Konto Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl – dlaczego warto korzystać
Konto Przedsiębiorcy to konto użytkownika w serwisie Biznes.gov.pl. Dzięki niemu szybko i wygodnie załatwisz sprawy w CEIDG oraz zyskasz dostęp do ponad 300 e-usług, za które odpowiadają różne instytucje publiczne.
Dostęp do e-usług z Kontem Przedsiębiorcy
Konto Przedsiębiorcy - czyli konto użytkownika w serwisie Biznes.gov.pl, to proste i wygodne narzędzie do załatwiania spraw urzędowych przez internet.
Obejrzyj film prezentujący najważniejsze funkcje Konta Przedsiębiorcy.
Zalogowany użytkownik Biznes.gov.pl zyskuje dostęp do ponad 300 e-usług, za które odpowiadają różne instytucje publiczne.
E-usługi to sprawy urzędowe, które są możliwe do załatwienia w całości online: od wysłania pisma (na przykład wniosku lub sprawozdania), otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru (UPO), po odebranie odpowiedzi urzędu.
Moduł e-usług połączony z Kontem Przedsiębiorcy:
- zapewnia, że wyślesz pismo na formularzu właściwym dla danej procedury
- zbiera dane i załączniki wymagane przez urząd (kreator „krok po kroku”)
- zapewnia automatyczne wypełnianie wniosku danymi zapisanymi w systemie
- umożliwia elektroniczne podpisanie wniosku profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym
- po kliknięciu przycisku „Wyślij” wysyła dokument na elektroniczną skrzynkę podawczą właściwego urzędu na ePUAP
- przesyła urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) i automatycznie umieszcza je w Koncie Przedsiębiorcy
- umieszcza odpowiedź od urzędu (decyzję, wezwanie do uzupełnienia) w Koncie Przedsiębiorcy
- wskazuje termin realizacji i przebieg (status) sprawy oraz umożliwia przypisanie pisma/odpowiedzi urzędu do właściwej sprawy
- umożliwia założenie i sprawdzenie firmowej skrzynki eDoręczeń.
Konto Przedsiębiorcy jako skrzynka do kontaktu z urzędami
Konto Przedsiębiorcy to także twoja elektroniczna skrzynka do kontaktu z urzędami.
Wszystkie pisma, które wysyłasz za pośrednictwem Biznes.gov.pl. i odpowiedzi, które otrzymujesz od urzędów, zapisują się w Koncie Przedsiębiorcy.
Znajdziesz je w zakładce „Moje sprawy” lub – jeśli są to wnioski CEIDG – w zakładce „Moja firma”.
Jeśli załatwienie sprawy wymaga wielokrotnej korespondencji z urzędem, Konto Przedsiębiorcy zgrupuje takie dokumenty, a w razie potrzeby umożliwi ci ich uzupełnienie. O zmianie statusu sprawy dowiesz się z maila przesłanego przez Biznes.gov.pl lub wchodząc do zakładki „Powiadomienia” w Koncie Przedsiębiorcy.
Ważne! W zakładce „Powiadomienia” pojawią się też odpowiedzi z urzędów.
Dzięki temu, że Konto Przedsiębiorcy w uporządkowany sposób prezentuje aktualne i historyczne sprawy z odpowiedziami z urzędów, może pełnić rolę wygodnego archiwum twoich spraw.
Warto zaznaczyć, że przez Konto Przedsiębiorcy przejdziesz do innych systemów administracji przeznaczonych dla ciebie lub twojej firmy:
- Mój GOV
- e-Urząd Skarbowy
- PUE ZUS.
Co ważne, lista możliwości i ułatwień dla przedsiębiorców będzie się stopniowo zwiększać. Już dziś w Koncie Przedsiębiorcy znajdziesz skrzynkę do e-Doręczeń.
Niebawem dostępna będzie też lista sugerowanych spraw urzędowych, które powinieneś załatwić w najbliższym czasie. System przypomni ci o zbliżających się terminach i o najważniejszych zmianach prawnych, dzięki czemu nie przeoczysz żadnej ważnej daty związanej z prowadzeniem twojej firmy. W serwisie będzie również dostępna funkcjonalność powiadomień mailowych o nowych treściach informacyjnych, pojawiających się na Biznes.gov.pl.
CEIDG online tylko z Kontem Przedsiębiorcy
Jeśli chcesz przez internet załatwić sprawę w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), zrobisz to tylko z Kontem Przedsiębiorcy .
Konto Przedsiębiorcy jest połączone z danymi z CEIDG, dzięki czemu załatwisz w nim wszystkie sprawy związane z wpisem do rejestru:
- zarejestrujesz działalność gospodarczą
- zmienisz dane firmy
- zawiesisz, wznowisz albo zamkniesz firmę
- pobierzesz zaświadczenie o wpisie do CEIDG
- sprawdzisz dane twojej firmy i historię wpisu do CEIDG
- sprawdzisz status złożonych wniosków
- opublikujesz informacje o swoim pełnomocniku albo prokurencie
- jako pełnomocnik lub prokurent ujawniony w CEIDG załatwisz sprawy za swojego mocodawcę
Aby załatwiać sprawy w CEIDG online, po zalogowaniu się do Konta Przedsiębiorcy przejdź do zakładki „Moja firma”.
Znajdziesz tam aktualne dane twojej firmy, historię wpisu do CEIDG i status złożonych wniosków. Wprost z zakładki „Moja firma” przejdziesz do e-usług CEIDG, które umożliwią ci rejestrację firmy w CEIDG albo zgłoszenie zmian we wpisie.
Jeżeli chcesz wpisać pełnomocnika lub prokurenta do CEIDG albo zarządzać już udzielonymi pełnomocnictwami, po zalogowaniu się do Konta Przedsiębiorcy wybierz zakładkę „Pełnomocnicy” .
Wnioski do CEIDG – tak jak pozostałe e-usługi w serwisie Biznes.gov.pl – są interaktywne i intuicyjne. Wypełnisz je z pomocą kreatora wniosku, który krok po kroku prowadzi przez pytania dopasowane do twojej sprawy i prosi o uzupełnienie danych, których nie ma w systemie. Na podstawie twoich odpowiedzi system tworzy wniosek do CEIDG.
Jeśli chcesz znaleźć przedsiębiorcę w CEIDG, skorzystaj z wyszukiwarki przedsiębiorców na Biznes.gov.pl.
Jak założyć Konto Przedsiębiorcy i jak się logować
Aby uzyskać dostęp do Konta Przedsiębiorcy, musisz się zalogować. W tym celu, po wejściu na stronę główną Biznes.gov.pl naciśnij przycisk „Konto Przedsiębiorcy” albo „Logowanie”.
Przy pierwszym logowaniu, które ma na celu założenie Konta Przedsiębiorcy, system poprosi cię o podanie adresu e-mail.
Obejrzyj instrukcję zakładania Konta Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl.
Jeśli chcesz mieć dostęp do wszystkich funkcjonalności Konta Przedsiębiorcy, po wejściu na stronę główną Biznes.gov.pl zaloguj się do Konta Przedsiębiorcy przez Login.gov.pl wykorzystując profil zaufany lub e-dowód.
Tylko takie logowanie – przez Login.gov.pl – umożliwi ci załatwienie sprawy w CEIDG.
Wsparcie Centrum Pomocy Przedsiębiorcy
Jeśli masz pytania o e-usługi CEIDG na Biznes.gov.pl, potrzebujesz pomocy w złożeniu wniosku, przy rejestracji firmy lub zmianach we wpisie, skontaktuj się z Centrum Pomocy Przedsiębiorcy.
To profesjonalna pomoc konsultantów, dostępna za pośrednictwem kilku kanałów komunikacji: telefonu, livechata i formularza do zgłaszania pytań.
Telefoniczny kontakt z Centrum Pomocy Przedsiębiorcy jest możliwy od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem świąt) od 7:00 do 17:00 pod numerami telefonów: 801 055 088 lub 22 765 67 32.