Zmiana wpisu w rejestrze operatorów pocztowych
Jesteś operatorem pocztowym? Jeśli zmieniły się dane, które podałeś we wpisie do rejestru, masz obowiązek ich aktualizacji w ciągu 14 dni. Jak to zrobić dowiesz się poniżej.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Dane, których zmiana podlega zgłoszeniu:
1) firma przedsiębiorcy, jego siedziba i adres albo adres zamieszkania i adres głównego miejsca wykonywania działalności pocztowej;
2) oznaczenie formy prawnej przedsiębiorcy i numer w rejestrze przedsiębiorców albo w innym właściwym rejestrze;
3) numer identyfikacji podatkowej;
4) określenie obszaru, na którym będzie wykonywana działalność pocztowa;
5) przewidywana data rozpoczęcia działalności pocztowej;
6) imię i nazwisko, adres do korespondencji i numer telefonu służbowego osoby upoważnionej do kontaktowania się w imieniu przedsiębiorcy z Prezesem UKE;
7) w przypadku spółek handlowych:
a) imiona i nazwiska członków zarządu i prokurentów,
b) imiona i nazwiska wspólników posiadających prawo reprezentowania spółki,
c) informacje o miejscu zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz numery PESEL członków zarządu, prokurentów oraz wspólników posiadających prawo reprezentowania spółki.
8) w przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną oraz osób kierujących działalnością przedsiębiorcy niebędącego spółką handlową - imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz numer PESEL.
W przypadku cudzoziemców nieposiadających numeru PESEL, podają oni:
- informację o numerze ważnego dokumentu podróży lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość i obywatelstwo
oraz
- informację o numerze wizy lub kopię dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pobytu, jeżeli cudzoziemiec przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Zgłoś zmianę do UKE w ciągu 14 dni od dnia zmiany danych objętych wpisem do rejestru.
Gdzie załatwisz sprawę
URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ
ul. Giełdowa
7/9,
01-211
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Zgłoszenie informacji o zmianie danych wpisanych do rejestru operatorów pocztowych
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Wzór zgłoszenia określony jest w załączniku nr 2 rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 lipca 2013 r. w sprawie wzoru wniosku o wpis do rejestru operatorów pocztowych oraz wzoru zgłoszenia dotyczącego prowadzenia działalności pocztowej.
Termin
Zgłoś zmianę do UKE w ciągu 14 dni od dnia zmiany danych objętych wpisem do rejestru.
Zmiana danych zawartych w rejestrze operatorów pocztowych
Urząd Komunikacji Elektronicznej aktualizuje dane przedsiębiorcy w rejestrze operatorów pocztowych w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia zmiany.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Sprawę załatwisz w 7 dni.
Warto wiedzieć
Kary
W przypadku gdy operator nie zgłosi zmiany danych Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej, to Prezes UKE może nałożyć na niego karę pieniężną w wysokości nie przekraczającej 2% przychodów ogółem osiągniętych przez ukarany podmiot z działalności pocztowej w poprzednim roku podatkowym. Natomiast w przypadku gdy okres wykonywania działalności jest krótszy niż jeden rok za podstawę wymiaru kary pieniężnej przyjmuje się równowartość kwoty 500 000 euro.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe
- Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 lipca 2013 r. w sprawie wzoru wniosku o wpis do rejestru operatorów pocztowych oraz wzoru zgłoszenia dotyczącego prowadzenia działalności pocztowej
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego