Polityka Prywatności Ministerstwa Rozwoju i Technologii
Ministerstwo Rozwoju i Technologii przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności użytkowników odwiedzających serwisy Biznes.gov.pl oraz CEIDG.gov.pl. Zależy nam, aby każdy użytkownik dokładnie wiedział, jakie dane pozyskujemy i jak może chronić swoją prywatność.
Biznes.gov.pl
- Korzystając z serwisu Biznes.gov.pl akceptujesz zasady Polityki Prywatności.
- Gromadzone dane przesyłane są na dwa sposoby. Są to informacje podawane bezpośrednio i dobrowolnie przez użytkownika, np. w formularzach kontaktowych oraz podczas rejestracji w serwisie Biznes.gov.pl (np. w przypadku zadawania pytania w Centrum Pomocy). Pozyskujemy również informacje podczas korzystania z serwisu przez użytkowników. Serwery automatycznie zapisują dane, takie jak:
- czas wysłania odpowiedzi przez serwer,
- adres IP urządzenia użytkownika,
- żądanie użytkownika (adres strony, na którą wszedł użytkownik)
- adres „referer link" w przypadku gdy przejście na stronę portalu nastąpiło przez odnośnik,
- informacje o wersji przeglądarki internetowej (stron www) użytkownika,
- informacje o wersji systemu operacyjnego użytkownika
- pliki cookies.
- Pliki cookies (tzw. ciasteczka) to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedza internauta, do urządzenia internauty. Korzystamy z cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz tworzyć statystyki serwisu.
- Każdy użytkownik może zindywidualizować swoje ustawienia dotyczące cookies w przeglądarce. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych cookies.
- Najczęściej przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies na komputerze użytkownika. Jednak internauci mogą samodzielnie zarządzać cookies, w tym zablokować te pliki. Wystarczy wybrać w przeglądarce opcję ich odrzucenia. Pamiętać trzeba jednak, że wybór tej opcji spowoduje, iż niektóre funkcje serwisu mogą nie działać poprawnie.
- Nasz serwis używa:
- cookies w celu utrzymania w nich ID sesji użytkownika (której dane przechowywane są na serwerze i nie są przesyłane do przeglądarki użytkownika),
- cookies do obsługi skryptów statystyk.
- Dodatkowo nasz serwis gromadzi anonimowe dane dotyczące odwiedzanych stron, takie jak:
- liczba wejść unikalnych/odsłon,
- kraj,
- przeglądarka,
- czas wizyty itp.
Dane są gromadzone za pomocą rozwiązania zewnętrznego dostawcy. Obecnie używamy Google Analytics. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami polityki prywatności Google Analytics.
- Gdy kontaktujesz się z nami za pomocą formularza kontaktowego Centrum Pomocy przekazujesz nam swoje dane osobowe, np. imię, nazwisko, firmę/instytucję, adres e-mail itp.
- Dane osobowe (imię, nazwisko, adres e-mail) wskazane w wybranych formularzach i zbierane za ich pomocą służą wyłącznie do celów kontaktowych.
- Ministerstwo Rozwoju i Technologii dokłada wszelkich starań, aby chronić gromadzone dane w serwisie Biznes.gov.pl przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich oraz kontrolować metody przetwarzania informacji. Stosujemy m.in. firewall i urządzenia zabezpieczające serwer. Dostępu do danych udzielamy jedynie tym pracownikom i podmiotom, które muszą mieć do nich dostęp, aby je przetwarzać wyłącznie w celach opisanych w Polityce Prywatności.
CEIDG.gov.pl
- Korzystając z serwisu CEIDG.gov.pl akceptujesz zasady Polityki Prywatności.
- Gromadzone dane przesyłane są na dwa sposoby. Są to informacje podawane bezpośrednio i dobrowolnie przez użytkownika, np. w formularzach kontaktowych oraz podczas rejestracji w systemie (np. w przypadku zadawania pytania w Centrum Pomocy Przedsiębiorcy lub wypełniania wniosku CEIDG-1).
- Zgodnie z przyjętą praktyką przechowujemy zapytania HTTP kierowane do naszego serwera. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Wykaz informacji automatycznie zapisanych i przechowywanych w plikach logów serwera WWW, pozyskanych podczas korzystania z serwisu przez użytkownika jest następujący:
- czas wysłania odpowiedzi przez serwer,
- adres IP urządzenia użytkownika,
- żądanie użytkownika (adres strony, na którą wszedł użytkownik)
- adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika tzw. „referer link" w przypadku gdy przejście na stronę serwisu nastąpiło przez odnośnik,
- informacje o wersji przeglądarki internetowej (stron www) użytkownika,
- informacje o wersji systemu operacyjnego użytkownika
- pliki cookies.
- Serwis zawiera odnośniki do innych stron WWW, rekomendujemy zapoznanie się z politykami prywatności i zasadami zachowania prywatności obowiązującymi na tych stronach.
- W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Każdy użytkownik może zindywidualizować swoje ustawienia dotyczące cookies w przeglądarce. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych plików typu cookies.
- Najczęściej przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies na komputerze użytkownika. Jednak internauci mogą samodzielnie zarządzać cookies, w tym zablokować te pliki, wybierając w przeglądarce opcję ich odrzucenia. Pamiętać jednak należy, że wybór tej opcji spowoduje, iż niektóre funkcje serwisu mogą nie działać poprawnie.
- Serwis CEIDG.gov.pl używa cookies:
- w celu utrzymania w nich ID sesji użytkownika, której dane przechowywane są na serwerze i nie są przesyłane do przeglądarki użytkownika,
- do obsługi skryptów statystyk,
- w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników.
- Dodatkowo serwis gromadzi anonimowe dane dotyczące odwiedzanych stron, takie jak:
- liczba wejść unikalnych/odsłon,
- kraj,
- przeglądarka,
- czas wizyty itp.
- Dane są gromadzone za pomocą internetowego narzędzia do analizy statystyk serwisów WWW tj. Google Analytics, udostępnionego przez firmę Google, zewnętrznego dostawcę usługi. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami polityki prywatności Google Analytics.
- Dane pozyskane za pomocą formularza Centrum Pomocy Przedsiębiorcy np. imię, nazwisko, nazwa firmy, adres e-mail itp., służą nam wyłącznie do celów kontaktowych.
- Dodatkowo system Centrum Pomocy Przedsiębiorcy przetwarza następujące dane:
- numer IP,
- wersja wtyczki flash,
- przeglądarka internetowa,
- system operacyjny,
- strona, na której został otworzony moduł centrum pomocy.
- Powyższe dane wykorzystywane są do udzielenia wsparcia użytkownikom w przypadku problemów technicznych związanych z korzystaniem z naszej witryny.
- Ministerstwo Rozwoju i Technologii dokłada wszelkich starań, aby chronić dane gromadzone w serwisie CEIDG.gov.pl przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich oraz kontrolować proces przetwarzania informacji. Stosujemy m.in. firewall i urządzenia zabezpieczające serwer. Dostępu do danych udzielamy jedynie pracownikom upoważnionym do administrowania serwerem i podmiotom, które muszą mieć do nich dostęp, aby je przetwarzać wyłącznie w celach opisanych w Polityce Prywatności.
Zastrzegamy sobie prawo zmiany powyższej Polityki Prywatności poprzez opublikowanie jej nowej wersji w serwisie Biznes.gov.pl
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.), zwanego dalej: „RODO”, informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy na biznes.gov.pl jest minister właściwy do spraw gospodarki z siedzibą w Warszawie (00-507) przy ul. Pl. Trzech Krzyży 3/5. Kontakt z Administratorem: kancelaria@mrit.gov.pl, tel.: 222 500 123, adres skrytki ePUAP: MRPiT/SkrytkaESP.
- Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, a także przysługujących Pani/Panu praw może się Pani/Pan kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez Administratora w MRiT, wysyłając zapytanie na skrzynkę: iod@mrit.gov.pl.
- Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
- niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze z mocy prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w związku z przepisami ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. 2022 r., poz. 541) dalej: „ustawa”;
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) w zakresie, w jakim przetwarzanie danych wynika z art. 52 ust. 8 ustawy tj. w momencie kiedy wyrazi Pani/Pan zgodę na przetwarzanie danych przez okres dłuższy niż 10 lat od dnia założenia konta w systemie teleinformatycznym.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań Punktu Informacji
dla Przedsiębiorcy, polegających na:
- zapewnieniu możliwości dopełnienia procedur i formalności związanych z:
- podejmowaniem, wykonywaniem i zakończeniem działalności gospodarczej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- uznawaniem kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, z wyłączeniem odbycia stażu adaptacyjnego i przystąpienia do testu umiejętności,
- świadczeniem usług transgranicznych w rozumieniu przepisu art. 5 pkt 10 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2021 r. poz. 1646) oraz wykonywaniem usługowej działalności transgranicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- wydaniem europejskiej legitymacji zawodowej, o której mowa w przepisach rozdziału 6 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej;
- zapewnieniu możliwości dopełnienia procedur i formalności związanych z:
- zapewnieniu dostępu do informacji o sposobie realizacji procedur i formalności, o których mowa w pkt 1)
- realizacji obowiązków punktu kontaktowego dla administracji oraz punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców, o których mowa w art. 3c ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344).
- organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. na żądanie sądów, urzędów skarbowych, Prokuratury lub Policji),
- inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z MRiT przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Minister Rozwoju i Technologii (np. podmioty świadczące usługi, prawne, dostawcy systemów informatycznych i usług IT oraz telekomunikacyjnych, operatorzy pocztowi i kurierzy itd.).
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii zgodnie z art. 15 RODO;
- prawo do sprostowania swoich danych zgodnie z art. 16 RODO;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych zgodnie z art. 18 RODO.