Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Wykreślenie z rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych

Prowadzisz kształcenie podyplomowe pielęgniarek lub położnych i chcesz zaprzestać działalności? Złóż wniosek o wykreślenie z rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • elektronicznie
Załatw online

Wniosek złóż za pośrednictwem Systemu Monitorowania Kształcenia Podyplomowego.

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

Organizator kształcenia (osoba fizyczna lub osoba prawna), który chce zaprzestać prowadzenia kształcenia podyplomowego składa wniosek o wykreślenie wpisu z rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych.

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

W dowolnym momencie

Gdzie załatwisz sprawę

Usługę można zrealizować w:

  • okręgowe izby pielęgniarek i położnych
  • NACZELNA IZBA PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH Z SIEDZIBĄ W WARSZAWIE

Wniosek złóż do okręgowej rady pielęgniarek i położnych, właściwej ze względu na miejsce prowadzenia kształcenia lub do Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, jeśli wpis dotyczy okręgowych izb pielęgniarek i położnych, utworzonych przez nie spółek prawa handlowego, w których posiadają one udziały lub akcje, bądź innych utworzonych przez nie podmiotów.

Aby dowiedzieć się gdzie zrealizować usługę, podaj miejsce wykonywania działalności.

Co zrobić krok po kroku

  1. Złożenie wniosku o wykreślenie wpisu z rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych

Dokumenty

Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Dokument elektroniczny
Informacja dodatkowa

Wniosek zawiera następujące dane:

1) oznaczenie wnioskodawcy, adres jego miejsca zamieszkania lub siedziby oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);

2) numer wpisu do rejestru, którego dotyczy wykreślenie.

  1. Weryfikacja formalna i merytoryczna

1. Organ właściwy - okręgowa rada pielęgniarek i położnych (ORPiP) lub Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych weryfikuje poprawność oraz kompletność przedłożonych dokumentów.

2. W przypadku, gdy przedłożone dokumenty nie spełniają wymagań formalnych, okręgowa rada pielęgniarek i położnych lub Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych wzywa wnioskodawcę do ich uzupełnienia. Wymienione wezwanie zawiera pouczenie, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania. Wnioskodawca ma 7 dni na uzupełnienie braków w dokumentacji, licząc od dnia otrzymania wezwania.

3. W przypadku, gdy wniosek nie zawiera braków lub zostały one uzupełnione organ jest obowiązany dokonać wykreślenia przedsiębiorcy z rejestru w terminie miesiąca od dnia złożenia wniosku o wykreślenie wpisu z rejestru.

  1. Wykreślenie wpisu z rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych

Okręgowa rada pielęgniarek i położnych, właściwa dla miejsca prowadzenia kształcenia lub Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych, po weryfikacji złożonych dokumentów, w drodze uchwały, dokonuje wykreślenia wpisu z rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych. Wykreślenia dokonuje się w terminie miesiąca od dnia złożenia poprawnego wniosku o wykreślenie wpisu z rejestru.

Dokumenty

  1. Przekazanie danych o wykreśleniu wpisu z rejestru do Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych

Organ prowadzący rejestr – okręgowa rada pielęgniarek i położnych lub Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych informuje za pomocą systemu SMK, Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych o wykreśleniu z rejestru organizatora kształcenia, podając datę wykreślenia, oraz przesyła prawomocną uchwałę w tej sprawie w terminie 14 dni od dnia dokonania wykreślenia.

Termin

W terminie 14 dni od dnia dokonania wykreślenia wpisu z rejestru – w przypadku Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych.

Ile zapłacisz

Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).

Ile będziesz czekać

Sprawę załatwisz w miesiąc.

Jak możesz się odwołać

Od uchwał w sprawie odmowy dokonania wykreślenia wpisu z rejestru, przysługuje odwołanie do Ministra Zdrowia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem odpowiednio okręgowej rady pielęgniarek i położnych lub Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych w terminie 30 dni od dnia doręczenia uchwały.

Czy ta strona była przydatna?

Portal nadzorowany jest przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Partnerzy projektu: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny, Krajowa Izba Gospodarcza. Projekt jest współfinansowany z Programu Polska Cyfrowa ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i jest kontynuacją projektu pt.: "Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej" finansowanego z Programu Innowacyjna Gospodarka oraz projektu "Uproszczenie i elektronizacja procedur" finansowanego z Programu Kapitał Ludzki.

Artykuły zamieszczone w serwisie GOV.PL, w których nie podajemy żadnych dodatkowych informacji na temat praw autorskich, należą do informacji publicznych i udostępniamy je bezpłatnie. Korzystanie z nich, niezależnie od celu i sposobu korzystania, nie wymaga zgody Ministerstwa. Dostępne są w ramach licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 3.0 Polska. Serwis Biznes.gov.pl używa plików cookies. Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookie. Zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki.