Farmaceuta – zmiana danych
Aktualizacja danych objętych wpisem do rejestru farmaceutów.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- listownie
w siedzibie izby
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Farmaceuta ma obowiązek bezzwłocznie zawiadomić okręgową radę aptekarską izby, której jest członkiem, o:
- zmianie danych osobowych
- przeniesieniu się na teren działania innej izby
- zmianie adresu zamieszkania
- utracie dokumentu „Prawo wykonywania zawodu farmaceuty”.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Niezwłocznie
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- okręgowe izby aptekarskie
Co zrobić krok po kroku
Złożenie zawiadomienia o zmianie danych objętych wpisem do rejestru farmaceutów
Farmaceuta ma obowiązek poinformować właściwą okręgową izbę aptekarską o każdej zmianie danych objętych rejestrem i kwestionariuszem. W tym celu składa nowy kwestionariusz uwzględniający zmiany.
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Kwestionariusz należy pobrać ze strony Okręgowej Izby Aptekarskiej
Kwestionariusz zawiera:
- imiona i nazwisko farmaceuty,
- nazwisko rodowe,
- datę i miejsce urodzenia,
- obywatelstwo,
- adres zameldowania oraz adres do korespondencji,
- imiona rodziców,
- dane dotyczące wykształcenia,
- dane dotyczące prawa wykonywania zawodu, w tym miejsce wykonywania zawodu.
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałDokument możesz złożyć jako:
OryginałZaświadczenie o zatrudnieniu wymagane jest w przypadku zmiany pracodawcy.
Termin
Niezwłocznie
Zmiana danych objętych wpisem do rejestru farmaceutów
Na podstawie złożonych dokumentów okręgowa rada aptekarska dokonuje zmiany danych objętych wpisem do rejestru farmaceutów. ORA prowadząca w danym czasie rejestr farmaceuty dokonuje adnotacji o zmianie danych osobowych w dokumencie „Prawo wykonywania zawodu farmaceuty”.
Termin
Niezwłocznie
Przekazanie danych do Centralnego Rejestru Farmaceutów
Okręgowa rada aptekarska po naniesieniu zmian w rejestrze farmaceutów przekazuje niezwłocznie Naczelnej Radzie Aptekarskiej dane objęte zmianą do Centralnego Rejestru Farmaceutów Rzeczypospolitej Polskiej.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Sprawę załatwisz w 30 dni.
Warto wiedzieć
W przypadku utraty dokumentu prawa wykonywania zawodu (np. zagubienia, zniszczenia) właściwa ze względu na miejsce wykonywania zawodu farmaceuty ORA wydaje nowy dokument, ale nie przyznaje nowego prawa. Dlatego na pierwszej stronie dokumentu powołuje uchwałę tej ORA, która wcześniej przyznała prawo wykonywania zawodu i podaje nadany wtedy numer tego prawa, ale zaznacza już właściwe miejsce i datę wystawienia nowego dokumentu. Przystawia również pieczęć okrągłą ORA, która wystawiła nowy dokument. Tak wydany dokument zawiera oznaczenie: „Duplikat”.
Izba wystawiająca nowy dokument dokonuje też wpisu do rejestru z datą wpisu do rejestru tej Izby. Wcześniejszych wpisów ani skreśleń w innych Izbach w tym przypadku się nie nanosi.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 19 kwietnia 1991 r. o izbach aptekarskich
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 10 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru farmaceutów
- Uchwała nr VII/77/2015 Naczelnej Rady Aptekarskiej z dnia 4 listopada 2015 r. w sprawie sposobu przekazywania danych przez okręgowe rady aptekarskie do Centralnego Rejestru Farmaceutów oraz upoważnienia Prezydium NRA do wykonywania obowiązków Administratora danych objętych Centralnym Rejestrem Farmaceutów
- Uchwała nr IV/78/2006 Naczelnej Rady Aptekarskiej z dnia 8 marca 2006 r. w sprawie ustalenia jednolitej procedury stwierdzania prawa wykonywania zawodu farmaceuty oraz prowadzenia rejestru i listy członków izb aptekarskich