Zmiana wpisu w rejestrze przedsiębiorców telekomunikacyjnych
Prowadzisz działalność telekomunikacyjną? Jeśli zmieniły się dane, które podałeś we wpisie do rejestru, masz obowiązek ich aktualizacji. Jak to zrobić dowiesz się poniżej.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Kto może złożyć wniosek o zmianę danych
Wniosek o zmianę danych w rejestrze przedsiębiorców telekomunikacyjnych składa przedsiębiorca wykonujący działalność telekomunikacyjną, wpisany do rejestru działalności regulowanej.
Jakie zmiany danych trzeba zgłosić
Zgłoś zmianę danych, takich jak:
- firma przedsiębiorcy lub nazwa innego podmiotu uprawnionego do wykonywania działalności gospodarczej na podstawie odrębnych przepisów, jego siedziba i adres
- oznaczenie formy prawnej przedsiębiorcy lub innego podmiotu uprawnionego do wykonywania działalności gospodarczej na podstawie odrębnych przepisów
- numer identyfikacji podatkowej
- oznaczenie osoby, która jest upoważniona do kontaktowania się w imieniu przedsiębiorcy lub innego podmiotu uprawnionego do wykonywania działalności gospodarczej z Prezesem UKE, jej siedziba, adres lub numer telefonu
- imię, nazwisko, adres i numer telefonu osoby, która jest upoważniona do kontaktowania się w imieniu przedsiębiorcy lub innego podmiotu uprawnionego do wykonywania działalności gospodarczej na podstawie odrębnych przepisów w nagłym przypadku związanym z funkcjonowaniem sieci telekomunikacyjnej lub świadczeniem usługi telekomunikacyjnej, której dotyczy wniosek
- ogólny opis sieci telekomunikacyjnej, usługi telekomunikacyjnej lub udogodnień towarzyszących, których dotyczy wniosek
- obszar, na którym będzie wykonywana działalność telekomunikacyjna
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Wniosek złóż 14 dni od dnia zmiany tych danych, które spowodowały zmianę danych objętych wpisem do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
Gdzie załatwisz sprawę
Złóż wniosek do Urzędu Komunikacji Elektronicznej za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych.
URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ
ul. Giełdowa
7/9,
01-211
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o zmianę wpisu w rejestrze przedsiębiorców telekomunikacyjnych
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Uwierzytelniona kopiaDokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Uwierzytelniona kopiaPobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Dokument elektronicznyInformacja dodatkowa
Wzór wniosku został umieszczony na PUE UKE w formie interaktywnego formularza.
We wniosku wypełnij te pola, które się zmieniają, podaj swój numer z rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych oraz numer NIP.
Ustanowienie pełnomocnika
Jeśli chcesz, aby reprezentował cię pełnomocnik, pamiętaj o dołączeniu pełnomocnictwa oraz dowodu zapłaty opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (17 zł). Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom lub rodzeństwu. Praktyczne informacje na temat pełnomocnictwa.
Termin
Wniosek złóż 14 dni od dnia zmiany tych danych, które spowodowały zmianę danych objętych wpisem do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
Urząd zweryfikuje dokumenty
UKE sprawdzi, czy dostarczono wszystkie dokumenty i podano niezbędne dane we wniosku.
Jeżeli twój wniosek zawiera braki formalne (np. pomyliłeś się we wniosku, nie podałeś wymaganych danych, albo nie złożyłeś wymaganych dokumentów), urząd wezwie cię do poprawienia błędów. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni od otrzymania wezwania. Jeśli nie usuniesz braków w terminie, urząd nie będzie dalej rozpatrywał twojej sprawy.
Zmiana danych we wpisie do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych
Prezes UKE dokonuje zmiany wpisu w rejestrze przedsiębiorców telekomunikacyjnych w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku.
Wydanie aktualnego zaświadczenia o wpisie do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych
W terminie 7 dni od dnia dokonania zmiany wpisu w rejestrze, Prezes UKE wydaje z urzędu aktualne zaświadczenie.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Zaświadczenie powinno zawierać:
1) numer z rejestru;
2) dane, o których mowa w art. 10 ust. 13 pkt 2 i 3;
3) informację o prawach przysługujących przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu na podstawie ustawy.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Sprawę załatwisz w 3 dni roboczych od dnia wpływu wniosku o wpis lub od dnia jego uzupełnienia.
Jak możesz się odwołać
Jeśli nie zgadzasz się z decyzją Prezesa UKE, złóż wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy. Możesz też złożyć skargę na decyzję bezpośrednio do sądu (bez wcześniejszego wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy). Na złożenie wniosku lub skargi masz 14 dni – licząc od daty otrzymania decyzji.
Warto wiedzieć
Rejestr przedsiębiorców telekomunikacyjnych dostępny jest na stronie UKE oraz na stronie Centralnego Repozytorium Danych Publicznych.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. - Prawo komunikacji elektronicznej
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy