Wykreślenie z rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych
Prowadzisz kształcenie podyplomowe pielęgniarek lub położnych i chcesz zaprzestać działalności? Złóż wniosek o wykreślenie z rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Organizator kształcenia (osoba fizyczna lub osoba prawna), który chce zaprzestać prowadzenia kształcenia podyplomowego składa wniosek o wykreślenie wpisu z rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W dowolnym momencie
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- okręgowe izby pielęgniarek i położnych
- NACZELNA IZBA PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH Z SIEDZIBĄ W WARSZAWIE
Wniosek złóż do okręgowej rady pielęgniarek i położnych, właściwej ze względu na miejsce prowadzenia kształcenia lub do Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, jeśli wpis dotyczy okręgowych izb pielęgniarek i położnych, utworzonych przez nie spółek prawa handlowego, w których posiadają one udziały lub akcje, bądź innych utworzonych przez nie podmiotów.
Co zrobić krok po kroku
Złożenie wniosku o wykreślenie wpisu z rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Dokument elektronicznyInformacja dodatkowa
Wniosek zawiera następujące dane:
1) oznaczenie wnioskodawcy, adres jego miejsca zamieszkania lub siedziby oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
2) numer wpisu do rejestru, którego dotyczy wykreślenie.
Weryfikacja formalna i merytoryczna
1. Organ właściwy - okręgowa rada pielęgniarek i położnych (ORPiP) lub Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych weryfikuje poprawność oraz kompletność przedłożonych dokumentów.
2. W przypadku, gdy przedłożone dokumenty nie spełniają wymagań formalnych, okręgowa rada pielęgniarek i położnych lub Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych wzywa wnioskodawcę do ich uzupełnienia. Wymienione wezwanie zawiera pouczenie, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania. Wnioskodawca ma 7 dni na uzupełnienie braków w dokumentacji, licząc od dnia otrzymania wezwania.
3. W przypadku, gdy wniosek nie zawiera braków lub zostały one uzupełnione organ jest obowiązany dokonać wykreślenia przedsiębiorcy z rejestru w terminie miesiąca od dnia złożenia wniosku o wykreślenie wpisu z rejestru.
Wykreślenie wpisu z rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych
Okręgowa rada pielęgniarek i położnych, właściwa dla miejsca prowadzenia kształcenia lub Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych, po weryfikacji złożonych dokumentów, w drodze uchwały, dokonuje wykreślenia wpisu z rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych. Wykreślenia dokonuje się w terminie miesiąca od dnia złożenia poprawnego wniosku o wykreślenie wpisu z rejestru.
Dokumenty
Przekazanie danych o wykreśleniu wpisu z rejestru do Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych
Organ prowadzący rejestr – okręgowa rada pielęgniarek i położnych lub Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych informuje za pomocą systemu SMK, Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych o wykreśleniu z rejestru organizatora kształcenia, podając datę wykreślenia, oraz przesyła prawomocną uchwałę w tej sprawie w terminie 14 dni od dnia dokonania wykreślenia.
Termin
W terminie 14 dni od dnia dokonania wykreślenia wpisu z rejestru – w przypadku Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Sprawę załatwisz w miesiąc.
Jak możesz się odwołać
Od uchwał w sprawie odmowy dokonania wykreślenia wpisu z rejestru, przysługuje odwołanie do Ministra Zdrowia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem odpowiednio okręgowej rady pielęgniarek i położnych lub Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych w terminie 30 dni od dnia doręczenia uchwały.