Zmień dane w rejestrze podmiotów prowadzących kursy z zakresu przewozu towarów niebezpiecznych
Chcesz zmienić dane w rejestrze podmiotów prowadzących kursy z zakresu przewozu towarów niebezpiecznych? Sprawdź poniżej, jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Kto może skorzystać z usługi
Podmioty prowadzące kursy z zakresu przewozu towarów niebezpiecznych, wpisane do rejestru podmiotów prowadzących kursy z zakresu przewozu towarów niebezpiecznych.
Wpis do rejestru podmiotów prowadzących kursy obejmuje:
- Imię i nazwisko lub nazwę podmiotu oraz jego adres zamieszkania albo siedzibę i adres;
- Numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, o ile podmiot taki numer posiada;
- Numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile podmiot taki numer posiada;
- Zakres prowadzonych kursów;
Każda zmiana tych danych wymaga zmiany wpisu do rejestru.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- urzędy marszałkowskie
Organem prowadzącym rejestr podmiotów prowadzących kursy, a tym samym dokonującym zmiany danych w rejestrze, jest marszałek województwa właściwy ze względu na siedzibę albo miejsce zamieszkania podmiotu prowadzącego kursy.
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o zmianę danych wpisanych do rejestru
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Wniosek podmiotu powinien zawierać dane, które uległy zmianie, czyli:
1) imię i nazwisko lub nazwę podmiotu oraz jego adres zamieszkania albo siedzibę i adres;
2) numer w rejestrze przedsiębiorców albo ewidencji działalności gospodarczej, o ile podmiot taki numer posiada, oraz miejsce prowadzenia ewidencji działalności gospodarczej, do której został wpisany;
3) numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile podmiot taki numer posiada;
4) zakres prowadzonych kursów.
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałTermin
14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.
Urząd sprawdzi twój wniosek
Urząd marszałkowski sprawdza kompletność i poprawność wniosku.
- W przypadku stwierdzenia braków formalnych urząd wezwie cię do ich uzupełnienia. Masz co najmniej 7 dni na uzupełnienie braków dokumentacji, licząc od dnia otrzymania wezwania.
- Jeżeli nie uzupełnisz braków dokumentacji w ciągu co najmniej 7 dni zgodnie z art. 64 § 2 KPA wniosek pozostaje bez rozpoznania.
- Możesz wnieść o zawieszenie postępowania, gdy termin co najmniej 7 dni jest niewystarczający by uzupełnić braki w terminie.
Marszałek zmieni twój wpis w rejestrze i wyda zaświadczenie o zmianie danych w rejestrze
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałTermin
Urząd marszałkowski uaktualni dane wpisane do rejestru w terminie 7 dni od dnia doręczenia kompletnego wniosku o zmianę wpisu i wydaj z urzędu zaświadczenie.
Marszałek przekaże informację o zmianie wpisu do Dyrektora TDT
Informacje o zmianie danych w rejestrze podmiotu prowadzącego kursy Marszałkowie niezwłocznie przekazują do Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, który prowadzi ogólnodostępną ewidencję podmiotów prowadzących kursy.
- imię i nazwisko lub nazwę podmiotu prowadzącego kursy
- numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP) – o ile podmiot takie numery posiada
- siedzibę i adres podmiotu prowadzącego kursy albo adres zamieszkania, o ile jest tożsamy z miejscem prowadzenia działalności
- zakres prowadzonych kursów.
Dyrektor TDT jest administratorem danych zgromadzonych w ewidencji.
Ile zapłacisz
- 0 zł – za zmianę danych w rejestrze w zakresie oznaczenia podmiotu oraz danych teleadresowych
- 300 zł – w przypadku rozszerzenia zakresu prowadzonej działalności (50% opłaty za wpis)
Ile będziesz czekać
Sprawę załatwisz w 7 dni.
Warto wiedzieć
Zmiana oznaczenia działalności
Zarządca sukcesyjny może złożyć do urzędu prowadzącego rejestr wniosek o zmianę oznaczenia działalności przedsiębiorcy wpisanego do rejestru na firmę przedsiębiorcy z dodaniem oznaczenia „w spadku”.
We wniosku należy wskazać:
- imię i nazwisko zarządcy sukcesyjnego
- jego numer PESEL
- numer identyfikacji podatkowej NIP (o ile taki numer posiada)
Zmianę należy zgłosić w ciągu miesiąca od dnia ustanowienia zarządu sukcesyjnego.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 5 lipca 2018 r. o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej i innych ułatwieniach związanych z sukcesją przedsiębiorstw
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie prowadzenia kursów z zakresu przewozu towarów niebezpiecznych