Wykreśl indywidualną praktykę pielęgniarek lub położnych z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą
Chcesz zakończyć prowadzenie działalności leczniczej w formie indywidualnej praktyki? Pamiętaj, że musisz wykreślić swój wpis z RPWDL. Dowiedz się jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Jeśli zakończyłaś prowadzenie działalności leczniczej w formie indywidualnej praktyki, złóż wniosek o jej wykreślenie z rejestru podmiotów prowadzących działalność leczniczą (RPWDL).
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W dowolnym momencie
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- okręgowe izby pielęgniarek i położnych
Wniosek o wykreślenie wpisu z Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą możesz złożyć tylko przez internet, za pośrednictwem strony RPWDL
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o wykreślenie wpis rejestru
Wniosek o wykreślenie z rejestru możesz złożyć wyłącznie w formie elektronicznej, za pośrednictwem strony RPWDL.
Zaloguj się w rejestrze i wybierz czynność „nowy wniosek” oraz określ rodzaj wniosku poprzez kliknięcie „wniosek o wykreślenie z rejestru”. We wniosku wpisz datę zakończenia działalności oraz w zakładce „uwagi” wpisz adres, gdzie będzie przechowywania dokumentacja medyczna po zakończeniu działalności. Jeśli chcesz przedstawić dodatkowe dokumenty, dołącz je w formie załączników, klikając w zakładkę „załączniki”. Gdy uzupełnisz wszystkie pola, podpisz wniosek za pomocą podpisu kwalifikowanego albo podpisu zaufanego i wyślij.
Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dla użytkowników aplikacji RPWDL.
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
Dokument elektronicznyOrgan oceni wniosek formalnie i merytorycznie
Okręgowa rada pielęgniarek i położnych sprawdzi twój wniosek.
W przypadku, gdy złożone dokumenty nie będą spełniały wymagań formalnych, organ wezwie cię do uzupełnienia braków. Na uzupełnienie braków będziesz mieć 7 dni, licząc od dnia otrzymania wezwania. Jeśli nie usuniesz braków wniosek nie zostanie rozpatrzony.
Po weryfikacji formalnej nastąpi weryfikacja merytoryczna. Okręgowa rada pielęgniarek i położnych oceni, czy zostały spełnione wszystkie wymagania do wykreślenia wpisu indywidualnej lub specjalistycznej praktyki z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą.
Organ prowadzący rejestr wykreśli twoją praktykę z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą
Po weryfikacji wniosku organ prowadzący rejestr, podejmie uchwałę o wykreśleniu albo o odmowie wykreślenia twojej praktyki z rejestru.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałIle zapłacisz
Usługa jest bezpłatna.
- 17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalnie)
Jeśli do urzędu składasz pełnomocnictwo to musisz je opłacić. Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu.
Gdzie zapłacić: opłatę skarbową za pełnomocnictwo wpłać na konto urzędu miasta lub gminy, właściwego dla siedziby urzędu, w którym składasz pełnomocnictwo. Numer konta sprawdzisz na stronie internetowej urzędu miasta lub gminy. Na przykład, jeśli pełnomocnictwo składasz do Urzędu Miasta Poznania to opłatę zapłać również na konto Urzędu Miasta Poznania.
Praktyczne informacje na temat pełnomocnictwa.
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).
Jak możesz się odwołać
Możesz złożyć odwołanie od uchwały o odmowie wykreślenia. Odwołanie złóż w ciągu 14 dni od dnia doręczenia lub ogłoszenia uchwały. Złóż je do Ministra Zdrowia, za pośrednictwem organu który wydał uchwałę.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej
- Ustawa z dnia 1 lipca 2011 r. o samorządzie pielęgniarek i położnych
- Ustawa z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru