Zmiana specjalnego zezwolenia połowowego
Łowisz komercyjnie ryby morskie i zmieniły się dane zawarte w twoim specjalnym zezwoleniu połowowym? Musisz wystąpić o jego zmianę.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Jeśli zmieniły się dane zawarte w specjalnym zezwoleniu połowowym armator składa do urzędu, który wydał specjalne zezwolenie połowowe wniosek o dokonanie odpowiednich zmian.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W dowolnym momencie
Gdzie załatwisz sprawę
Wniosek złóż do:
- Głównego Inspektora Rybołówstwa Morskiego – jeśli ubiegasz się o wydanie zezwolenia na połowy na obszarach Zalewu Wiślanego, Zalewu Szczecińskiego, Zalewu Kamieńskiego i Jeziora Dąbie
- Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi – jeśli ubiegasz się o wydanie zezwolenia na połowy na wodach otwartych Morza Bałtyckiego, obszarach wyłącznej strefy ekonomicznej i morza terytorialnego, Zatoki Puckiej i Zatoki Gdańskiej oraz poza polskimi obszarami morskimi
Uwaga! Wniosek do ministra złóż za pośrednictwem Głównego Inspektora Rybołówstwa Morskiego.
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o zmianę specjalnego zezwolenia połowowego
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Ustawa o rybołówstwie nie reguluje zakresu wniosku dot. zmiany specjalnego zezwolenia połowowego. Wobec tego wniosek o zmianę specjalnego zezwolenia połowowego powinien zawierać następujące dane:
- imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres albo nazwę, siedzibę i adres armatora statku rybackiego
- numer licencji albo wskazanie daty złożenia wniosku o jej wydanie
- oznakę rybacką statku rybackiego oraz jego długość całkowitą
- określenie gatunków organizmów morskich, które będą celem połowów
- wnioskowaną indywidualną kwotę połowową lub określenie liczby dni połowowych - jeżeli dla danego gatunku organizmów morskich na danym obszarze została ustalona ogólna kwota połowowa lub liczba dni połowowych
- obszar prowadzenia połowów
- rodzaj i liczbę narzędzi połowowych, które będą wydawane lub wystawiane
- okres, na jaki ma być wydane specjalne zezwolenie połowowe - w przypadku gdy jest wydawane na okres inny niż rok kalendarzowy
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Uwierzytelniona kopiaDokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Uwierzytelniona kopiaUrząd sprawdzi wniosek
Urząd sprawdzi, czy dostarczono wszystkie dokumenty i podano niezbędne dane we wniosku. Jeżeli twój wniosek zawiera braki formalne (np. pomylisz się we wniosku, nie podasz wymaganych danych, albo nie złożysz wymaganych dokumentów), urząd wezwie cię do poprawienia błędów. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni od otrzymania wezwania. Jeżeli nie zapłacisz opłaty skarbowej urząd wyznaczy ci termin do zapłaty. Będzie to od 7 do 14 dni. Jeśli podanych terminach nie usuniesz braków urząd wyśle ci zawiadomienie, że twoja sprawa nie będzie dalej rozpoznawana.
Wydanie zmienionego specjalnego zezwolenia połowowego
Główny Inspektor Rybołówstwa Morskiego wydaje, w drodze decyzji, specjalne zezwolenie połowowe ze zmienionymi danymi. Zezwolenie wydane przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi przekazywane jest do Głównego Inspektora Rybołówstwa Morskiego w celu przekazania go armatorowi.
W dniu otrzymania przez armatora zmienionego specjalnego zezwolenia połowowego, poprzednie zezwolenie traci ważność.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałIle zapłacisz
50 zł – opłata skarbowa za zmianę specjalnego zezwolenia połowowego
17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalnie)
Jeśli działasz przez pełnomocnika, musisz zapłacić za pełnomocnictwo. Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu. Praktyczne informacje na temat pełnomocnictwa
Gdzie zapłacić: opłatę skarbową za wydanie specjalnego zezwolenia połowowego oraz za ewentualne pełnomocnictwo zapłać na konto:
- Urzędu Dzielnicy Śródmieście m. st. Warszawy – dla wniosków składanych do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
- Urzędu Miejskiego w Słupsku – dla wniosków składanych do Głównego Inspektora Rybołówstwa Morskiego
Ile będziesz czekać
Twój wniosek zostanie rozpatrzony w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Jak możesz się odwołać
W przypadku, gdy nie zgadzasz się z treścią zmienionego specjalnego zezwolenia połowowego możesz w ciągu 14 dni od otrzymania decyzji:
- wystąpić o ponowne rozpatrzenie sprawy do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi – jeśli to on rozpatrywał twój wniosek
- złożyć odwołanie do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi – jeśli wniosek rozpatrywał Główny Inspektor Rybołówstwa Morskiego
Wniosek o odwołanie lub ponowne rozpatrzenie sprawy zostanie rozpatrzony w ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku.
Warto wiedzieć
Zawieszenie specjalnego zezwolenia połowowego
Urząd, który wydał specjalne zezwolenie połowowe wydaje decyzję o zawieszeniu zezwolenia w przypadku:
- stosowania na statku rybackim narzędzi połowowych, które nie są wpisane w specjalnym zezwoleniu połowowym lub których używanie jest w danym okresie lub na danym obszarze zabronione - na okres 6 miesięcy, nie dłużej jednak niż do czasu, na który zostało wydane to zezwolenie
- gdy w okresie 6 miesięcy została dwukrotnie wydana armatorowi decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za poważne naruszenie przepisów o rybołówstwie komercyjnym - na okres 8 miesięcy, nie dłużej jednak niż do czasu, na który zostało wydane to zezwolenie
- gdy zawieszona została licencja połowowa – na okres jej zawieszenia
Cofnięcie specjalnego zezwolenia połowowego
Urząd, który wydał specjalne zezwolenie połowowe, wydaje decyzję o cofnięciu zezwolenia w przypadku:
- wpisania statku rybackiego do wspólnotowego wykazu statków prowadzących połowy nielegalne, nieraportowane i nieuregulowane
- wydania decyzji o uznaniu statku rybackiego za wycofany z wykonywania rybołówstwa komercyjnego
- gdy specjalne zezwolenie połowowe zostało zawieszone na okres uniemożliwiający wykorzystanie indywidualnej kwoty połowowej w okresie, na który kwota ta została przyznana