Wykreślenie indywidualnej/ indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą

Jeśli jesteś lekarzem lub lekarzem dentystą, który wykonuje działalność leczniczą i chcesz zakończyć działalność to pamiętaj o wykreśleniu się z rejestru. Poniżej dowiesz się jak to zrobić.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • elektronicznie
static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.handle_online

Wypełnij i wyślij wniosek w systemie RPWDL. Aby skorzystać z systemu, załóż konto i zaloguj się.

Wniosek podpiszesz Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.serviceWhatYouShouldKnow

Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL) jest jawnym, elektronicznym rejestrem prowadzonym przez określony organ rejestrowy. W przypadku indywidualnych lub indywidualnych specjalistycznych praktyk zawodowych lekarzy i lekarzy dentystów, organem tym jest okręgowa izba lekarska właściwa dla miejsca wykonywania praktyki. Listę organów rejestrowych wraz z danymi teleadresowymi dla praktyk lekarzy i lekarzy dentystów znajdziesz tutaj.

Kto może skorzystać z usługi

Lekarz lub lekarz dentysta wpisany do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą ubiegający się o wykreślenie z rejestru.

Wpis do rejestru podlega wykreśleniu w przypadku

  • złożenia oświadczenia o zgodności i kompletności danych niezgodnego ze stanem faktycznym,
  • wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego podmiotowi wykonującemu działalność leczniczą, wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru,
  • rażącego naruszenia warunków wymaganych do wykonywania działalności objętej wpisem,
  • niezastosowania się do zaleceń pokontrolnych,
  • złożenia wniosku o wykreślenie z rejestru,
  • bezskutecznego upływu terminu podjęcia działalności, wyznaczonego przez organ prowadzący rejestr, nie dłuższego niż 3 miesiące, jeżeli podmiot wykonujący działalność leczniczą w terminie 3 miesięcy od dnia wpisu do rejestru nie podjął działalności.

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.serviceWhenHandle

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.serviceAnyTime

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.serviceWhereHandle

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.serviceCanHandleAt:

  • okręgowe izby lekarskie
  • Wojskowa Izba Lekarska

Wniosek o wykreślenie z rejestru podmiotów wykonujących działalność lecznicza składa się wyłącznie w formie elektronicznej, za pośrednictwem strony RPWDL, z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub Profilu Zaufanego.

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.to_find_out_where_to_complete_service static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.dictionary.zasp_mie_wyk

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.serviceStepByStep

  1. Złóż wniosek o wykreślenie indywidualnej/ indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej z rejestru podmiotów wykonujących działalnośc leczniczą

Lekarz/ lekarz dentysta prowadzący indywidualną/ specjalistyczną praktykę lekarską, w przypadku zamiaru zaprzestania udzielania określonych świadczeń zdrowotnych składa do organu prowadzącego rejestr:

  • wniosek o wykreślenie z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą obejmującą wykreślenie danych dotyczących zakończenia działalności leczniczej lekarza, lekarza dentysty wykonywanej w formie jednego rodzaju praktyki do rejestru właściwej izby lekarskiej,

lub

  • wniosek o wykreślenie z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą obejmującą wykreślenie danych dotyczących zakończenia działalności leczniczej lekarza, lekarza dentysty wykonywanej w formie praktyki do rejestru właściwej izby lekarskiej.

Wniosek o wykreślenie podmiotu z rejestru zawiera

  • numer księgi rejestrowej,
  • datę zakończenia działalności leczniczej,
  • miejsce przechowywania dokumentacji medycznej w przypadku likwidacji podmiotu leczniczego,
  • określenie rodzaju wniosku - zmiana wpisu w rejestrze,
  • oznaczenie organu prowadzącego rejestr, 
  • firmę albo nazwę podmiotu leczniczego,
  • adres zamieszkania w przypadku osoby fizycznej lub adres do korespondencji w przypadku spółki cywilnej,
  • podpis osoby uprawnionej do złożenia wniosku. 

Wniosek o wykreślenie podmiotu z  rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą (RPWDL) możesz złożyć wyłącznie w postaci elektronicznej w aplikacji Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą. Aby tego dokonać zaloguj się w aplikacji i wybierz czynność „nowy wniosek” oraz określ rodzaj wniosku poprzez kliknięcie „wniosek o wykreślenie z rejestru”. We wniosku wpisz datę zakończenia działalności oraz w zakładce „uwagi” wpisz adres, gdzie będzie przechowywania dokumentacja medyczna po zakończeniu działalności. Jeśli chcesz przedstawić dodatkowe dokumenty, dołącz je w formie załączników, klikając w zakładkę „załączniki”. Gdy poprawnie uzupełnisz wszystkie pola, podpisz wniosek za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego albo profilu zaufanego i następnie wyślij.

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.serviceDocuments

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.serviceSubmitAs:
static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.dictionary.or, static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.dictionary.pe
  1. Formalna i merytoryczna weryfikacja wniosku

1. Organ prowadzący rejestr zweryfikuje poprawność oraz kompletność złożonych przez ciebie dokumentów.

2. W przypadku, gdy złożone dokumenty nie będą spełniały wymagań formalnych, organ wezwie cię do ich uzupełnienia (termin na dokonanie wpisu do rejestru będzie biegł na nowo od daty uzupełnienia wniosku lub załączników). W wezwaniu tym, zostaniesz pouczony, że w przypadku nie usunięcia braków wniosek nie zostanie rozpatrzony. Na uzupełnienie braków będziesz miał 7 dni, licząc od dnia otrzymania wezwania.

3. Po weryfikacji formalnej następuje weryfikacja merytoryczna, podczas której organ ocenia, czy zostały spełnione wszystkie wymagania do wykreślenia z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą.

  1. Wykreślenie danych lekarza/ lekarza dentysty wykonującego działalność leczniczą w formie indywidualnej/specjalistycznej praktyki lekarskiej z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą

Organ prowadzący rejestr po weryfikacji złożonych dokumentów, dokonuje wykreślenia lub odmawia wykreślenia z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Wykreślenie lub odmowa następuje w formie uchwały organu prowadzącego rejestr.

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.serviceDocuments

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.serviceReceiveAs:
static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.dictionary.or
  1. Przekazanie zawiadomienia do CEIDG o dokonaniu wykreślenia

Okręgowa rada lekarska/ Wojskowa Rada Lekarska przekazuje drogą elektroniczną do CEIDG, niezwłocznie, nie później niż następnego dnia roboczego po ostatecznym rozstrzygnięciu sprawy, której dotyczą, informację o wykreśleniu z rejestru działalności regulowanej wraz z podaniem daty uprawomocnienia i znaku sprawy.

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.serviceTimeLimit

Niezwłocznie, nie później niż następnego dnia roboczego.

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.serviceHowMuch

10,00 zł

Do wniosku o wykreślenie z rejestru dołącz dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej o wykreśleniu z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą.

Opłatę należy wnieść na konto wskazane na stronie internetowej organu prowadzącego rejestr, czyli właściwego Urzędu Wojewódzkiego.

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.serviceHowLong

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.serviceOneMonth

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.serviceHowAppeal

W terminie 14 dni od dnia doręczenia lub ogłoszenia uchwały o odmowie wykreślenia możesz złożyć odwołanie do Ministra Zdrowia, za pośrednictwem organu który wydał uchwałę.

static.smc.portals.biznes_gov_pl.layout.content.serviceDescription.details.serviceGoodToKnow

Wnioski mogą być składane wyłącznie w postaci elektronicznej po podpisaniu podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym ePUAP.

Czy ta strona była przydatna?