Wykreślenie z rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych
Wykreślenie wpisu z rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Przedsiębiorca wpisany do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych, chcąc wykreślić się z rejestru, składa w tym celu wniosek do marszałka województwa, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności przez przedsiębiorcę.
Uwaga
Jeśli złożyłeś wniosek o wykreślenie z KRS – to nie musisz składać osobnego wniosku o wykreślenie z rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych. Więcej na ten temat dowiesz się z artykułu Wykreślenie z rejestru bez składania wniosku przez przedsiębiorcę.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W dowolnym momencie
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- urzędy marszałkowskie
Co zrobić krok po kroku
Złożenie wniosku o wykreślenie z rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych
Przedsiębiorca zgłaszający wykreślenie z rejestru działalności regulowanej, składa wniosek do marszałka województwa, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności objętej wpisem.
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Wniosek przedsiębiorcy o wykreślenie wpisu z rejestru zawiera następujące dane:
• firmę przedsiębiorcy;
• siedzibę i adres przedsiębiorcy;
• numer w rejestrze przedsiębiorców (KRS);
• numer w rejestrze przechowawców akt osobowych i płacowych, pod którym został dokonany wpis;
• prośbę o wykreślenie;
• datę wykreślenia, jeśli jest późniejsza niż dzień złożenia wniosku.
Weryfikacja formalno-prawna wniosku o wykreślenie z rejestru
Marszałek województwa dokonuje weryfikacji formalnej wniosku.
W przypadku, gdy wniosek o wykreślenie z rejestru nie spełnia warunków formalnych, marszałek województwa wzywa wnioskodawcę do jego uzupełnienia.
W przypadku nieusunięcia braków w wyznaczonym terminie, marszałek województwa pozostawia wniosek bez rozpoznania.
Wydanie decyzji administracyjnej o wykreśleniu z rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych
Marszałek województwa prowadzący rejestr wydaje decyzję o wykreśleniu z rejestru działalności regulowanej na wniosek przedsiębiorcy.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałTermin
Wydanie decyzji o wykreśleniu wpisu z rejestru dokonywane jest bez zbędnej zwłoki. Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiane są nie później niż w ciągu miesiąca. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie urząd zawiadamia stronę o przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy. Sprawy szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie urząd zawiadamia stronę o przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy.
Wykreślenie z rejestru działalności regulowanej
Marszałek województwa prowadzący rejestr, dokonuje wykreślenia wpisu z rejestru działalności regulowanej.
Termin
Niezwłocznie po wydaniu decyzji o wykreśleniu. Wykreślenie może też nastąpić w dacie wskazanej przez przedsiębiorcę we wniosku o ile nie koliduje to z ww. terminami.
Wydanie zaświadczenia o wykreśleniu wpisu z rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych
Marszałek województwa prowadzący rejestr działalności regulowanej, wydaje na wniosek przedsiębiorcy zaświadczenie o wykreśleniu wpisu z rejestru.
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałDokument otrzymasz jako:
OryginałTermin
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od złożenia wniosku.
Przekazanie drogą elektroniczną do CEIDG informacji o wykreśleniu z rejestru działalności regulowanej
Marszałek województwa prowadzący dany rejestr, przekazuje drogą elektroniczną do CEIDG informacje o wykreśleniu wpisu z rejestru.
Termin
Niezwłocznie, nie później niż następnego dnia roboczego po prawomocnym rozstrzygnięciu sprawy.
Zawiadomienie Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych
O wykreśleniu przedsiębiorcy z rejestru, marszałek województwa zawiadamia Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych w terminie miesiąca od dnia dokonania wykreślenia.
Termin
W terminie miesiąca od dnia dokonania wykreślania wpisu z rejestru.
Wykreślenie przedsiębiorcy z ewidencji przechowawców akt osobowych i płacowych
Na podstawie informacji uzyskanych od marszałków województw i przedsiębiorców, Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych prowadzi ewidencję przechowawców akt osobowych i płacowych. Ewidencja jest jawna. Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych dokonuje wykreślenia wpisu z prowadzonej ewidencji.
Ile zapłacisz
17,00 zł
Ile będziesz czekać
Wykreślenie wpisu z rejestru dokonywane jest bez zbędnej zwłoki. Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiane są nie później niż w ciągu miesiąca. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie, urząd zawiadamia stronę o przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy. Sprawy szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie urząd zawiadamia stronę o przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy. Wykreślenie może też nastąpić w dacie wskazanej przez przedsiębiorcę we wniosku o ile nie koliduje to z ww. terminami.
Jak możesz się odwołać
Stronie służy odwołanie za pośrednictwem organu (marszałka województwa, który wydał decyzję) do samorządowego kolegium odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego