Wykreśl indywidualną praktykę pielęgniarek lub położnych z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą
Chcesz zakończyć prowadzenie działalności leczniczej w formie indywidualnej praktyki? Pamiętaj, że musisz wykreślić swój wpis z RPWDL. Dowiedz się jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Jeśli zakończyłaś prowadzenie działalności leczniczej w formie indywidualnej praktyki, złóż wniosek o jej wykreślenie z rejestru podmiotów prowadzących działalność leczniczą (RPWDL).
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W dowolnym momencie
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- okręgowe izby pielęgniarek i położnych
Wniosek o wykreślenie wpisu z Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą możesz złożyć tylko przez internet, za pośrednictwem strony RPWDL
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o wykreślenie wpis rejestru
Wniosek o wykreślenie z rejestru możesz złożyć wyłącznie w formie elektronicznej, za pośrednictwem strony RPWDL.
Zaloguj się w rejestrze i wybierz czynność „nowy wniosek” oraz określ rodzaj wniosku poprzez kliknięcie „wniosek o wykreślenie z rejestru”. We wniosku wpisz datę zakończenia działalności oraz w zakładce „uwagi” wpisz adres, gdzie będzie przechowywania dokumentacja medyczna po zakończeniu działalności. Jeśli chcesz przedstawić dodatkowe dokumenty, dołącz je w formie załączników, klikając w zakładkę „załączniki”. Gdy uzupełnisz wszystkie pola, podpisz wniosek za pomocą podpisu kwalifikowanego albo podpisu zaufanego i wyślij.
Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dla użytkowników aplikacji RPWDL.
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
Dokument elektronicznyOrgan oceni wniosek formalnie i merytorycznie
Okręgowa rada pielęgniarek i położnych sprawdzi twój wniosek.
W przypadku, gdy złożone dokumenty nie będą spełniały wymagań formalnych, organ wezwie cię do uzupełnienia braków. Na uzupełnienie braków będziesz mieć 7 dni, licząc od dnia otrzymania wezwania. Jeśli nie usuniesz braków wniosek nie zostanie rozpatrzony.
Po weryfikacji formalnej nastąpi weryfikacja merytoryczna. Okręgowa rada pielęgniarek i położnych oceni, czy zostały spełnione wszystkie wymagania do wykreślenia wpisu indywidualnej lub specjalistycznej praktyki z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą.
Organ prowadzący rejestr wykreśli twoją praktykę z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą
Po weryfikacji wniosku organ prowadzący rejestr, podejmie uchwałę o wykreśleniu albo o odmowie wykreślenia twojej praktyki z rejestru.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałIle zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).
Jak możesz się odwołać
Możesz złożyć odwołanie od uchwały o odmowie wykreślenia. Odwołanie złóż w ciągu 14 dni od dnia doręczenia lub ogłoszenia uchwały. Złóż je do Ministra Zdrowia, za pośrednictwem organu który wydał uchwałę.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej
- Ustawa z dnia 1 lipca 2011 r. o samorządzie pielęgniarek i położnych
- Ustawa z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru
- Uchwała nr 26 VI Krajowego Zjazdu Pielęgniarek i Położnych z dnia 8 grudnia 2011 r. w sprawie określenia procedury przeprowadzania wizytacji pielęgniarek lub położnych wykonujących zawód w ramach praktyki zawodowej wpisanej do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą