Zmiana wpisu w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych
Jeżeli prowadzisz żłobek lub klub dziecięcy może dojść do sytuacji, w której zmienią się twoje dane wpisane do rejestru. Poniżej dowiesz się jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Rejestr żłobków i klubów dziecięcych, do którego jesteś wpisany prowadzi urząd gminy (miasta), na terenie której prowadzisz działalność. Urząd prowadzi rejestr za pomocą portalu Emp@tia.
W rejestrze wpisane są następujące dane:
- nazwę lub imię i nazwisko oraz siedzibę lub adres twojej firmy;
- twój numer NIP;
- miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- informację o zawieszaniu prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
- adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
- liczbę miejsc w żłobku lub klubie dziecięcym;
- liczbę dzieci zapisanych do żłobka lub klubu dziecięcego;
- informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;
- wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym.
Jeżeli zmieni się:
- informacja o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
- adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
- liczba dzieci zapisanych do żłobka lub klubu dziecięcego;
- wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym.
to musisz złożyć wniosek o aktualizację danych na portalu Emp@tia. Masz na to 3 dni od chwili zmian.
Jeżeli zmieni się:
- nazwa lub imię i nazwisko oraz siedziba lub adres twojej firmy,
- twój numer NIP,
- miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego,
- informacja o zawieszaniu prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego,
- liczba miejsc w żłobku lub klubie dziecięcym,
- informacja, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki,
to musisz złożyć wniosek o zmianę wpisu w rejestrze. Wniosek składasz za pomocą portalu Emp@tia. Trzeba to zrobić w ciągu 14 dni od chwili zmian.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
14 dni od dnia zaistnienia zmiany.
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- urzędy miast lub gmin
- urzędy miast na prawach powiatu
Wniosek wyślij online do urzędu miasta lub gminy, na terenie której prowadzisz żłobek lub klub dziecięcy.
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o zmianę w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Dokument elektronicznyDokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Dokument elektroniczny, Uwierzytelniona kopiaDokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Dokument elektroniczny, Uwierzytelniona kopiaInformacja dodatkowa
Decyzja określa w szczególności maksymalną liczbę miejsc w żłobku.
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Dokument elektroniczny, Uwierzytelniona kopiaInformacja dodatkowa
Opinia określa w szczególności maksymalną liczbę miejsc w klubie dziecięcym.
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Dokument elektroniczny, Uwierzytelniona kopiaDo wniosku musisz załączyć dokumenty, z którymi związana jest zmiana danych.
Dołącz do wniosku decyzję sanepidu potwierdzającą spełnianie wymogów sanitarno-lokalowych, jeśli chcesz zmienić dane żłobka.
Dołącz opinię wójta, burmistrza lub prezydenta miasta potwierdzającą spełnianie wymogów sanitarno-lokalowych, jeśli chcesz zmienić dane klubu dziecięcego.
Pamiętaj, że urząd w celu sprawdzenia danych jakie wpisałeś we wniosku może od ciebie żądać:
- odpisu z rejestru,
- dokumentu potwierdzającego tożsamość,
- zaświadczenia o niekaralności,
- dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
Przedstawienie tych dokumentów nie jest konieczne, gdy urząd może bezpłatnie uzyskać dostęp do danych wynikających z tych dokumentów, lub dane te są mu znane z urzędu, albo są możliwe do ustalenia na podstawie danych, które urząd posiada.
Termin
14 dni od dnia zaistnienia zmiany.
Urząd sprawdzi twój wniosek
Urząd sprawdzi czy:
- spełniasz warunki wymagane do prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego oraz
- nie masz orzeczonego zakazu wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
W przypadku braków we wniosku, urząd wezwie cię do ich usunięcia. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni, licząc od dnia otrzymania wezwania. Jeżeli nie usuniesz braków w terminie, to urząd pozostawi sprawę bez rozpoznania – czyli nie załatwi twojej sprawy.
Urząd zmieni dane we wpisie do rejestru żłobków i klubów dziecięcych i wyda zaświadczenie
Jeśli weryfikacja twojego wniosku będzie pozytywna to urząd wpisze zmiany do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. Po wpisie zmian otrzymasz nowe zaświadczenie o wpisie do rejestru.
Jeśli nie spełniasz wymogów, albo masz zakaz wykonywania działalności, to urząd nie wpisze zmian do rejestru. Dostaniesz wtedy decyzję o odmowie wpisania zmian.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Zaświadczenie zawiera:
1) nazwę organu, który dokonał wpisu do rejestru;
2) datę i numer wpisu do rejestru;
3) formę organizacyjną opieki oraz jej nazwę;
4) nazwę lub imię i nazwisko podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
5) miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
Zaświadczenie o zmianie wpisu dostaniesz od razu, lub najpóźniej w ciągu 7 dni po zmianie wpisu.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Sprawę załatwisz w 7 dni.
Jak możesz się odwołać
Od decyzji o odmowie wpisu zmian do rejestru możesz się odwołać. Masz na to 14 dni – licząc od dnia, w którym otrzymałeś decyzję. Odwołanie złóż do samorządowego kolegium odwoławczego za pośrednictwem urzędu gminy, który odmówił ci wpisu zmian.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy