Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Duplikat decyzji o wpisie do Centralnego Rejestru Rzeczoznawców Budowlanych

Duplikat decyzji Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego o wpisie do CRRB

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • podczas wizyty w urzędzie
  • listownie

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

1. W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych od 10 sierpnia 2014 r. Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego zaprzestał prowadzenia centralnego rejestru rzeczoznawców budowlanych. Na podstawie art. 22 ust. 2 wyżej wymienionej ustawy Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego przekazał dane rzeczoznawców budowlanych, wpisanych do centralnego rejestru  Izbie Architektów Rzeczypospolitej Polskiej (w zakresie danych osób posiadających tytuł w specjalności architektonicznej) oraz Polskiej Izbie Inżynierów Budownictwa (w zakresie danych osób posiadających tytuł w pozostałych specjalnościach), w celu wpisania ich, na podstawie art. 22 ust. 1 przedmiotowej ustawy, na listy aktualnie prowadzone przez ww. Izby. Jednakże, gdyby rzeczoznawca z jakichkolwiek powodów potrzebował duplikatu decyzji o wpisie do Centralnego Rejestru Rzeczoznawców Budowlanych, to może zwrócić się do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z prośbą o wydanie duplikatu tej decyzji. Wniosek o wydanie duplikatu powinien zawierać dokładne dane osobowe i adresowe wnioskodawcy. Pomocne może być także podanie numeru decyzji o nadaniu tytułu rzeczoznawcy budowlanego. Wyżej wymieniony wniosek można złożyć:

  • osobiście w Kancelarii Ogólnej Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego znajdującej siew Warszawie przy ulicy Kruczej 38/42.
  • pocztą elektroniczną na adres elektronicznej skrzynki podawczej - podawcza@gunb.gov.pl (wymagany jest podpis kwalifikowany) lub za pośrednictwem ePUAP
  • pocztą na adres:

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego

ul. Krucza 38/42

00-926 Warszawa.

2. Należy pamiętać, iż można ubiegać się o wydanie duplikatu decyzji o wpisie do Centralnego Rejestru Rzeczoznawców Budowlanych osób, które zostały wpisane do tego rejestru od 1 stycznia 1995 r. (przed wejściem w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane) do 9 sierpnia 2014 roku (data zaprzestania prowadzenia przedmiotowego rejestru przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego).

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

W dowolnym momencie

Gdzie załatwisz sprawę

GŁÓWNY URZĄD NADZORU BUDOWLANEGO
ul. Krucza 38/42, 00-512 Warszawa

Co zrobić krok po kroku

  1. Przygotowanie i złożenie wniosku

Wniosek o wydanie duplikatu decyzji o wpisie do Centralnego Rejestru Rzeczoznawców Budowlanych można złożyć:

  • osobiście w Kancelarii Ogólnej Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego
  • pocztą elektroniczną na adres elektronicznej skrzynki podawczej - podawcza@gunb.gov.pl (wymagany jest podpis kwalifikowany) lub za pośrednictwem ePUAP
  • pocztą na adres: Główny Urząd Nadzoru Budowlanego, ul. Krucza 38/42, 00-926 Warszawa

Do wniosku należy załączyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie duplikatu decyzji.

Dokumenty

Dokument możesz złożyć jako:
Przedstaw do wglądu, Kopia, Oryginał
  1. Weryfikacja formalna wniosku

1. Wniosek zostaje zarejestrowany i poddany weryfikacji formalnej.

2. Jeżeli strona nie wpłaciła należności tytułem opłat i kosztów postępowania, które zgodnie z przepisami powinny być uiszczone z góry, organ administracji publicznej prowadzący postępowanie wyznaczy jej termin do wniesienia tych należności. Termin ten nie może być krótszy niż siedem dni, a dłuższy niż czternaście dni. Jeżeli w wyznaczonym terminie należności nie zostaną uiszczone, czynność uzależniona od opłaty zostanie zaniechana (art. 261 § 1 i 2 k.p.a.).

  1. Ocena merytoryczna wniosku i wydanie duplikatu decyzji

1. Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego dokonuje oceny, czy może wydać duplikat decyzji o wpisie do Centralnego Rejestru Rzeczoznawców Budowlanych. Jeżeli ocena jest pozytywna, to duplikat jest wydawany i przekazywany wnioskodawcy.

2. Właściwy organ może przed wydaniem duplikatu, przeprowadzić w koniecznym zakresie postępowanie wyjaśniające.

3. W przypadku gdy duplikat decyzji o wpisie do Centralnego Rejestru Rzeczoznawców Budowlanych nie może zostać wydany, to Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego wydaje postanowienie o odmowie wydania duplikatu (na postanowienie można złożyć zażalenie). Negatywna odpowiedź może być spowodowana tym, że osoba nie była wpisana do Centralnego Rejestru Rzeczoznawców Budowlanych (np. uzyskała tytuł rzeczoznawcy budowlanego przed 1 stycznia 1995 r.).

Dokumenty

Termin

Duplikat wydawany jest bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym niż miesiąc od dnia złożenia wniosku.

Ile zapłacisz

24,00 zł

Do wniosku u wydanie duplikatu decyzji o wpisie do Centralnego Rejestru Rzeczoznawców Budowlanych należy załączyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie duplikatu decyzji (tytułem „od wydania duplikatu decyzji”). Opłatę skarbową w wysokości 24 złotych należy uregulować:

  • przelewem lub przekazem na poniższy rachunek

Dzielnica Śródmieście m.st. Warszawy

ul. Nowogrodzka 43,

00-691 Warszawa

60 1030 1508 0000 0005 5001 0038

  • w przypadku osób dokonujących zapłaty opłaty skarbowej spoza granic Polski:

Dzielnica Śródmieście m.st. Warszawy

ul. Nowogrodzka 43, 00-691 Warszawa

SWIFT CODE: CITIPLPX

IBAN: IBAN(spacja)PL60 1030 1508 0000 0005 5001 0038

  • bądź bezpośrednio w kasie Urzędu Dzielnicy Śródmieście w Warszawie przy ulicy Nowogrodzkiej 43 – poniedziałek 08.00 - 18.00, wtorek - piątek 8.00 - 16.00).

Ile będziesz czekać

Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).

Jak możesz się odwołać

Na postanowienie o odmowie wydania duplikatu decyzji GINB o wpisie do Centralnego Rejestru Rzeczoznawców Budowlanych, wnioskodawca może złożyć zażalenie. Zażalenie można wnieść w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania duplikatu decyzji.

Czy ta strona była przydatna?

Portal nadzorowany jest przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Partnerzy projektu: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny, Krajowa Izba Gospodarcza. Projekt jest współfinansowany z Programu Polska Cyfrowa ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i jest kontynuacją projektu pt.: "Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej" finansowanego z Programu Innowacyjna Gospodarka oraz projektu "Uproszczenie i elektronizacja procedur" finansowanego z Programu Kapitał Ludzki.

Artykuły zamieszczone w serwisie GOV.PL, w których nie podajemy żadnych dodatkowych informacji na temat praw autorskich, należą do informacji publicznych i udostępniamy je bezpłatnie. Korzystanie z nich, niezależnie od celu i sposobu korzystania, nie wymaga zgody Ministerstwa. Dostępne są w ramach licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 3.0 Polska. Serwis Biznes.gov.pl używa plików cookies. Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookie. Zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki.