Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Zmiana wpisu do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych

Zmiana wpisu w rejestrze przechowawców akt osobowych i płacowych - wydawane na wniosek przedsiębiorcy.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • podczas wizyty w urzędzie
  • listownie
  • elektronicznie
Załatw online

Wyślij pismo online wykorzystując bezpłatny podpis elektroniczny

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

Przedsiębiorca wpisany do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych jest obowiązany niezwłocznie zgłaszać marszałkowi województwa:

  • wszelkie zmiany danych, np.:
    • firma przedsiębiorcy oraz jego siedziba i adres,
    • numer w rejestrze przedsiębiorców,
    • numer identyfikacji podatkowej (NIP),
    • imiona i nazwiska osób uprawnionych do reprezentowania przedsiębiorcy,
    • określenie zakresu działalności, która ma być objęta wpisem,
    • określenie miejsca lub miejsc, w których będzie wykonywana działalność objęta wpisem i daty jej rozpoczęcia,
  • informacje o postawieniu przedsiębiorcy w stan likwidacji lub ogłoszeniu jego upadłości.

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

Niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany.

Gdzie załatwisz sprawę

Usługę można zrealizować w:

  • urzędy marszałkowskie
Aby dowiedzieć się gdzie zrealizować usługę, podaj miejsce wykonywania działalności.

Co zrobić krok po kroku

  1. Złożenie wniosku o zmianę wpisu do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych

Przedsiębiorca zgłaszający zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej składa wniosek, odpowiadający wymogom ustawowym, do marszałka województwa, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności objętej wpisem.

Dokumenty

Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa

Wniosek zawiera:

1) firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres;

2) numer w rejestrze przedsiębiorców;

3) numer identyfikacji podatkowej (NIP);

4) imiona i nazwiska osób uprawnionych do reprezentowania przedsiębiorcy;

5) określenie zakresu działalności, która ma być objęta wpisem;

6) określenie miejsca lub miejsc, w których będzie wykonywana działalność objęta wpisem i daty jej rozpoczęcia;

7) informacje o postawieniu przedsiębiorcy w stan likwidacji lub ogłoszeniu jego upadłości.

Termin

Niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany.

  1. Weryfikacja materialno-prawna i formalna wniosku o zmianę wpisu

W przypadku stwierdzenia w złożonym wniosku o zmianę danych braków formalno-prawnych, marszałek województwa niezwłocznie przesyła do wnioskodawcy wezwanie do ich uzupełnienia, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Wniosek powinien zostać uzupełniony w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W przypadku, gdy przedsiębiorca:

1) nie uzupełni braków formalno-prawnych stwierdzonych we wniosku z zachowaniem 7-dniowego terminu, bądź

2) mimo terminowego uzupełnienia braków formalno-prawnych, wniosek nadal nie spełnia wymogów,

wówczas marszałek województwa pozostawi wniosek bez rozpoznania (informacja o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania).

W przypadku, gdy wniosek nie zawiera braków lub zostały one uzupełnione, organ jest obowiązany dokonać zmiany danych przedsiębiorcy objętych wpisem do rejestru bez zbędnej zwłoki. W przypadku sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego jej załatwienie następuje nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Przewidując niezałatwienie sprawy w tych terminach urząd zawiadamia stronę o przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy.

  1. Zmiana wpisu w rejestrze działalności regulowanej

Marszałek województwa prowadzący rejestr, dokonuje zmiany wpisu w rejestrze działalności regulowanej bez zbędnej zwłoki.

Termin

Bez zbędnej zwłoki.

  1. Wydanie zaświadczenia o zmianie wpisu w rejestrze przechowawców akt osobowych i płacowych

Marszałek województwa prowadzący rejestr działalności regulowanej, wydaje na wniosek przedsiębiorcy, zaświadczenie o dokonaniu zmiany wpisu w rejestrze. Wydanie zaświadczenia wiąże się z obowiązkiem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł.

Dokumenty

Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument otrzymasz jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa

Zaświadczenie zawiera:

  • firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres;
  • zakres działalności gospodarczej objętej wpisem;
  • miejsce wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
  • datę rozpoczęcia działalności gospodarczej.

Termin

Niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia dokonania zmiany wpisu.

  1. Przekazanie drogą elektroniczną do CEIDG informacji o zmianie wpisu w rejestrze działalności regulowanej

Marszałek województwa prowadzący rejestr, przekazuje drogą elektroniczną do CEIDG informacje o zmianie wpisu w rejestrze.

Termin

Niezwłocznie, nie później niż następnego dnia roboczego po prawomocnym rozstrzygnięciu sprawy.

  1. Zawiadomienie Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych

Marszałek województwa zawiadamia Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych o zmianie danych w terminie miesiąca od dnia powzięcia o nich wiadomości, przekazując następujące dane:

1) firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres;

2) zakres i miejsce (miejsca) wykonywania działalności;

3) informacje o wykreśleniu wpisu z rejestru oraz o zawieszeniu lub zakończeniu wykonywania działalności objętej wpisem;

4) informacje o postawieniu przedsiębiorcy w stan likwidacji lub ogłoszeniu jego upadłości.

Termin

W terminie miesiąca od dnia powzięcia informacji o zmianie danych.

  1. Wpisanie zmiany danych przedsiębiorcy do ewidencji przechowawców akt osobowych i płacowych

Na podstawie informacji uzyskanych od marszałków województw i przedsiębiorców, Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych prowadzi ewidencję przechowawców akt osobowych i płacowych. Ewidencja jest jawna. Do ewidencji wpisuje się odpowiednie dane uwzględniając zmiany zgłoszone we wniosku.

Ile zapłacisz

17,00 zł

Ile będziesz czekać

Zmiana wpisu w rejestrze dokonywana jest bez zbędnej zwłoki. Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiane są nie później niż w ciągu miesiąca. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie, urząd zawiadamia stronę o przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy. Sprawy szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie urząd zawiadamia stronę o przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy.

Jak możesz się odwołać

Odmowa wpisu do rejestru zmian zgłoszonych przez przedsiębiorcę następuje w formie decyzji administracyjnej. Stronie służy odwołanie za pośrednictwem organu (marszałka województwa), który wydał decyzję do samorządowego kolegium odwoławczego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Czy ta strona była przydatna?

Portal nadzorowany jest przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Partnerzy projektu: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny, Krajowa Izba Gospodarcza. Projekt jest współfinansowany z Programu Polska Cyfrowa ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i jest kontynuacją projektu pt.: "Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej" finansowanego z Programu Innowacyjna Gospodarka oraz projektu "Uproszczenie i elektronizacja procedur" finansowanego z Programu Kapitał Ludzki.

Artykuły zamieszczone w serwisie GOV.PL, w których nie podajemy żadnych dodatkowych informacji na temat praw autorskich, należą do informacji publicznych i udostępniamy je bezpłatnie. Korzystanie z nich, niezależnie od celu i sposobu korzystania, nie wymaga zgody Ministerstwa. Dostępne są w ramach licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 3.0 Polska. Serwis Biznes.gov.pl używa plików cookies. Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookie. Zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki.