Agent celny – zmiana danych
Jesteś agentem celnym a twoje dane uległy zmianie? Dokonaj aktualizacji wpisu na liście agentów celnych. Poniżej dowiesz się jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Agent celny wpisany na listę agentów celnych, którego dane uległy zmianie.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Po zaistnieniu zmiany danych.
Gdzie załatwisz sprawę
Izba Administracji Skarbowej w Warszawie
ul. Alojzego Felińskiego
2B,
01-513
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Złożenie wniosku o zmianę danych objętych wpisem na listę agentów celnych
Agent celny jest obowiązany zawiadomić Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie o zmianie imienia lub nazwiska.
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałInformacja dodatkowa
Zakres merytoryczny wniosku o zmianę danych objętych wpisem na listę agentów celnych nie został określony przepisami prawa.
Przykładowy wniosek o zmianę danych powinien zawierać:
1) imię i nazwisko;
2) adres zamieszkania i adres do korespondencji;
3) numer wpisu na liście agentów celnych
4) wskazanie danych, które uległy zmianie.
Dokument możesz złożyć jako:
KopiaTermin
Po zaistnieniu zmiany danych.
Wydanie decyzji zmieniającej wpis na listę agentów celnych
Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Warszawie dokonuje zmiany wpisu na liście agentów celnych. Zmiana wpisu na liście agentów celnych wydawana jest w formie decyzji, która przesyłana jest na adres zamieszkania wnioskodawcy. Organem właściwym do prowadzenia listy agentów celnych jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Warszawie.
Lista agentów celnych jest prowadzona w formie elektronicznej. Wpis na listę agentów celnych obejmuje:
1) numer i datę wpisu;
2) imię i nazwisko.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałIle zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Sprawę załatwisz w możliwie krótkim terminie, nie później niż 120 dni od daty przyjęcia wniosku zawierającego wszelkie informacje, które są niezbędne do wydania decyzji.
Jak możesz się odwołać
Agent celny niezadowolony z decyzji może złożyć odwołanie do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej za pośrednictwem Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 19 marca 2004 r. Prawo celne
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 listopada 2014 r. w sprawie wpisu na listę agentów celnych
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 z dnia 9 października 2013 r. ustanawiające unijny kodeks celny
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 czerwca 2023 r. w sprawie wyznaczenia Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie do prowadzenia niektórych spraw celnych