Instruktor nauki jazdy – zmień dane we wpisie do ewidencji
Jesteś instruktorem nauki jazdy? Musisz informować starostę o każdej zmianie danych wpisanych do ewidencji instruktorów. Dowiedz się jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Jeśli jesteś instruktorem nauki jazdy, musisz dbać o aktualność swojego wpisu do ewidencji instruktorów.
Masz obowiązek zgłosić staroście zmianę:
- imienia i nazwiska
- numeru PESEL a jeśli nie masz numeru PESEL: serii, numeru i nazwy dokumentu potwierdzającego tożsamość
- adresu zamieszkania
- rodzajów uprawnień, w zakresie których możesz prowadzić szkolenie oraz dat ich uzyskania.
Ważne! Zmiana danych może oznaczać konieczność wymiany legitymacji instruktora. Sprawdź w swoim starostwie powiatowym lub urzędzie miasta na prawach powiatu, jak uzyskać nową legitymację.
Oprócz informowania o zmianie danych, musisz informować starostę o numerze ewidencyjnym ośrodka szkolenia lub innego podmiotu, w którym prowadzisz szkolenie. Zrób to najpóźniej do dnia rozpoczęcia prowadzenia zajęć.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Złóż wniosek o zmianę wpisu w terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana danych.
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- starostwa powiatowe
- urzędy miast na prawach powiatu
Złóż wniosek do starosty albo prezydenta miasta na prawach powiatu, który prowadzi ewidencję, do której jesteś wpisany.
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o zmianę danych wpisanych do ewidencji instruktorów nauki jazdy
Wniosek możesz złożyć na piśmie albo przez internet, na skrzynkę ePUPAP właściwego starostwa albo urzędu miasta na prawach powiatu. Wniosek złożony musi być podpisany podpisem kwalifikowanym albo profilem zaufanym.
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Przepisy nie określają wzoru wniosku o zmianę danych wpisanych do ewidencji instruktorów nauki jazdy.
Instruktor nauki jazdy musi w terminie 14 dni informować starostę o zmianie następujących danych:
- imię i nazwisko
- numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL - serię, numer i nazwę dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które wydało ten dokument
- adres zamieszkania
- wynikające z ukończonego kursu i zakresu złożonego egzaminu, poszczególne rodzaje uprawnień, w zakresie których może prowadzić szkolenie, oraz daty ich uzyskania.
O sposobie zgłoszenia zmiany danych zapytaj we właściwym starostwie powiatowym.
Dokument możesz złożyć jako:
Przedstaw do wglądu, Oryginał, Uwierzytelniona kopiaPobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Uwierzytelniona kopiaDokument możesz złożyć jako:
KopiaUwaga! Dowód uiszczenia opłaty dołącz tylko w przypadku, jeśli twój wniosek dotyczy rozszerzenia zakresu wpisu do ewidencji.
Termin
Złóż wniosek o zmianę wpisu w terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana danych.
Twoje dane w ewidencji instruktorów zostaną zmienione
Starosta albo prezydent miasta na prawach powiatu wpisze do ewidencji dane wskazane we wniosku
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna.
Uwaga! Jeśli twój wniosek dotyczy rozszerzenia zakresu wpisu do ewidencji, musisz zapłacić opłatę, jak za wpis do ewidencji w wysokości 50,00 zł.
- 17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalnie)
Jeśli do urzędu składasz pełnomocnictwo to musisz je opłacić. Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu.
Gdzie zapłacić: opłatę skarbową za pełnomocnictwo wpłać na konto urzędu miasta lub gminy, właściwego dla siedziby urzędu, w którym składasz pełnomocnictwo. Numer konta sprawdzisz na stronie internetowej urzędu miasta lub gminy. Na przykład, jeśli pełnomocnictwo składasz do Urzędu Miasta Poznania to opłatę zapłać również na konto Urzędu Miasta Poznania.
Praktyczne informacje na temat pełnomocnictwa.
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).