Zmiana danych wpisanych do rejestru działalności regulowanej w zakresie usług detektywistycznych
Wykonujesz zawód detektywa i zmieniło się np. twoje nazwisko lub adres? Musisz zgłosić ten fakt. O tym jak to zrobić dowiesz się poniżej.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Przedsiębiorca wpisany do rejestru działalności detektywistycznej składa wniosek o zmianę danych objętych wpisem do rejestru.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Wniosek złóż w ciągu 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę danych.
Gdzie załatwisz sprawę
MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
ul. Stefana Batorego
5,
02-591
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Złożenie wniosku o zmianę danych wpisanych do rejestru
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałDokument możesz złożyć jako:
OryginałUstanowienie pełnomocnika
Jeśli chcesz, aby reprezentował cię pełnomocnik, pamiętaj o dołączeniu pełnomocnictwa oraz dowodu zapłaty opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (17 zł). Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu.
Opłatę skarbową za pełnomocnictwo wpłać na konto Urzędu Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy.
Praktyczne informacje na temat pełnomocnictwa
Termin
Wniosek złóż w ciągu 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę danych.
Zmiana wpisu w rejestrze i wydanie zaświadczenia
Organ prowadzący dany rejestr dokonuje zmiany danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia wpływu wniosku. Organ prowadzący dany rejestr wydaje z urzędu zaświadczenie.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałIle zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Sprawę załatwisz w 14 dni.
Warto wiedzieć
Zmiana oznaczenia działalności
Zarządca sukcesyjny może złożyć do organu prowadzącego rejestr wniosek o zmianę oznaczenia działalności przedsiębiorcy wpisanego do rejestru na firmę przedsiębiorcy z dodaniem oznaczenia „w spadku”.
We wniosku należy wskazać:
- imię i nazwisko zarządcy sukcesyjnego
- jego numer PESEL
- numer identyfikacji podatkowej NIP (o ile taki numer posiada)
Zmianę należy zgłosić w ciągu miesiąca od dnia ustanowienia zarządu sukcesyjnego.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 lipca 2001 r. o usługach detektywistycznych
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z dnia 5 lipca 2018 r. o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej i innych ułatwieniach związanych z sukcesją przedsiębiorstw