Zmiana osoby zarządzającej transportem w zezwoleniu na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i licencji wspólnotowej dotyczącej międzynarodowego autobusowego i autokarowego zarobkowego przewozu osób (LO10)
Zajmujesz się międzynarodowym przewozem autokarowym, posiadasz odpowiednie zezwolenie lub licencję wspólnotową? Jeśli zmieniła się osoba zarządzająca transportem, złóż wniosek o zmianę zezwolenia/licencji. Szczegóły znajdziesz poniżej.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym:
Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego organowi, który udzielił zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji wspólnotowej, zmiany danych, o których mowa w art. 7a – nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
Jeżeli zmiany obejmują dane zawarte w zezwoleniu na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji, przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści zezwolenia lub licencji.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Niezwłocznie nie później niż w terminie 28 dni od dnia zaistnienia zmian.
Gdzie załatwisz sprawę
GŁÓWNY INSPEKTORAT TRANSPORTU DROGOWEGO
Biuro do spraw Transportu Międzynarodowego
al. Jerozolimskie
94,
00-807
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Złożenie wniosku wraz z załącznikami
Wniosek można złożyć na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego dostępnego na stronie internetowej biura. W tym drugim przypadku załączniki OC i ON do wniosku składa się również w postaci elektronicznej.
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Wniosek o zmianę osoby zarządzającej transportem powinien zawierać:
- oznaczenie przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres;
- charakter prawny
- numer NIP
- dane kontaktowe
- dane osoby zarządzającej transportem (imię, nazwisko, adres zamieszkania)
- numer Certyfikatu Kompetencji Zawodowych.
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Druk OC musi zostać podpisany przez osobę, której dotyczy oświadczenie (osoba zarządzająca transportem).
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Certyfikat wydawany jest przez Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie, który jest podmiotem wyznaczonym przez Polskę do wydawania certyfikatów.
Certyfikat stanowi wystarczający dowód kompetencji zawodowych , o których mowa w art. 21 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009.
Jak uzyskać dokument?
Przewoźnik drogowy – uzyskanie certyfikatu kompetencji zawodowych w drogowym transporcie osób/rzeczyDokument możesz złożyć jako:
OryginałJak uzyskać dokument?
Uzyskaj zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru KarnegoWniosek możesz wypełnić na komputerze i wydrukować. Wystarczy, że pobierzesz wzór wniosku.
Termin
Niezwłocznie nie później niż w terminie 28 dni od dnia zaistnienia zmian.
Weryfikacja formalna
Główny Inspektor Transportu Drogowego sprawdza, czy wnioskodawca złożył wszystkie niezbędne dokumenty konieczne dla poprawnego przeprowadzenia usługi.
Dokonuje sprawdzenia, czy wniosek jest poprawnie wypełniony i posiada wszystkie niezbędne załączniki.
W przypadku stwierdzenia braków formalnych w dokumentach, Główny Inspektor Transportu Drogowego wzywa do ich uzupełnienia. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni, licząc od dnia otrzymania wezwania.
W przypadku, gdy wnioskodawca nie uzupełni braków dokumentacji we wskazanym terminie, to zgodnie z art. 64 § 2 KPA, wniosek pozostaje bez rozpoznania.
Dokonanie zmiany danych osoby zarządzającej transportem
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).
Jak możesz się odwołać
Zgodnie z art. 127 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego podmiot, któremu w drodze decyzji odmówiono dokonania zmian w dokumentach może zwrócić się do Głównego Inspektora Transportu Drogowego z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy. Wniosek należy złożyć w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Jej rozpatrzenie odbywa się w trybie przewidzianym w art. 127-140 Kodeksu postępowania administracyjnego.