Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Zmiana wpisu w rejestrze biur usług płatniczych

Chcesz uzyskać zmianę wpisu w rejestrze biur usług płatniczych? Pamiętaj, że twoim obowiązkiem jest poinformować o zmianach Komisję Nadzoru Finansowego. Sprawdź poniżej, jak możesz to zrobić.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • podczas wizyty w urzędzie
  • listownie
  • elektronicznie
Załatw online

Wyślij pismo online wykorzystując bezpłatny podpis elektroniczny

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

Przedsiębiorca prowadzący biuro usług płatniczych jest obowiązany poinformować KNF o każdej zmianie danych objętych wpisem do rejestru, nie później niż w terminie 14 dni od dnia uzyskania informacji o zmianie.

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

W terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.

Gdzie załatwisz sprawę

URZĄD KOMISJI NADZORU FINANSOWEGO
ul. Piękna 20, 00-549 Warszawa

Co zrobić krok po kroku

  1. Złożenie wniosku o zmianę wpisu w rejestrze biur usług płatniczych

Biuro usług płatniczych jest obowiązane poinformować KNF o każdej zmianie danych objętych wpisem do rejestru, nie później niż w terminie 14 dni od dnia uzyskania informacji o zmianie, składając stosowny wniosek. W przypadku naruszenia ww. obowiązku, KNF może nałożyć na biuro usług płatniczych karę pieniężną w wysokości nieprzekraczającej 500 zł za każdy dzień opóźnienia, nie większej jednak niż 100.000 zł. Przepisy art. 105 ust. 2, 4 i 5 i art. 116 ustawy o usługach płatniczych stosuje się odpowiednio.

Informację o zmianie danych należy złożyć na formularzu wniosku o wpis z zaznaczeniem, że jest to aktualizacja danych.

Dokumenty

Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa

Wniosek zawiera następujące dane:

  1. Dane dotyczące biura usług płatniczych, obejmujące:
    • a) nazwę (firmę),
    • b) numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, o ile biuro usług płatniczych taki numer posiada, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP),
    • c) siedzibę i adres albo miejsce zamieszkania i adres oraz adres głównego miejsca wykonywania działalności;
  2. Dane dotyczące agentów biura usług płatniczych, obejmujące:
    • a) imię i nazwisko albo nazwę (firmę) agenta,
    • b) siedzibę i adres albo adres głównego miejsca wykonywania działalności agenta;
  3. Dane dotyczące oddziałów biura usług płatniczych, obejmujące:
    • a) nazwę (firmę) oddziału,
    • b) adres oddziału.
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa

Oświadczenie o następującej treści: „Oświadczam, że dane zawarte we wniosku są kompletne i zgodne z prawdą. Znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności gospodarczej w charakterze biura usług płatniczych określone w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2003, z późn. zm.).”.

Składający oświadczenie zawiera w nim klauzulę o następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu uprawnionego do odebrania oświadczenia o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

  • Wnioskodawca dołącza listę agentów oraz listę oddziałów, o ile dotyczy.
  • W przypadku reprezentowania przez pełnomocnika, należy dołączyć pełnomocnictwo ustanowione do występowania przed KNF w sprawie wniosku o zmianę wpisu w rejestrze biur usług płatniczych wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł za udzielone pełnomocnictwo.

Termin

W terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.

  1. Weryfikacja formalno-prawna wniosku o zmianę wpisu

1. W przypadku stwierdzenia w złożonym wniosku o zmianę danych lub oświadczeniu braków formalno-prawnych, KNF niezwłocznie przesyła do przedsiębiorcy wezwanie do ich uzupełnienia.

Wniosek lub oświadczenie powinny zostać uzupełnione w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.

2. W przypadku, gdy wniosek nie zawiera braków lub zostały one uzupełnione organ jest obowiązany dokonać zmiany danych przedsiębiorcy objętych wpisem do rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu poprawnego wniosku wraz z wymaganymi załącznikami.

Termin

7 dni

  1. Zmiana danych objętych wpisem do rejestru biur usług płatniczych

Komisja Nadzoru Finansowego dokonuje zmiany wpisu w rejestrze biur usług płatniczych i wydaje zaświadczenie o dokonanej zmianie wpisu.

KNF może odmówić dokonania zmiany wpisu do rejestru, jeżeli wniosek jest niekompletny i nie został uzupełniony w wyznaczonym terminie lub dane zawarte we wniosku są niezgodne ze stanem faktycznym.

Dokumenty

Termin

W ciągu 7 dni.

  1. Przekazanie drogą elektroniczną do CEIDG informacji o zmianie wpisu w rejestrze działalności regulowanej

Organ prowadzący dany rejestr przekazuje drogą elektroniczną do CEIDG informacje o zmianie wpisu w rejestrze.

Termin

Niezwłocznie, nie później niż następnego dnia roboczego po prawomocnym rozstrzygnięciu sprawy.

Ile zapłacisz

308 zł

Za zmianę wpisu w rejestrze, jeżeli dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności wnioskodawca uiszcza opłatę w wysokości 308 zł, zgodnie z cz. I ust. 37 pkt 1 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Ile będziesz czekać

Sprawę załatwisz w 7 dni.

Warto wiedzieć

Art. 139 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych:

1. Krajowe instytucje płatnicze, biura usług płatniczych, kasy oszczędnościowo-kredytowe, krajowe instytucje pieniądza elektronicznego oraz oddziały zagranicznych instytucji pieniądza elektronicznego są obowiązane zapewnić zgodność danych wpisanych na ich wniosek do rejestru ze stanem faktycznym.

2. Podmioty, o których mowa w ust. 1, są obowiązane poinformować KNF o każdej zmianie danych objętych wpisem do rejestru, nie później niż w terminie 14 dni od dnia uzyskania informacji o zmianie, składając stosowny wniosek.

3. W przypadku naruszenia obowiązku, o którym mowa w ust. 2, KNF może nałożyć na podmiot, o którym mowa w ust. 1, karę pieniężną w wysokości nieprzekraczającej 500 zł za każdy dzień opóźnienia, nie większej jednak niż 100.000 zł; przepisy art. 105 ust. 2, 4 i 5 oraz art. 116 stosuje się odpowiednio.

Czy ta strona była przydatna?

Portal nadzorowany jest przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Partnerzy projektu: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny, Krajowa Izba Gospodarcza. Projekt jest współfinansowany z Programu Polska Cyfrowa ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i jest kontynuacją projektu pt.: "Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej" finansowanego z Programu Innowacyjna Gospodarka oraz projektu "Uproszczenie i elektronizacja procedur" finansowanego z Programu Kapitał Ludzki.

Artykuły zamieszczone w serwisie GOV.PL, w których nie podajemy żadnych dodatkowych informacji na temat praw autorskich, należą do informacji publicznych i udostępniamy je bezpłatnie. Korzystanie z nich, niezależnie od celu i sposobu korzystania, nie wymaga zgody Ministerstwa. Dostępne są w ramach licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 3.0 Polska. Serwis Biznes.gov.pl używa plików cookies. Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookie. Zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki.