Zawiadomienie o zakończeniu działalności w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji lub o rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu
Złożenie do organu właściwego zawiadomienia o zakończeniu działalności w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji lub o rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Przedsiębiorca prowadzący punkt zbierania pojazdów jest obowiązany w terminie 14 dni złożyć regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska lub staroście właściwemu miejscowo do wydania zezwolenia na zbieranie odpadów zawiadomienie o zakończeniu działalności w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji lub o rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu.
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- starostwa powiatowe
- regionalne dyrekcje ochrony środowiska
- urzędy dzielnicowe m.st. Warszawy
Regionalny dyrektor ochrony środowiska jest organem właściwym w przypadku prowadzenia punkt zbierania pojazdów na terenach zamkniętych.
W pozostałych przypadkach organem właściwym jest starosta właściwy miejscowo do wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów.
Co zrobić krok po kroku
Złożenie zawiadomienia o zakończeniu działalności w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji lub o rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu
Przedsiębiorca prowadzący punkt zbierania pojazdów składa zawiadomienie o zakończeniu działalności w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji lub o rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu.
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Zawiadomienie powinno zawierać:
1) nazwę, siedzibę i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
2) datę zakończenia działalności lub rozwiązania lub wygaśnięcia umowy;
3) w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy - nazwę, siedzibę i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu.
Termin
14 dni od zakończenia działalności
Weryfikacja zgłoszenia
Organ właściwy weryfikuje złożone zgłoszenie. Kopię zawiadomienia starosta lub regionalny dyrektor ochrony środowiska przekazuje właściwemu marszałkowi województwa lub regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska właściwym miejscowo do wydania pozwolenia zintegrowanego lub innej decyzji w zakresie gospodarki odpadami, wymaganej w związku z prowadzeniem stacji demontażu, przedsiębiorcy prowadzącemu tę stację, z którym przedsiębiorca prowadzący punkt zbierania pojazdów zawarł umowę, oraz marszałkowi województwa lub regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska właściwym ze względu na adres punktu zbierania pojazdów.
Termin
Twoja sprawa zostanie załatwiona w ciągu miesiąca. W szczególnych przypadkach, termin ten może się wydłużyć do dwóch miesięcy, o czym poinformuje cię urzędnik
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).