Zawiadom o zakończeniu działalności w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji lub o rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu
Jeśli chcesz zakończyć działalność w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji, musisz o tym poinformować właściwy organ. Sprawdź, jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Przedsiębiorca, który prowadzi punkt zbierania pojazdów, ma obowiązek złożyć zawiadomienie o zakończeniu działalności w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji lub o rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu do:
- regionalnego dyrektora ochrony środowiska
- starosty właściwego miejscowo do wydania zezwolenia na zbieranie odpadów.
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- starostwa powiatowe
- regionalne dyrekcje ochrony środowiska
- urzędy dzielnicowe m.st. Warszawy
Regionalny dyrektor ochrony środowiska jest organem właściwym w przypadku prowadzenia punkt zbierania pojazdów na terenach zamkniętych.
W pozostałych przypadkach organem właściwym jest starosta właściwy miejscowo do wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów.
Co zrobić krok po kroku
Złóż zawiadomienie
Przedsiębiorca prowadzący punkt zbierania pojazdów składa zawiadomienie o:
- zakończeniu działalności w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji lub
- o rozwiązaniu umowy z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu lub
- o wygaśnięciu umowy z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu.
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Zawiadomienie powinno zawierać:
- nazwę, siedzibę i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy
- datę zakończenia działalności lub rozwiązania lub wygaśnięcia umowy
- w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy - nazwę, siedzibę i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu.
Termin
14 dni od zakończenia działalności.
Weryfikacja zgłoszenia
Zawiadomienie jest rejestrowane przez organ i weryfikowane. Jeśli twoje zawiadomienie ma braki, urząd poprosi o ich uzupełnienie.
Jeżeli twoje zawiadomienie jest poprawne lub jeżeli uzupełnisz brakujące dane organ uznaje, że działalność została zakończona z dniem wskazanym w zgłoszeniu.
Termin
Twoja sprawa zostanie załatwiona w ciągu miesiąca. W szczególnych przypadkach, termin ten może się wydłużyć do dwóch miesięcy, o czym poinformuje cię urzędnik
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).
Warto wiedzieć
Przechowywanie dokumentów
Masz obowiązek przechowywani dokumentów, na podstawie których składałeś sprawozdania z prowadzonej działalności w zakresie demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji przez 5 lat.