Zmiana wpisu w rejestrze przedsiębiorców telekomunikacyjnych
Prowadzisz działalność telekomunikacyjną? Jeśli zmieniły się dane, które podałeś we wpisie do rejestru, masz obowiązek ich aktualizacji. Jak to zrobić dowiesz się poniżej.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Kto może złożyć wniosek o zmianę danych
Wniosek o zmianę danych w rejestrze przedsiębiorców telekomunikacyjnych składa przedsiębiorca wykonujący działalność telekomunikacyjną, wpisany do rejestru działalności regulowanej.
Jakie zmiany danych trzeba zgłosić
Zgłoś zmianę danych, takich jak:
- firma przedsiębiorcy lub nazwa innego podmiotu uprawnionego do wykonywania działalności gospodarczej na podstawie odrębnych przepisów, jego siedziba i adres
- oznaczenie formy prawnej przedsiębiorcy lub innego podmiotu uprawnionego do wykonywania działalności gospodarczej na podstawie odrębnych przepisów
- numer identyfikacji podatkowej
- oznaczenie osoby, która jest upoważniona do kontaktowania się w imieniu przedsiębiorcy lub innego podmiotu uprawnionego do wykonywania działalności gospodarczej z Prezesem UKE, jej siedziba, adres lub numer telefonu
- imię, nazwisko, adres i numer telefonu osoby, która jest upoważniona do kontaktowania się w imieniu przedsiębiorcy lub innego podmiotu uprawnionego do wykonywania działalności gospodarczej na podstawie odrębnych przepisów w nagłym przypadku związanym z funkcjonowaniem sieci telekomunikacyjnej lub świadczeniem usługi telekomunikacyjnej, której dotyczy wniosek
- ogólny opis sieci telekomunikacyjnej, usługi telekomunikacyjnej lub udogodnień towarzyszących, których dotyczy wniosek
- obszar, na którym będzie wykonywana działalność telekomunikacyjna
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Wniosek złóż niezwłocznie od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę danych objętych wpisem do rejestru.
Gdzie załatwisz sprawę
Złóż wniosek do delegatury Urzędu Komunikacji Elektronicznej właściwej ze względu na twoją siedzibę.
Przedsiębiorcy z województwa mazowieckiego oraz przedsiębiorcy zagraniczni składają wniosek do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Warszawie.
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o zmianę wpisu w rejestrze przedsiębiorców telekomunikacyjnych
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Uwierzytelniona kopiaInformacja dodatkowa
Pamiętaj, że organ prowadzący postępowanie nie może uzależnić wydania ci decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego od twojego zobowiązania do spełnienia dodatkowych warunków i świadczeń – chyba że organ uzasadni je konkretnymi przepisami.
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Wzór wniosku został określony w załączniku nr 1 do Rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów wniosków stosowanych w rejestrach w zakresie telekomunikacji.
We wniosku wypełnij te pola, które się zmieniają, podaj swój numer z rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych oraz numer NIP.
Ustanowienie pełnomocnika
Jeśli chcesz, aby reprezentował cię pełnomocnik, pamiętaj o dołączeniu pełnomocnictwa oraz dowodu zapłaty opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (17 zł). Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom lub rodzeństwu. Praktyczne informacje na temat pełnomocnictwa.
Termin
Wniosek złóż niezwłocznie od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę danych objętych wpisem do rejestru.
Urząd zweryfikuje dokumenty
UKE sprawdzi, czy dostarczono wszystkie dokumenty i podano niezbędne dane we wniosku.
Jeżeli twój wniosek zawiera braki formalne (np. pomyliłeś się we wniosku, nie podałeś wymaganych danych, albo nie złożyłeś wymaganych dokumentów), urząd wezwie cię do poprawienia błędów. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni od otrzymania wezwania. Jeśli nie usuniesz braków w terminie, urząd nie będzie dalej rozpatrywał twojej sprawy.
Zmiana danych we wpisie do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych
Prezes UKE dokonuje zmiany wpisu w rejestrze przedsiębiorców telekomunikacyjnych w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku.
Wydanie aktualnego zaświadczenia o wpisie do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych
W terminie 7 dni od dnia dokonania zmiany wpisu w rejestrze, Prezes UKE wydaje z urzędu aktualne zaświadczenie.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Zaświadczenie powinno zawierać:
1) numer z rejestru;
2) dane, o których mowa w art. 10 ust. 13 pkt 2 i 3;
3) informację o prawach przysługujących przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu na podstawie ustawy.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Sprawę załatwisz w 7 dni.
Jak możesz się odwołać
Jeśli nie zgadzasz się z decyzją Prezesa UKE, złóż wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy. Możesz też złożyć skargę na decyzję bezpośrednio do sądu (bez wcześniejszego wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy). Na złożenie wniosku lub skargi masz 14 dni – licząc od daty otrzymania decyzji.
Warto wiedzieć
Rejestr przedsiębiorców telekomunikacyjnych dostępny jest na stronie UKE oraz na stronie Centralnego Repozytorium Danych Publicznych.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy