Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Sporządzanie świadectw charakterystyki energetycznej – zmiana danych

Jesteś wpisany do wykazu osób uprawnionych do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej? Zmieniły się twoje dane osobowe lub adresowe? A może zmieniła się twoja sytuacja prawna, czy zakres kwalifikacji? Musisz poinformować o takich zmianach ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa. Przeczytaj, jak to zrobić.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • podczas wizyty w urzędzie
  • listownie

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

Jako osoba wpisana do wykazu osób uprawnionych do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej masz obowiązek poinformować ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz  mieszkalnictwa o:

  • zmianie w zakresie posiadanej zdolności do czynności prawnych
  • skazaniu prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, wiarygodności dokumentów, obrotowi gospodarczemu, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi lub za przestępstwo skarbowe
  • zmianach w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych
  • zmianach w zakresie kwalifikacji wymaganych przy sporządzaniu świadectw charakterystyki energetycznej
  • zmianie imienia i nazwiska
  • zmianie adresu korespondencji
  • zmianie adresu poczty elektronicznej (o ile podałeś go przy dokonywaniu wpisu do wykazu).

Także osoby, które świadczą usługi transgraniczne w zakresie sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej, które zostały wpisane do wykazu, powinny poinformować ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa o wyżej wymienionych zmianach.

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

Informację złóż w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian.

Gdzie załatwisz sprawę

Ministerstwo Rozwoju i Technologii
pl. Trzech Krzyży 3/5, 00-507 Warszawa

Co zrobić krok po kroku

  1. Przygotuj i złóż informację

Dokumenty

Dokument możesz złożyć jako:
Kopia
Informacja dodatkowa

Kopie odpowiednich dokumentów dołącza się w przypadku zmian:

  • w zakresie posiadanej zdolności do czynności prawnych,
  • w kwestii niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, wiarygodności dokumentów, obrotowi gospodarczemu, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi lub za przestępstwo skarbowe;
  • w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych,
  • w zakresie kwalifikacji i wykształcenia wymaganych przy sporządzaniu świadectw charakterystyki energetycznej,
  • imienia i nazwiska.
 

Termin

Informację złóż w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian.

  1. Ministerstwo sprawdzi, czy twoja informacja jest kompletna

Jeśli w twoim wniosku brakuje niezbędnych informacji lub dokumentów (wniosek jest niekompletny), to otrzymasz pismo z informacją, co masz uzupełnić.

  1. Ministerstwo dokona zmiany wpisu w wykazie

Minister dokona oceny merytorycznej informacji o zmianie danych będących podstawą wpisu do wykazu osób uprawnionych do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej. Jeśli twoja informacja jest kompletna, to Minister zmieni wpis w wykazie (w odpowiednim zakresie). Swój zmieniony wpis znajdziesz na stronie Ministerstwa Rozwoju i Technologii.

Jeżeli złożona informacja nie pozwala na dokonanie zmiany wpisu w wykazie, to otrzymasz pismo zawierające wyjaśnienie o braku możliwości dokonania określonych zmian danych zawartych w wykazie.

Ile zapłacisz

Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).

Ile będziesz czekać

Rozpatrywanie twojego wniosku w sprawie zmiany danych będących podstawą do wpisu odbywa się na podstawie art. 33 ustawy o charakterystyce energetycznej budynków. W przepisie tym nie wskazano terminu dokonania zmiany wpisu.

W praktyce na zmianę danych w wykazie będziesz czekać około 14 dni. W wyjątkowych sytuacjach (np. z przyczyn braku możliwości dokonania zmian lub otrzymania niekompletnych informacji lub dokumentów potwierdzających zaistniałą zmianę) termin może się wydłużyć do 30 dni – licząc od dnia złożenia przez ciebie wniosku.

Czy ta strona była przydatna?

Portal nadzorowany jest przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Partnerzy projektu: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny, Krajowa Izba Gospodarcza. Projekt jest współfinansowany z Programu Polska Cyfrowa ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i jest kontynuacją projektu pt.: "Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej" finansowanego z Programu Innowacyjna Gospodarka oraz projektu "Uproszczenie i elektronizacja procedur" finansowanego z Programu Kapitał Ludzki.

Artykuły zamieszczone w serwisie GOV.PL, w których nie podajemy żadnych dodatkowych informacji na temat praw autorskich, należą do informacji publicznych i udostępniamy je bezpłatnie. Korzystanie z nich, niezależnie od celu i sposobu korzystania, nie wymaga zgody Ministerstwa. Dostępne są w ramach licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 3.0 Polska. Serwis Biznes.gov.pl używa plików cookies. Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookie. Zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki.