Rzecznik patentowy – świadczenie usług transgranicznych w Polsce
Możliwość świadczenia usług transgranicznych jest to tymczasowe i okazjonalne wykonywanie czynności z zakresu pomocy w sprawach własności przemysłowej przez obywateli państw członkowskich na terenie Polski.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Kto może skorzystać z usługi
Podmiotem realizującym procedurę są osoby uprawnione w państwie macierzystym do wykonywania czynności z zakresu pomocy w sprawach własności przemysłowej.
Osoba, która po raz pierwszy podejmuje świadczenie usług transgranicznych na terenie Polski zobowiązana jest złożyć Krajowej Radzie Rzeczników Patentowych pisemne oświadczenie o podjęciu świadczenia ww. usług. Do oświadczenia należy dołączyć:
- sporządzony w języku polskim lub przetłumaczony na język polski dokument potwierdzający, że osoba ta jest uprawniona w państwie macierzystym do wykonywania czynności z zakresu pomocy w sprawach własności przemysłowej;
- dokument potwierdzający jej obywatelstwo;
- kopię dowodu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej.
Gdzie załatwisz sprawę
Ile będziesz czekać
Twoja sprawa będzie załatwiona od razu.
Warto wiedzieć
Osoba zamierzająca świadczyć usługi transgraniczne w kolejnych latach obowiązana jest poinformować Krajową Radę Rzeczników Patentowych o takim zamiarze.