Zmień wpis podmiotu leczniczego w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą
Reprezentujesz podmiot leczniczy, którego dane się zmieniły? Pamiętaj o aktualizacji wpisu w RPWDL. Sprawdź kiedy i jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Jakie zmiany trzeba zgłaszać do rejestru
Informacje, podane przy wpisie podmiotu leczniczego do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL), mogą zmieniać się wielokrotnie w czasie trwania działalności. W przypadku takiej zmiany, osoba uprawniona do reprezentowania podmiotu leczniczego musi złożyć wniosek o zmianę wpisu w RPWDL.
Złóż wniosek o zmianę wpisu podmiotu leczniczego, jeśli zmieniły się:
- oznaczenie podmiotu leczniczego
- imię i nazwisko osoby wykonującej działalność jako podmiot leczniczy, nazwa albo firma podmiotu
- adres
- Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP)
- dane podmiotu tworzącego – jeśli nie jesteś przedsiębiorcą
- adres miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych
- forma organizacyjno-prawna
- rodzaj działalności leczniczej i zakres świadczeń zdrowotnych
- dane dotyczące struktury organizacyjnej zakładu leczniczego
- data wpisu do rejestru
- data zmiany wpisu do rejestru
- data i numer decyzji o wykreśleniu z rejestru
- miejsce przechowywania dokumentacji medycznej (w przypadku likwidacji)
- dane dotyczące akredytacji lub certyfikacji
- daty i wyniki przeprowadzonych kontroli.
Pamiętaj! Jeśli nie zgłosisz zmiany danych podmiotu leczniczego wpisanych do rejestru, możesz dostać karę pieniężną w wysokości do dziesięciokrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę.
Sprawdź, jakie podmioty są podmiotami leczniczymi.
Kto prowadzi rejestr podmiotów leczniczych
Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą dla podmiotów leczniczych prowadzą wojewodowie, właściwi ze względu na siedzibę albo miejsce zamieszkania podmiotu leczniczego.
Sprawdź dane kontaktowe organów rejestrowych dla podmiotów leczniczych w poszczególnych województwach.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Zgłoś zmianę danych w ciągu 14 dni od dnia powstania zmiany.
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- urzędy wojewódzkie
Wniosek o zmianę wpisu w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą możesz złożyć tylko przez internet, za pośrednictwem strony RPWDL.
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o zmianę wpisu podmiotu leczniczego
Wniosek o zmianę wpisu możesz złożyć wyłącznie elektronicznie, za pośrednictwem strony RPWDL. Do złożenia wniosku będzie potrzebny podpis elektroniczny: kwalifikowany podpis elektroniczny albo podpis zaufany.
Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dla użytkowników aplikacji RPWDL.
Aby złożyć wniosek:
- zaloguj się w rejestrze
- wybierz czynność „nowy wniosek”
- określ rodzaj wniosku poprzez kliknięcie „wniosek o zmianę wpisu”.
Wniosek uzupełnij tylko w tych polach, w których zachodzi zmiana uzasadniająca złożenie wniosku. Jeśli musisz przedstawić dokumenty będące podstawą dokonania zmiany wpisu, dołącz je w formie załączników, klikając w zakładkę „załączniki”.
Gdy uzupełnisz wszystkie pola, podpisz wniosek i wyślij.
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
Dokument elektronicznyDokument możesz złożyć jako:
Dokument elektronicznyInformacja dodatkowa
Oświadczenie zawiera następującą treść:
Świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynikającej z art. 233 § 6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny oświadczam, że:
- dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą są kompletne i zgodne z prawdą;
- znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności leczniczej w zakresie objętym składanym wnioskiem określone w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- nie prowadzę hurtowni farmaceutycznej, hurtowni farmaceutycznej produktów leczniczych weterynaryjnych, apteki ogólnodostępnej ani punktu aptecznego, a także nie wystąpiłem z wnioskiem o wydanie zezwolenia na ich prowadzenie;
- nie zajmuję się pośrednictwem w obrocie produktami leczniczymi ani nie wystąpiłem z wnioskiem o wpis do rejestru, o którym mowa w art. 73a ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne.
Ponadto oświadczenie zawiera:
- imię i nazwisko, nazwę albo firmę wnioskodawcy, adres jego miejsca zamieszkania albo siedziby;
- oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
- podpis osoby uprawnionej do reprezentowania wnioskodawcy, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Dokument możesz złożyć jako:
Kopia, Dokument elektronicznyDokument możesz złożyć jako:
Dokument elektronicznyTermin
Zgłoś zmianę danych w ciągu 14 dni od dnia powstania zmiany.
Wojewoda oceni wniosek formalnie i merytorycznie
Wojewoda zweryfikuje poprawność oraz kompletność złożonych przez ciebie dokumentów.
Jeśli złożone dokumenty nie będą spełniały wymagań formalnych, wojewoda wezwie cię do uzupełnienia braków. W wezwaniu zostaniesz pouczony, że w przypadku nie usunięcia braków wniosek nie zostanie rozpatrzony. Na uzupełnienie braków będziesz miał 7 dni, licząc od dnia otrzymania wezwania.
Ważne! Termin na dokonanie wpisu do rejestru będzie biegł na nowo od daty uzupełnienia wniosku lub załączników.
Po weryfikacji formalnej nastąpi weryfikacja merytoryczna - wojewoda oceni, czy zostały spełnione wszystkie wymagania, aby zmienić wpis.
Wojewoda zmienia wpis w rejestrze albo odmówi zmiany wpisu
Wojewoda zmieni wpis w RPWDL i wystawi elektroniczne zaświadczenie o zmianie wpisu. Informacja o wystawieniu zaświadczenia wraz z danymi umożliwiającymi pobranie go z systemu teleinformatycznego – zostaną przesłane na adres e-mail wnioskodawcy.
Wojewoda może odmówić zmiany wpisu. Odmowa zmiany wpisu w rejestrze następuje w drodze decyzji.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
Dokument elektronicznyInformacja dodatkowa
Zaświadczenie zawiera:
1) numer zaświadczenia; 2) oznaczenie organu prowadzącego rejestr; 3) numer księgi rejestrowej; 4) firmę, nazwę albo imię i nazwisko podmiotu wykonującego działalność leczniczą; 5) oznaczenie rodzaju praktyki zawodowej - w przypadku praktyki zawodowej; 6) adres w sieci publicznej (Internet) wskazujący dokładną lokalizację księgi rejestrowej; 7) datę wystawienia. |
Wojewoda przekaże do CEIDG zawiadomienie o zmianie wpisu
Termin
Niezwłocznie, nie później niż następnego dnia roboczego.
Ile zapłacisz
372,50 zł – opłata za zamianę wpisu do RPWDL w 2024 r.
Ważne! Opłata za zmianę wpisu jest równa połowie opłaty za wpis do rejestru. Wysokość opłaty za wpis do rejestru jest zależna od wysokości przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw i wynosi: 10% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok, ogłaszanego, w drodze obwieszczenia, przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", obowiązującego w dniu złożenia wniosku o wpis do rejestru (zaokrąglonej w górę do pełnego złotego).
Gdzie zapłacić: opłatę od wniosku wpłać na konto urzędu wojewódzkiego, który prowadzi rejestr podmiotów leczniczych, do którego jesteś wpisany. Informacje na temat numeru konta, na które należy wpłacić opłatę znajdziesz podczas wypełniania wniosku w systemie RPWDL.
Ile będziesz czekać
Wojewoda, czyli organ rejestrowy, zmieni twój wpis w ciągu 30 dni od dnia wpływu wniosku.
Jak możesz się odwołać
Od decyzji odmawiającej zmiany wpisu możesz się odwołać do Ministra Zdrowia. Złóż odwołanie za pośrednictwem wojewody, w ciągu 14 dni od dnia otrzymania decyzji odmownej.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 maja 2012 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych oraz szczegółowego sposobu ich nadawania