Zgłoszenie zmiany danych w rejestrze podmiotów szkolących – dotyczy działalności szkoleniowej personelu lotniczego
Jesteś przedsiębiorcą? Zmieniły się twoje dane wpisane do rejestru podmiotów szkolących, na przykład adres firmy, czy zakres prowadzonych szkoleń? Musisz zmienić swój wpis w rejestrze. Poniżej dowiesz się, jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Jeżeli jesteś wpisany do rejestru podmiotów szkolących (w zakresie szkolenia personelu lotniczego), to musisz zgłaszać Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego zmiany danych rejestrowych.
Ważne! Jeżeli jednocześnie chcesz rozszerzyć zakres prowadzonych szkoleń, to zawiadomienie o zmianach złóż na wniosku dotyczącym rozszerzenia wpisu do rejestru podmiotów szkolących.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
14 dni od dnia powstania zmian danych rejestrowych.
Gdzie załatwisz sprawę
URZĄD LOTNICTWA CYWILNEGO
Departament Personelu Lotniczego
Pan Marek Kocemba - osoba odpowiedzialna za realizację procedury
Marcina Flisa
2,
02-247
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Zgłoś zmianę danych rejestrowych
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałDokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Uwierzytelniona kopiaDokument możesz złożyć jako:
Przedstaw do wglądu, Kopia, Oryginał, Uwierzytelniona kopiaPobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Uwierzytelniona kopiaDokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Uwierzytelniona kopiaDokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Oświadczenie, że wnioskodawca zawrze umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z działalnością w zakresie prowadzonego szkolenia od jej rozpoczęcia.
Dokumenty dołącz w zależności od potrzeb i zakresu zmian. W przypadku, gdy wniosek jest składany w postaci elektronicznej dołącz kopię oświadczenia o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności szkoleniowej.
Dołącz kopię polisy posiadanego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z prowadzoną działalnością lotniczą w zakresie prowadzonego szkolenia, jeśli polisa uległa zmianie.
Termin
14 dni od dnia powstania zmian danych rejestrowych.
Urząd sprawdzi wniosek formalnie
Urząd sprawdza:
- polisę ubezpieczeniową OC za szkody powstałe w związku z prowadzoną działalnością lotniczą w zakresie prowadzonego szkolenia
- czy zgłoszenie jest kompletne.
Jeżeli zgłoszenia ma uchybienia, Prezes ULC wezwie cię do ich usunięcia. Jeżeli tego nie zrobisz w wyznaczonym terminie, twoje zgłoszenie nie zostanie przyjęte.
Dokumenty
Urząd oceni wniosek merytorycznie
Urząd sprawdza czy spełniasz warunki uzasadniające dokonanie zmiany w rejestrze, a następnie podejmuje decyzję o zmianie w rejestrze podmiotów szkolących.
Urząd zmieni dane rejestrowe
Urząd przygotowuje odpowiedź i dokonuje lub zaniechuje dokonania zmiany w rejestrze. Następnie wydaje informację o dokonanej zmianie danych rejestrowych lub zawiadomienie o odmowie dokonania zmiany.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałTermin
Twoja sprawa zostanie załatwiona w ciągu miesiąca. W szczególnych przypadkach, termin ten może się wydłużyć do dwóch miesięcy, o czym poinformuje cię urzędnik
Ile zapłacisz
- 139 zł - jeśli wnioskujesz o rozszerzenie wpisu do rejestru podmiotów szkolących i wydanie zaświadczenia o wpisie
W opisie opłaty wskaż "Opłata lotnicza (za rozszerzenie wpisu do rejestru podmiotów szkolących i wydanie zaświadczenia o wpisie)".
- 0 zł - jeśli zmieniają się wyłącznie dane rejestrowe i nie ma konieczności wydania nowego zaświadczenia o wpisie do rejestru podmiotów szkolących
- 17 zł - w przypadku reprezentowania przez pełnomocnika należy dołączyć pełnomocnictwo, wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego udzielenie.
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).
Jak możesz się odwołać
Odwołanie od zawiadomienia o odmowie zmiany wpisu do rejestru wnosi się do Ministra Infrastruktury w terminie 14 dni za pośrednictwem Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.