Agent ubezpieczeniowy – wykreślenie z rejestru
Jesteś agentem ubezpieczeniowym i zakład ubezpieczeń rozwiązał łączącą was umowę? W takim przypadku zostaniesz wykreślony z rejestru agentów ubezpieczeniowych. Szczegóły znajdziesz poniżej.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Z chwilą rozwiązania umowy agencyjnej zakład ubezpieczeń musi najpóźniej w ciągu 7 dni wystąpić do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) z wnioskiem o wykreślenie agenta ubezpieczeniowego z rejestru agentów ubezpieczeniowych.
Jeżeli przyczyną rozwiązania umowy agencyjnej jest wykonywanie przez agenta ubezpieczeniowego działalności z naruszeniem przepisów prawa, umowy agencyjnej, staranności lub dobrych obyczajów, zakład ubezpieczeń informuje o tym KNF, a informacja o przyczynie rozwiązania umowy agencyjnej ze wskazaniem informującego zakładu ubezpieczeń jest odnotowywana w rejestrze agentów ubezpieczeniowych.
Wnioski o wykreślenie z rejestru agentów ubezpieczeniowych jak i wpis do rejestru i zmianę danych składane są przez zakład ubezpieczeń. Agent ubezpieczeniowy może jedynie złożyć wniosek do KNF o udzielenie informacji z rejestru.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Nie później niż 7 dni od rozwiązania umowy agencyjnej.
Gdzie załatwisz sprawę
URZĄD KOMISJI NADZORU FINANSOWEGO
ul. Piękna
20,
00-549
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Zakład składa wniosek o wykreślenie agenta z rejestru agentów ubezpieczeniowych
Wnioski o wykreślenie agenta ubezpieczeniowego z rejestru agentów ubezpieczeniowych składa zakład ubezpieczeń na bezpłatnym formularzu elektronicznym.
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałTermin
Nie później niż 7 dni od rozwiązania umowy agencyjnej.
Urząd sprawdzi wniosek
KNF dokonuje weryfikacji sporządzonego przez zakład ubezpieczeń wniosku pod kątem poprawności danych i ich zgodności z danymi znajdującymi się w rejestrze.
W przypadku stwierdzenia braków lub błędów, zakład otrzyma informację w systemie. Zakład ponownie składa skorygowany wniosek.
Wykreślenie agenta ubezpieczeniowego z rejestru agentów ubezpieczeniowych
KNF dokonuje wykreślenia agenta ubezpieczeniowego z rejestru agentów ubezpieczeniowych na podstawie wniosku złożonego przez zakład ubezpieczeń.
Dane dotyczące agenta ubezpieczeniowego wykreślonego z rejestru agentów ubezpieczeniowych są przechowywane w rejestrze agentów ubezpieczeniowych przez 10 lat.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).