Biegły rewident – zmiana danych
Jesteś biegłym rewidentem i zmieniły się twoje dane? Musisz dokonać zmiany danych w rejestrze biegłych rewidentów. Zobacz jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- listownie
- elektronicznie
w siedzibie Izby
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Biegły rewident ma obowiązek zgłaszania Krajowej Radzie Biegłych Rewidentów zmiany danych podlegających wpisowi do rejestru w terminie 30 dni od dnia ich zaistnienia. W tym celu należy złożyć wniosek do biura Polskiej Izby Biegłych Rewidentów.
Wpis do rejestru obejmuje:
- numer wpisu do rejestru,
- imię i nazwisko oraz adres biegłego rewidenta,
- obywatelstwo biegłego rewidenta,
- formę wykonywania przez biegłego rewidenta zawodu lub informację o niewykonywaniu tego zawodu,
- nazwę, adres strony internetowej i adres firmy audytorskiej, albo firmy audytorskiej, która zatrudnia biegłego rewidenta lub w której jest on wspólnikiem, lub z którą jest on powiązany w inny sposób,
- informację o uzyskaniu uprawnień biegłego rewidenta w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie Unii Europejskiej lub państwie trzecim, w tym numer w odpowiednim rejestrze nadany biegłemu rewidentowi przez organ rejestrujący innego państwa Unii Europejskiej lub państwa trzeciego, jeżeli został nadany, oraz nazwę tego organu.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W terminie 30 dni od dnia zaistnienia zmian.
Gdzie załatwisz sprawę
POLSKA IZBA BIEGŁYCH REWIDENTÓW W WARSZAWIE
al. Aleja Jana Pawła II
80,
00-175
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Złóż zawiadomienie o zmianie danych objętych wpisem do rejestru biegłych rewidentów
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Wzór R6.
W przypadku zmiany nazwiska, do wniosku o zmianę danych dołącz dokument, który potwierdza zmianę nazwiska – na przykład akt małżeństwa.
Termin
W terminie 30 dni od dnia zaistnienia zmian.
Zmiana danych objętych wpisem do rejestru biegłych rewidentów
Po wpłynięciu podpisanego przez wnioskodawcę zawiadomienia o zmianie danych do biura Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, wniosek zostaje zweryfikowany, a dane wprowadzone do bazy danych.
W przypadku zmiany danych adresowych, wnioskodawca może samodzielnie dokonać zmian poprzez panel użytkownika na stronie Polskiej Izby Biegłych Rewidentów.
Ważne! Zmiana danych w panelu użytkownika nie następuje automatycznie. Dane zostają przesłane do biura Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, gdzie są weryfikowane i po zaktualizowaniu głównej bazy danych aktualizacja jest przekazywana na stronę internetową. Pola formularza dotyczące imienia i nazwiska są zablokowane – zmiana tych danych może nastąpić jedynie poprzez przesłanie stosownych dokumentów do biura Izby.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Rejestr jest aktualizowany niezwłocznie po wpłynięciu podpisanego formularza o zmianie danych do biura Polskiej Izby Biegłych Rewidentów.
Warto wiedzieć
Jeżeli przestałeś wykonywać zawód biegłego rewidenta i chcesz opuścić samorząd musisz złożyć wniosek o wykreślenie z rejestru biegłych rewidentów.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym
- Komunikat nr 2/2019 Krajowej Rady Biegłych Rewidentów z dnia 24 września 2019 r. w sprawie przyjęcia wzoru formularza zawiadomienia o zaprzestaniu wykonywania zawodu przez biegłego rewidenta
- Uchwała nr 379/5/2019 Krajowej Rady Biegłych Rewidentów z dnia 24 września 2019 r. w sprawie przyjęcia wzoru zawiadomienia o podjęciu i formie wykonywania zawodu przez biegłego rewidenta