Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Złóż wniosek o zmianę wpisu albo wykreślenie z rejestru zakładów podlegających kontroli Inspekcji Weterynaryjnej

Prowadzisz zakład produkujący żywność pochodzenia zwierzęcego ? Zmieniły się dane twojej firmy albo chcesz zakończyć działalność zakładu? Musisz poinformować o tym Inspekcję Weterynaryjną. Sprawdź, jak to zrobić.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • podczas wizyty w urzędzie
  • listownie
  • elektronicznie
Załatw online

Wyślij pismo online wykorzystując bezpłatny podpis elektroniczny

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

Informuj Powiatowego Lekarza Weterynarii (PLW) o każdej zmianie danych wpisanych do rejestru zakładów podlegających kontroli Inspekcji Weterynaryjnej.

Jako przedsiębiorca sektora spożywczego, masz też obowiązek informować PLW o każdej istotnej zmianie w działalności zakładu i o każdym zamknięciu istniejącego zakładu.

Jeśli planujesz istotną zmianę w działalności zakładu, może być konieczne złożenie wniosku o zmianę decyzji w sprawie zatwierdzenia zakładu albo uzyskanie nowej decyzji.

Musisz złożyć wniosek o zmianę decyzji, jeśli:

  • zmiany w zakładzie dotyczą rodzaju i zakresu działalności, która ma być prowadzona, w tym rodzaju produktów pochodzenia zwierzęcego, które mają być produkowane w tym zakładzie
  • zakład zamierza korzystać z innych niż dotychczas krajowych środków dostosowujących.

W przypadku zmiany podmiotu prowadzącego zakład co do zasady wymagane jest ponowne zatwierdzenie zakładu, włącznie z zatwierdzeniem projektu technologicznego (jeśli dotyczy) i nadaniem nowego weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego.

Przeczytaj, jak uzyskać zatwierdzenie zakładu podlegającego kontroli Inspekcji Weterynaryjnej.

Jeśli planujesz zmiany sposobu użytkowania zakładu posiadającego zatwierdzenie lub jego części, w szczególności zakresu i wielkości produkcji lub wyposażenia części produkcyjnych, musisz przygotować projekt technologiczny zakładu i przesłać go wraz z wnioskiem o jego zatwierdzenie PLW właściwemu ze względu na planowane miejsce prowadzenia działalności.

Przeczytaj, jak uzyskać zatwierdzenie projektu technologicznego zakładu.

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

Złóż wniosek o zmianę lub wykreślenie wpisu w najszybszym możliwym terminie po powstaniu okoliczności, które uzasadniają zgłoszenie.

Masz 30 dni na zgłoszenie zmiany:

  • imienia, nazwiska, numeru PESEL, miejsca zamieszkania i adresu albo nazwy, siedziby i adresu, numeru identyfikacyjny REGON
  • numeru KRS, NIP, numeru identyfikacyjnego w ewidencji gospodarstw rolnych, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności – w przypadku pomieszczeń gospodarstwa, z wyłączeniem gospodarstw rybackich.

Gdzie załatwisz sprawę

Usługę można zrealizować w:

  • powiatowe inspektoraty weterynarii

Złóż wniosek do Powiatowego Lekarza Weterynarii, który prowadzi rejestr, w którym wpisany jest twój zakład.

Aby dowiedzieć się gdzie zrealizować usługę, podaj miejsce wykonywania działalności.

Co zrobić krok po kroku

  1. Złóż wniosek o zmianę danych albo wykreślenie z rejestru zakładów podlegających nadzorowi Inspekcji Weterynaryjnej

Wniosek możesz złożyć na piśmie albo w formie elektronicznej, wysyłając pismo ogólne na skrzynkę e-PUAP właściwego Powiatowego Inspektoratu Weterynarii.

Dokumenty

Termin

Złóż wniosek o zmianę lub wykreślenie wpisu w najszybszym możliwym terminie po powstaniu okoliczności, które uzasadniają zgłoszenie.

Masz 30 dni na zgłoszenie zmiany:

  • imienia, nazwiska, numeru PESEL, miejsca zamieszkania i adresu albo nazwy, siedziby i adresu, numeru identyfikacyjny REGON
  • numeru KRS, NIP, numeru identyfikacyjnego w ewidencji gospodarstw rolnych, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności – w przypadku pomieszczeń gospodarstwa, z wyłączeniem gospodarstw rybackich.
  1. Powiatowy Lekarz Weterynarii sprawdzi twój wniosek

Jeżeli twój wniosek zawiera braki formalne (na przykład pomyliłeś się we wniosku, albo nie dołączyłeś potrzebnych dokumentów), urząd wezwie cię do poprawienia błędów. Na poprawki będziesz mieć co najmniej 7 dni od dnia otrzymania wezwania.

Jeśli nie poprawisz błędów w wyznaczonym terminie, twoja sprawa nie będzie dalej rozpatrywana.

  1. Powiatowy Lekarz Weterynarii zmieni dane albo wykreśli twój zakład z rejestru zakładów podlegających nadzorowi Inspekcji Weterynaryjnej

Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o zmianę we wpisie, Powiatowy Lekarz Weterynarii nadzorujący twój zakład, uaktualni dane zakładu w rejestrze.

Jeśli twój wniosek dotyczył wykreślenia z rejestru, PWL wyda decyzję o wykreśleniu zakładu z rejestru zakładów podlegających kontroli Inspekcji Weterynaryjnej.

Dokumenty

Ile zapłacisz

  • 10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji

Gdzie zapłacić: opłatę skarbową wpłać na konto urzędu miasta lub gminy, właściwego dla siedziby urzędu, w którym składasz wniosek. Numer konta sprawdzisz na stronie internetowej urzędu miasta lub gminy. Na przykład jeśli wniosek składasz do Powiatowego Lekarza Weterynarii w Radomiu, to opłatę zapłać na konto Urzędu Miasta Radomia.

  • 17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalnie)  

Jeśli do urzędu składasz pełnomocnictwo to musisz je opłacić. Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu.  

Gdzie zapłacić: opłatę skarbową za pełnomocnictwo wpłać na konto urzędu miasta lub gminy, właściwego dla siedziby urzędu, w którym składasz pełnomocnictwo. Numer konta sprawdzisz na stronie internetowej urzędu miasta lub gminy. Na przykład, jeśli pełnomocnictwo składasz do Powiatowego Lekarza Weterynarii w Radomiu, to opłatę zapłać na konto Urzędu Miasta Radomia.

Praktyczne informacje na temat pełnomocnictwa.

Ile będziesz czekać

Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).

Warto wiedzieć

Informuj Powiatowego Lekarza Weterynarii o każdej istotnej zmianie w działalności i o każdym zamknięciu swojego zakładu. Jeśli tego nie zrobisz, PWL może zastosować karę od 200 zł do 2000 zł.

Czy ta strona była przydatna?

Portal nadzorowany jest przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Partnerzy projektu: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny, Krajowa Izba Gospodarcza. Projekt jest współfinansowany z Programu Polska Cyfrowa ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i jest kontynuacją projektu pt.: "Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej" finansowanego z Programu Innowacyjna Gospodarka oraz projektu "Uproszczenie i elektronizacja procedur" finansowanego z Programu Kapitał Ludzki.

Artykuły zamieszczone w serwisie GOV.PL, w których nie podajemy żadnych dodatkowych informacji na temat praw autorskich, należą do informacji publicznych i udostępniamy je bezpłatnie. Korzystanie z nich, niezależnie od celu i sposobu korzystania, nie wymaga zgody Ministerstwa. Dostępne są w ramach licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 3.0 Polska. Serwis Biznes.gov.pl używa plików cookies. Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookie. Zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki.