Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Zmiana wpisu w rejestrze operatorów pocztowych

Jesteś operatorem pocztowym? Jeśli zmieniły się dane, które podałeś we wpisie do rejestru, masz obowiązek ich aktualizacji w ciągu 14 dni. Jak to zrobić dowiesz się poniżej.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • podczas wizyty w urzędzie
  • listownie
  • elektronicznie
Załatw online

Wniosek podpisz Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

Dane, których zmiana podlega zgłoszeniu:

1) firma przedsiębiorcy, jego siedziba i adres albo adres zamieszkania i adres głównego miejsca wykonywania działalności pocztowej;

2) oznaczenie formy prawnej przedsiębiorcy i numer w rejestrze przedsiębiorców albo w innym właściwym rejestrze;

3) numer identyfikacji podatkowej;

4) określenie obszaru, na którym będzie wykonywana działalność pocztowa;

5) przewidywana data rozpoczęcia działalności pocztowej;

6) imię i nazwisko, adres do korespondencji i numer telefonu służbowego osoby upoważnionej do kontaktowania się w imieniu przedsiębiorcy z Prezesem UKE;

7) w przypadku spółek handlowych:

a) imiona i nazwiska członków zarządu i prokurentów,

b) imiona i nazwiska wspólników posiadających prawo reprezentowania spółki,

c) informacje o miejscu zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz numery PESEL członków zarządu, prokurentów oraz wspólników posiadających prawo reprezentowania spółki.

8) w przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną oraz osób kierujących działalnością przedsiębiorcy niebędącego spółką handlową - imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz numer PESEL.

W przypadku cudzoziemców nieposiadających numeru PESEL, podają oni:

-  informację o numerze ważnego dokumentu podróży lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość i obywatelstwo

oraz

-  informację o numerze wizy lub kopię dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pobytu, jeżeli cudzoziemiec przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

Zgłoś zmianę do UKE w ciągu 14 dni od dnia zmiany danych objętych wpisem do rejestru.

Gdzie załatwisz sprawę

URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ
ul. Giełdowa 7/9, 01-211 Warszawa

Co zrobić krok po kroku

  1. Zgłoszenie informacji o zmianie danych wpisanych do rejestru operatorów pocztowych

Dokumenty

Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa

Wzór zgłoszenia określony jest w załączniku nr 2  rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 lipca 2013 r. w sprawie wzoru wniosku o wpis do rejestru operatorów pocztowych oraz wzoru zgłoszenia dotyczącego prowadzenia działalności pocztowej.

Termin

Zgłoś zmianę do UKE w ciągu 14 dni od dnia zmiany danych objętych wpisem do rejestru.

  1. Zmiana danych zawartych w rejestrze operatorów pocztowych

Urząd Komunikacji Elektronicznej aktualizuje dane przedsiębiorcy w rejestrze operatorów pocztowych w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia zmiany.

Ile zapłacisz

Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).

Ile będziesz czekać

Sprawę załatwisz w 7 dni.

Warto wiedzieć

Kary

W przypadku gdy operator nie zgłosi zmiany danych Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej, to Prezes UKE może nałożyć na niego karę pieniężną w wysokości nie przekraczającej 2% przychodów ogółem osiągniętych przez ukarany podmiot z działalności pocztowej w poprzednim roku podatkowym. Natomiast w przypadku gdy okres wykonywania działalności jest krótszy niż jeden rok za podstawę wymiaru kary pieniężnej przyjmuje się równowartość kwoty 500 000 euro.

Czy ta strona była przydatna?

Portal nadzorowany jest przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Partnerzy projektu: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny, Krajowa Izba Gospodarcza. Projekt jest współfinansowany z Programu Polska Cyfrowa ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i jest kontynuacją projektu pt.: "Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej" finansowanego z Programu Innowacyjna Gospodarka oraz projektu "Uproszczenie i elektronizacja procedur" finansowanego z Programu Kapitał Ludzki.

Artykuły zamieszczone w serwisie GOV.PL, w których nie podajemy żadnych dodatkowych informacji na temat praw autorskich, należą do informacji publicznych i udostępniamy je bezpłatnie. Korzystanie z nich, niezależnie od celu i sposobu korzystania, nie wymaga zgody Ministerstwa. Dostępne są w ramach licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 3.0 Polska. Serwis Biznes.gov.pl używa plików cookies. Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookie. Zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki.