Zmień wpis indywidualnej praktyki pielęgniarek lub położnych w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą
Jesteś pielęgniarką lub położną, prowadzisz swój gabinet i zmieniły się twoje dane? Jeśli tak, złóż wniosek o zmianę wpisu w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Sprawdź, jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Co to jest Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą
Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL) to elektroniczny rejestr, w którym można znaleźć informacje o praktykach zawodowych pielęgniarek i położnych wykonujących zawód w ramach działalności leczniczej. W rejestrze znajdują się też dane innych podmiotów wykonujących działalność leczniczą.
Przejdź do wyszukiwarki praktyk zawodowych pielęgniarek i położnych.
Rejestr – dla indywidualnych lub indywidualnych specjalistycznych praktyk zawodowych pielęgniarek lub położnych – prowadzą okręgowe rady pielęgniarskie właściwe dla miejsca wykonywania praktyk.
Sprawdź dane kontaktowe organów rejestrowych dla praktyk pielęgniarek i położnych.
Jakie zmiany trzeba zgłosić do rejestru
Do rejestru musisz zgłosić zmianę tych danych, które znajdują się we wpisie.
W rejestrze są wpisane:
- oznaczenie pielęgniarki/położnej: imię i nazwisko, NIP, adres do korespondencji, posiadane specjalizacje, numer dokumentu poświadczającego prawo wykonywania zawodu
- oznaczenie rodzaju praktyki
- adres miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych
- rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- data wpisu do rejestru
- data zmiany wpisu do rejestru
- data i numer decyzji o wykreśleniu z rejestru
- miejsce przechowywania dokumentacji medycznej w przypadku zakończenia działalności leczniczej przez pielęgniarkę lub położną
- dane dotyczące akredytacji i certyfikacji
- daty i wyniki przeprowadzonych kontroli.
Pamiętaj! Jeśli nie zgłosisz zmiany twoich danych wpisanych do rejestru, możesz dostać karę pieniężną w wysokości do dziesięciokrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Zgłoś zmianę danych we wpisie w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany.
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- okręgowe izby pielęgniarek i położnych
Wniosek o zmianę wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą możesz złożyć tylko przez internet, za pośrednictwem strony RPWDL.
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o zmianę wpisu
Wniosek o zmianę wpisu możesz złożyć wyłącznie w formie elektronicznej, za pośrednictwem strony RPWDL.
Zaloguj się w rejestrze i wybierz czynność „nowy wniosek” oraz określ rodzaj wniosku poprzez kliknięcie „wniosek o zmianę wpisu”. Wniosek uzupełnij tylko w tych polach, w których zachodzi zmiana uzasadniająca złożenie wniosku. Jeśli musisz przedstawić dokumenty będące podstawą dokonania zmiany wpisu, dołącz je w formie załączników, klikając w zakładkę „załączniki”. Gdy uzupełnisz wszystkie pola, podpisz wniosek za pomocą podpisu kwalifikowanego albo podpisu zaufanego i wyślij.
Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dla użytkowników aplikacji RPWDL.
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
Dokument elektronicznyInformacja dodatkowa
Wniosek o zmianę wpisu zawiera:
- numer księgi rejestrowej
- dane objęte wpisem do rejestru, których dotyczy zmiana
- określenie rodzaju wniosku - zmiana wpisu w rejestrze
- oznaczenie organu prowadzącego rejestr wraz z oznaczeniem kodu województwa - dane te znajdziesz w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2019 r. w sprawie zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność lecznicza oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru,
- firmę albo nazwę podmiotu leczniczego
- adres zamieszkania w przypadku osoby fizycznej lub adres do korespondencji w przypadku spółki cywilnej
- podpis osoby uprawnionej do złożenia wniosku.
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Oświadczenie zawiera następującą treść:
Świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynikającej z art. 233 § 6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny oświadczam, że:
- dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą są kompletne i zgodne z prawdą;
- znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności leczniczej w zakresie objętym składanym wnioskiem określone w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- nie prowadzę hurtowni farmaceutycznej, hurtowni farmaceutycznej produktów leczniczych weterynaryjnych, apteki ogólnodostępnej ani punktu aptecznego, a także nie wystąpiłem z wnioskiem o wydanie zezwolenia na ich prowadzenie;
- nie zajmuję się pośrednictwem w obrocie produktami leczniczymi ani nie wystąpiłem z wnioskiem o wpis do rejestru, o którym mowa w art. 73a ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne.
Ponadto oświadczenie zawiera:
- imię i nazwisko, nazwę albo firmę wnioskodawcy, adres jego miejsca zamieszkania albo siedziby;
- oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
- podpis osoby uprawnionej do reprezentowania wnioskodawcy, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Dokument możesz złożyć jako:
KopiaDokument możesz złożyć jako:
OryginałDokument możesz złożyć jako:
KopiaDołącz kopię zaświadczenia o posiadanej specjalizacji tylko w przypadku wykonywania indywidualnej specjalistycznej praktyki w miejscu wezwania/ w zakładzie leczniczym lub w gabinecie – w przypadku zaistnienia zmiany.
Dołącz kolejne adresy miejsc udzielania świadczeń tylko w przypadku wykonywania indywidualnej/ indywidualnej specjalistycznej praktyki w miejscu wezwania lub w gabinecie – w przypadku zaistnienia zmiany.
Termin
Zgłoś zmianę danych we wpisie w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany.
Organ oceni wniosek formalnie i merytorycznie
Okręgowa rada pielęgniarek i położnych zweryfikuje poprawność oraz kompletność złożonych przez ciebie dokumentów.
W przypadku, gdy złożone dokumenty nie będą spełniały wymagań formalnych, organ wezwie cię do uzupełnienia braków. Będziesz mieć na to 7 dni, licząc od dnia otrzymania wezwania. Jeśli nie usuniesz braków wniosek nie zostanie rozpatrzony.
Po weryfikacji formalnej nastąpi weryfikacja merytoryczna. Okręgowa rada pielęgniarek i położnych oceni, czy zostały spełnione wszystkie wymagania do zmiany wpisu.
Organ prowadzący rejestr zmieni wpis w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą
Okręgowa rada pielęgniarek i położnych, po weryfikacji złożonych dokumentów, zmieni wpis w RPWDL i wyda zaświadczenie o wpisie.
Zaświadczenie jest wystawiane w postaci elektronicznej i generowane z systemu teleinformatycznego w sposób umożliwiający jego wydruk. Nie wymaga podpisu ani pieczęci. Okręgowa rada pielęgniarek i położnych przekaże ci, na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku, informację o wydaniu zaświadczenia oraz dane umożliwiające pobranie zaświadczenia z systemu teleinformatycznego.
Okręgowa rada pielęgniarek i położnych może odmówić zmiany wpisu. Odmowa zmiany wpisu w rejestrze następuje w drodze uchwały.
Dokumenty
Ile zapłacisz
74,50 zł – opłata za zmianę wpisu do RPWDL w 2024 r.
Ważne! Wysokość opłaty za zmianę wpisu w rejestrze jest zależna od wysokości przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw. Opłata wynosi: połowę z 2% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok, ogłaszanego, w drodze obwieszczenia, przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", obowiązującego w dniu złożenia wniosku o wpis do rejestru (zaokrąglonej w górę do pełnego złotego).
Gdzie zapłacić: opłatę od wniosku wpłać na konto okręgowej rady pielęgniarek i położnych, która prowadzi rejestr praktyk, do którego chcesz się wpisać. Informacje na temat numeru konta, na które należy wpłacić opłatę znajdziesz podczas wypełniania wniosku w systemie RPWDL.
Ile będziesz czekać
Organ prowadzący rejestr zmieni twój wpis w ciągu 30 dni od dnia wpływu wniosku.
Jak możesz się odwołać
Możesz złożyć odwołanie od uchwały o odmowie zmiany wpisu. Odwołanie złóż w ciągu 14 dni od dnia doręczenia lub ogłoszenia uchwały. Złóż je do Ministra Zdrowia, za pośrednictwem organu który wydał uchwałę.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej
- Ustawa z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej
- Ustawa z dnia 1 lipca 2011 r. o samorządzie pielęgniarek i położnych
- Ustawa z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru