Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Zmiana danych w rejestrze podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych

Organizujesz kształcenie podyplomowe pielęgniarek lub położonych i zmienił się np. twój adres lub nazwa firmy? Musisz złożyć wniosek o zmianę wpisu w rejestrze. Poniżej dowiesz się, jak to zrobić.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • elektronicznie
Załatw online

Wniosek złóż za pośrednictwem Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych.

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

Jeśli jesteś organizatorem kształcenia i zmieniły się twoje dane to musisz złożyć wniosek o zmianę wpisu do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych.

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

W terminie 14 dni od dnia powstania zmian.

Gdzie załatwisz sprawę

Usługę można zrealizować w:

  • okręgowe izby pielęgniarek i położnych
  • NACZELNA IZBA PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH Z SIEDZIBĄ W WARSZAWIE

Wnioskodawca składa wniosek o zmianę wpisu do rejestru do okręgowej rady pielęgniarek i położnych, właściwej ze względu na miejsce prowadzenia kształcenia lub do Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych w przypadku gdy wpis dotyczy okręgowych izb pielęgniarek i położnych oraz utworzonych przez nie spółek prawa handlowego, w których posiadają one udziały lub akcje, lub innych utworzonych przez nie podmiotów.

Aby dowiedzieć się gdzie zrealizować usługę, podaj miejsce wykonywania działalności.

Co zrobić krok po kroku

  1. Złożenie wniosku o zmianę wpisu do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych

Zgodnie z art. 77 ust. 4 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej, organizator kształcenia podyplomowego jest obowiązany zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr, zmiany danych w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian.

Dokumenty

Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Dokument elektroniczny
Informacja dodatkowa

Wniosek zawiera następujące dane:

1) oznaczenie wnioskodawcy, adres jego miejsca zamieszkania lub siedziby oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);

2) numer wpisu do rejestru, którego dotyczy zgłoszenie zmiany danych;

3) formę organizacyjno-prawną wnioskodawcy;

4) numer wpisu do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym – w przypadku podmiotu podlegającego obowiązkowi takiego wpisu;

5) określenie rodzaju, dziedziny i systemu kształcenia;

6) miejsce prowadzenia kształcenia, w odniesieniu do zajęć teoretycznych i praktycznych.

Integralną częścią wniosku jest oświadczenie wnioskodawcy o zgodności i kompletności danych oraz o spełnianiu warunków wykonywania działalności gospodarczej w zakresie kształcenia podyplomowego. Oświadczenie to ma następującą treść:

„Oświadczam, że:

1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe są kompletne i zgodne z prawdą;

2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie kształcenia podyplomowego, określone w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1435 ze zm.).

Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał

Termin

W terminie 14 dni od dnia powstania zmian.

  1. Weryfikacja formalna i merytoryczna

1. Organ właściwy - okręgowa rada pielęgniarek i położnych (ORPiP) lub Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych weryfikuje poprawność oraz kompletność przedłożonych dokumentów.

2. W przypadku, gdy przedłożone dokumenty nie spełniają wymagań formalnych, okręgowa rada pielęgniarek i położnych lub Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych wzywa wnioskodawcę do ich uzupełnienia. Wymienione wezwanie zawiera pouczenie, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania. Wnioskodawca ma 7 dni na uzupełnienie braków w dokumentacji, licząc od dnia otrzymania wezwania.

3. W przypadku, gdy wniosek nie zawiera braków lub zostały one uzupełnione organ jest obowiązany dokonać zmiany danych przedsiębiorcy objętych wpisem do rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu poprawnego wniosku.

  1. Zmiana wpisu do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych oraz wydanie zaświadczenia

Okręgowa rada pielęgniarek i położnych lub Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych po weryfikacji złożonych dokumentów, dokonuje zmiany wpisu do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych w terminie 7 dni od dnia złożenia poprawnego wniosku o dokonanie zmian wpisu. Organ prowadzący rejestr podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu zmiany wpisu w rejestrze.

Dokumenty

  1. Przekazanie danych o zmianie wpisu do Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych

Organ prowadzący rejestr – okręgowa rada pielęgniarek i położnych lub Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych przekazuje poprzez system SMK zmienione dane, objęte wpisem do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych do Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych w terminie 14 dni od dnia dokonania zmiany wpisu do rejestru.

Termin

W terminie 14 dni od dnia dokonania zmiany wpisu do rejestru – w przypadku Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych.

Ile zapłacisz

400 zł

Zgodnie z art. 76 ust. 5 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej, wysokość opłaty za wpis do rejestru wynosi 6% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok, ogłaszanego, w drodze obwieszczenia, przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", obowiązującego w dniu złożenia wniosku o wpis, zaokrąglonego w górę do pełnego złotego.

Opłata za wpis w 2023 r. wynosi 400 zł.

Ile będziesz czekać

Sprawę załatwisz w 7 dni.

Czy ta strona była przydatna?

Portal nadzorowany jest przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Partnerzy projektu: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny, Krajowa Izba Gospodarcza. Projekt jest współfinansowany z Programu Polska Cyfrowa ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i jest kontynuacją projektu pt.: "Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej" finansowanego z Programu Innowacyjna Gospodarka oraz projektu "Uproszczenie i elektronizacja procedur" finansowanego z Programu Kapitał Ludzki.

Artykuły zamieszczone w serwisie GOV.PL, w których nie podajemy żadnych dodatkowych informacji na temat praw autorskich, należą do informacji publicznych i udostępniamy je bezpłatnie. Korzystanie z nich, niezależnie od celu i sposobu korzystania, nie wymaga zgody Ministerstwa. Dostępne są w ramach licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 3.0 Polska. Serwis Biznes.gov.pl używa plików cookies. Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookie. Zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki.