Zmiana danych w rejestrze podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych
Organizujesz kształcenie podyplomowe pielęgniarek lub położonych i zmienił się np. twój adres lub nazwa firmy? Musisz złożyć wniosek o zmianę wpisu w rejestrze. Poniżej dowiesz się, jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Jeśli jesteś organizatorem kształcenia i zmieniły się twoje dane to musisz złożyć wniosek o zmianę wpisu do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W terminie 14 dni od dnia powstania zmian.
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- okręgowe izby pielęgniarek i położnych
- NACZELNA IZBA PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH Z SIEDZIBĄ W WARSZAWIE
Wnioskodawca składa wniosek o zmianę wpisu do rejestru do okręgowej rady pielęgniarek i położnych, właściwej ze względu na miejsce prowadzenia kształcenia lub do Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych w przypadku gdy wpis dotyczy okręgowych izb pielęgniarek i położnych oraz utworzonych przez nie spółek prawa handlowego, w których posiadają one udziały lub akcje, lub innych utworzonych przez nie podmiotów.
Co zrobić krok po kroku
Złożenie wniosku o zmianę wpisu do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych
Zgodnie z art. 77 ust. 4 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej, organizator kształcenia podyplomowego jest obowiązany zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr, zmiany danych w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian.
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Dokument elektronicznyInformacja dodatkowa
Wniosek zawiera następujące dane:
1) oznaczenie wnioskodawcy, adres jego miejsca zamieszkania lub siedziby oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
2) numer wpisu do rejestru, którego dotyczy zgłoszenie zmiany danych;
3) formę organizacyjno-prawną wnioskodawcy;
4) numer wpisu do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym – w przypadku podmiotu podlegającego obowiązkowi takiego wpisu;
5) określenie rodzaju, dziedziny i systemu kształcenia;
6) miejsce prowadzenia kształcenia, w odniesieniu do zajęć teoretycznych i praktycznych.
Integralną częścią wniosku jest oświadczenie wnioskodawcy o zgodności i kompletności danych oraz o spełnianiu warunków wykonywania działalności gospodarczej w zakresie kształcenia podyplomowego. Oświadczenie to ma następującą treść:
„Oświadczam, że:
1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe są kompletne i zgodne z prawdą;
2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie kształcenia podyplomowego, określone w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1435 ze zm.).
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałTermin
W terminie 14 dni od dnia powstania zmian.
Weryfikacja formalna i merytoryczna
1. Organ właściwy - okręgowa rada pielęgniarek i położnych (ORPiP) lub Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych weryfikuje poprawność oraz kompletność przedłożonych dokumentów.
2. W przypadku, gdy przedłożone dokumenty nie spełniają wymagań formalnych, okręgowa rada pielęgniarek i położnych lub Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych wzywa wnioskodawcę do ich uzupełnienia. Wymienione wezwanie zawiera pouczenie, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania. Wnioskodawca ma 7 dni na uzupełnienie braków w dokumentacji, licząc od dnia otrzymania wezwania.
3. W przypadku, gdy wniosek nie zawiera braków lub zostały one uzupełnione organ jest obowiązany dokonać zmiany danych przedsiębiorcy objętych wpisem do rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu poprawnego wniosku.
Zmiana wpisu do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych oraz wydanie zaświadczenia
Okręgowa rada pielęgniarek i położnych lub Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych po weryfikacji złożonych dokumentów, dokonuje zmiany wpisu do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych w terminie 7 dni od dnia złożenia poprawnego wniosku o dokonanie zmian wpisu. Organ prowadzący rejestr podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu zmiany wpisu w rejestrze.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałPrzekazanie danych o zmianie wpisu do Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych
Organ prowadzący rejestr – okręgowa rada pielęgniarek i położnych lub Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych przekazuje poprzez system SMK zmienione dane, objęte wpisem do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych do Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych w terminie 14 dni od dnia dokonania zmiany wpisu do rejestru.
Termin
W terminie 14 dni od dnia dokonania zmiany wpisu do rejestru – w przypadku Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych.
Ile zapłacisz
400 zł
Zgodnie z art. 76 ust. 5 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej, wysokość opłaty za wpis do rejestru wynosi 6% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok, ogłaszanego, w drodze obwieszczenia, przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", obowiązującego w dniu złożenia wniosku o wpis, zaokrąglonego w górę do pełnego złotego.
Opłata za wpis w 2023 r. wynosi 400 zł.
Ile będziesz czekać
Sprawę załatwisz w 7 dni.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
- Uchwała nr 110/VII/2016 Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych z dnia 23 czerwca 2016 r. w sprawie przyjęcia ramowych wzorów wniosków o wpis do rejestru oraz wpis zmiany danych do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych oraz wykaz danych objętych rejestrem