletnego wniosku, wydaje opinię o rekomendacji wnioskodawcy do skreślenia z listy doradców podatkowych. Opinia przedstawiana jest na najbliższym posiedzeniu Rady.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałKrajowa Rady Doradców Podatkowych wydaje decyzję o skreśleniu z listy doradców podatkowych
Decyzja w sprawie skreślenia z listy doradców podatkowych jest decyzją administracyjną, podejmowaną na posiedzeniu Krajowej Rady Doradców Podatkowych w formie uchwały, po zasięgnięciu opinii Komisji Ochrony Zawodu, Etyki i Spraw Wewnątrzkorporacyjnych.
Doradca podatkowy zostaje skreślony z listy z chwilą uprawomocnienia się decyzji o skreśleniu.
Krajowa Rada Doradców Podatkowych, w terminie 14 dni od skreślenia z listy doradców podatkowych, przekazuje Ministrowi Finansów następujące dane:
- imię i nazwisko doradcy podatkowego
- numer i datę wpisu na listę
- datę skreślenia z listy.
Minister publikuje je w Dzienniku Urzędowym Ministra Finansów.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałIle zapłacisz
10 zł
Opłatę wnieś na rachunek bankowy Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Ile będziesz czekać
Decyzję o skreśleniu z listy otrzymasz po posiedzeniu Krajowej Rady Doradców Podatkowych. Posiedzenia odbywają się zwykle nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.
Warto wiedzieć
Krajowa Rada Doradców Podatkowych skreśla doradcę podatkowego z listy doradców podatkowych z urzędu lub na wniosek Ministra Finansów, w przypadku:
- utraty prawa do wykonywania zawodu
- śmierci doradcy
Osoba skreślona z listy na swój wniosek może być ponownie wpisana na listę, jeżeli od dnia skreślenia nie upłynęło więcej niż 5 lat i spełnia warunki z ustawy o doradztwie podatkowym (ma pełną zdolność do czynności prawnych, korzysta z pełni praw publicznych, jest nieskazitelnego charakteru i swoim dotychczasowym postępowaniem daje rękojmię prawidłowego wykonywania zawodu doradcy podatkowego).
Doradca podatkowy skreślony z listy doradców podatkowych przestaje być członkiem Krajowej Izby Doradców Podatkowych.