Złóż wniosek o skreślenie z listy firm audytorskich
Masz firmę audytorską i nie chcesz już prowadzić tej działalności? Musisz wystąpić do organu nadzoru - Polskiej Agencji Nadzoru Audytowego z wnioskiem o skreślenie z listy firm audytorskich. Dowiedz się jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Firma wpisana na listę firm audytorskich prowadzonych przez Polską Agencję Nadzoru Audytowego (PANA), może zostać skreślona z listy na swój wniosek.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W dowolnym momencie
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę zrealizujesz tylko przez internet za pośrednictwem systemu Rejestracji i Ewidencji Firm Audytorskich STREFA.
Polska Agencja Nadzoru Audytowego
Kolejowa
1,
01-217
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Złożenie wniosku o skreślenie z listy firm audytorskich
Wniosek o zmianę danych możesz złożyć tylko przez internet, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego STREFA dostępnego na stronie internetowej PANA. Do złożenia wniosku będzie potrzebny podpis elektroniczny: kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany albo podpis osobisty.
Zapoznaj się z instrukcją użytkownika systemu STREFA.
Dokumenty
Do wniosku załącz w postaci elektronicznej:
- akta zleceń usług atestacyjnych lub akta zleceń usług pokrewnych wykonanych zgodnie z krajowymi standardami wykonywania zawodu w okresie ostatnich 8 lat
- dokumentację systemu wewnętrznej kontroli jakości
- roczne rozliczenie opłaty z tytułu nadzoru za rok kalendarzowy, w którym składany jest wniosek o skreślenie, wraz z potwierdzeniem wniesienia tej opłaty na indywidualny rachunek bankowy firmy audytorskiej przeznaczony do rozrachunków z Agencją
- roczne rozliczenie opłaty z tytułu nadzoru za poprzedni rok kalendarzowy, (poprzedni względem roku, w którym składany jest wniosek o skreślenie), wraz z potwierdzeniem wniesienia tej opłaty
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 10 zł
Wraz z wnioskiem złóż za pośrednictwem systemu STREFA:
- sprawozdanie za rok kalendarzowy, w którym składany jest wniosek o skreślenie (do dnia sporządzenia wniosku o skreślenie)
- sprawozdanie zawierające dane o przychodach firmy audytorskiej oraz usługach wykonanych przez nią w poprzednim roku kalendarzowym za poprzedni rok kalendarzowy, (poprzedni względem roku, w którym składany jest wniosek o skreślenie - dotyczy wyłącznie przypadku, gdy do dnia sporządzenia wniosku sprawozdanie nie zostało przekazane do Agencji)
PANA sprawdzi wniosek formalnie i merytorycznie
PANA zweryfikuje dane i sprawdzi poprawność załączonych dokumentów.
W przypadku stwierdzenia braków formalnych PANA wezwie cię do ich uzupełnienia. Będziesz miał na to co najmniej 7 dni, licząc od dnia otrzymania wezwania. Jeśli nie uzupełnisz braków formalnych w ustalonym terminie, twój wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania.
PANA wyda decyzję o skreśleniu z listy firm audytorskich
Po rozpoznaniu i zaakceptowaniu wniosku, PANA wyda decyzję w sprawie skreślenia firmy z listy firm audytorskich.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałIle zapłacisz
10 zł – opłata skarbowa za skreślenie z listy firm audytorskich
Gdzie zapłacić: opłatę wpłać ją na konto Urzędu Miasta Stołecznego Warszawa.
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).
Jak możesz się odwołać
Od decyzji PANA wydanych w pierwszej instancji w przedmiocie skreślenia z listy firm audytorskich nie służy odwołanie. Jeśli nie zgadzasz się z rozstrzygnięciem, możesz złożyć wniosek do PANA o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Warto wiedzieć
Ponowny wpis na listę
Firma audytorska skreślona z listy na swój wniosek, może być ponownie wpisana na listę firm audytorskich, jeżeli spełnia warunki ustawowe dla wpisu. W tym celu złóż ponownie wniosek o wpis na listę firm audytorskich.
Zmiana danych firmy audytorskiej
Jeśli chcesz zmienić dane firmy wpisanej na listę firm audytorskich musisz złożyć wniosek o zmianę danych firm wpisanych na listę firm audytorskich.