Złóż wniosek o wykreślenie instytucji z rejestru instytucji szkoleniowych
Reprezentujesz instytucję wpisaną do rejestru instytucji szkoleniowych? Twoja instytucja zakończyła działalność szkoleniową dla osób bezrobotnych lub poszukujących pracy? Złóż wniosek o jej wykreślenie z RIS. Sprawdź, jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Jeśli twoja instytucja nie prowadzi już szkoleń dla osób bezrobotnych lub poszukujących pracy, złóż wniosek o jej wykreślenie z rejestru prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W dowolnym momencie
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- wojewódzkie urzędy pracy
Sprawę możesz załatwić na portalu praca.gov.pl.
Wniosek papierowy złóż do wojewódzkiego urzędu pracy, który prowadzi rejestr, w którym jest wpisana twoja instytucja.
Sprawdź adresy wojewódzkich urzędów pracy.
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o wykreślenie z rejestru instytucji szkoleniowych
Wniosek możesz złożyć na piśmie albo w formie elektronicznej – przez portal praca.gov.pl. Wniosek złożony przez internet musi być podpisany podpisem kwalifikowanym albo profilem zaufanym.
Dokumenty
Urząd sprawdzi wniosek
Urząd sprawdzi złożony wniosek pod względem wymagań formalnych.
Jeśli urząd stwierdzi braki we wniosku, wezwie cię do ich uzupełnienia w ciągu 7 dni od otrzymania wezwania.
Jeżeli nie uzupełnisz wniosku w wyznaczonym terminie, urząd pozostawi twój wniosek bez rozpoznania.
Urząd wykreśli twoją instytucję z rejestru
Wojewódzki urząd pracy powiadomi cię pisemnie o wykreśleniu instytucji z rejestru instytucji szkoleniowych.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałTermin
Urząd wykreśli instytucję z rejestru niezwłocznie po otrzymaniu wniosku.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna.
- 17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalnie)
Jeśli do urzędu składasz pełnomocnictwo to musisz je opłacić. Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu.
Gdzie zapłacić: opłatę skarbową za pełnomocnictwo wpłać na konto urzędu miasta lub gminy, właściwego dla siedziby urzędu, w którym składasz pełnomocnictwo. Numer konta sprawdzisz na stronie internetowej urzędu miasta lub gminy. Na przykład, jeśli pełnomocnictwo składasz do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu to opłatę zapłać również na konto Urzędu Miasta Poznania.
Praktyczne informacje na temat pełnomocnictwa.
Ile będziesz czekać
Urząd wykreśli instytucję z rejestru niezwłocznie po otrzymaniu wniosku.
Jak możesz się odwołać
Przepisy nie przewidują możliwości odwołania.
Jeśli nie zgadzasz się z działaniem urzędu w sprawie wykreślenia z rejestru, możesz wezwać organ do usunięcia naruszenia prawa. Masz na to 14 dni od otrzymania z urzędu zawiadomienia o wykreśleniu.
W terminie 30 dni od otrzymania odpowiedzi organu na wezwanie lub w terminie 60 dni od dnia złożenia wniosku – jeżeli organ nie odpowiedział, możesz wnieść skargę do Wojewódzkiego Sadu Administracyjnego.