Złóż wniosek o wydanie pieczęci tłumacza przysięgłego
Posiadasz wpis na listę tłumaczy przysięgłych i chcesz rozpocząć pracę w tym zawodzie? Potrzebna ci będzie pieczęć tłumacza przysięgłęgo. Sprawdź, jak ją uzyskać.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Po uzyskaniu wpisu na listę tłumaczy przysięgłych możesz się ubiegać o wydanie pieczęci. Potrzebujesz jej, aby wykonywać swój zawód – poświadczać tłumaczenia oraz odpisy pism.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Po uzyskaniu wpisu na listę tłumaczy przysięgłych.
Gdzie załatwisz sprawę
MINISTERSTWO SPRAWIEDLIWOŚCI
al. Ujazdowskie
11,
00-950
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o wydanie pieczęci tłumacza przysięgłego
Złóż wniosek o wyrobienie pieczęci tłumacza przysięgłego do Ministra Sprawiedliwości.
Wniosek możesz złożyć na piśmie lub przez internet, korzystając z e-usługi na Biznes.gov.pl.
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Przykładowy wzór wniosku znajduje się na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości: http://bip.ms.gov.pl/pl/rejestry-i-ewidencje/tlumacze-przysiegli/formularze/
Termin
Po uzyskaniu wpisu na listę tłumaczy przysięgłych.
Minister Sprawiedliwości zamówi pieczęć tłumacza przysięgłego w Mennicy Państwowej
Minister Sprawiedliwości zamówi pieczęć w Mennicy Państwowej. Mennica Państwowa prześle pieczęć bezpośrednio do ciebie.
Po otrzymaniu pieczęci, musisz złożyć wzór podpisu oraz odcisk swojej pieczęci Ministrowi Sprawiedliwości, Ministrowi Spraw Zagranicznych oraz wojewodzie, właściwemu ze względu na twoje miejsce zamieszkania.
Termin
Wyrobienie pieczęci trwa średnio od 4-7 tygodni.
Ile zapłacisz
Złożenie wniosku o wydanie pieczęci tłumacza przysięgłego jest bezpłatne.
- opłata za wydanie pieczęci – sprawdź aktualne kwoty opłat za pieczęcie na stronie internetowej Mennicy Polskiej.
Gdzie zapłacić: zapłać za pieczęść na rachunek bankowy podany w fakturze wystawionej przez Ministerstwo Sprawiedliwości.
- 17 zł - opłata skarbowa od pełnomocnictwa (opcjonalnie)
Gdzie zapłacić: opłatę skarbową za pełnomocnictwo wpłać na konto Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy - Centrum Obsługi Podatnika
Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielane mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom lub rodzeństwu. Nie trzeba dołączać pełnomocnictwa, jeśli wniosek w imieniu przedsiębiorcy składa osoba wpisana jako pełnomocnik do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Praktyczne informacje na temat pełnomocnictwa.
Ile będziesz czekać
Czas realizacji procedury nie jest wskazany w przepisach prawa
Warto wiedzieć
Pamiętej, że musisz złożyć ponowny wniosek o wydanie pieczęci, jeśli twoja pieczęć:
- stanie się nieaktualna (na przykład ze względu na zmianę twoich danych osobowych)
- ulegnie zniszczeniu lub zostanie zagubiona.
Pieczęcie, które nie mogą być używane, w szczególności z powodu ich zużycia lub uszkodzenia, przekaż niezwłocznie Ministrowi Sprawiedliwości.