Broker ubezpieczeniowy – cofnięcie zezwolenia
Jesteś brokerem ubezpieczeniowym i chcesz przerwać wykonywanie tej działalności? Złóż wniosek o cofnięcie ci zezwolenia. O tym jak to zrobić dowiesz się poniżej.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Jeśli nie chcesz już prowadzić działalności gospodarczej jako broker ubezpieczeniowy, złóż wniosek o cofnięcie ci zezwolenia na prowadzenie takiej działalności. Wniosek złóż do Komisji Nadzoru Finansowego.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W dowolnym momencie
Gdzie załatwisz sprawę
URZĄD KOMISJI NADZORU FINANSOWEGO
ul. Piękna
20,
00-549
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o cofnięcie zezwolenia na wykonywanie działalności brokerskiej
Dokumenty
Urząd sprawdzi twój wniosek
Jeżeli twój wniosek zawiera braki formalne (np. pomylisz się we wniosku albo nie dołączysz potrzebnych dokumentów), urząd wezwie cię do poprawienia błędów w podanym terminie. Na poprawki będziesz mieć co najmniej 7 dni. Jeśli nie poprawisz błędów w wyznaczonym terminie, twoja sprawa nie będzie dalej załatwiana.
Urząd cofnie ci zezwolenie na wykonywanie działalności brokera ubezpieczeniowego
KNF cofnie ci zezwolenie na wykonywanie działalności brokerskiej w zakresie ubezpieczeń w drodze decyzji.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałIle zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).
Jak możesz się odwołać
Jeśli urząd wyda ci decyzję o odmowie wpisu, możesz złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy. Wniosek złóż w ciągu 14 dni od dnia doręczenia ci decyzji o odmowie.