Zmień dane w rejestrze instytucji szkoleniowych
Reprezentujesz instytucję wpisaną do rejestru instytucji szkoleniowych? Musisz aktualizować dane twojej instytucji wpisane do RIS. Sprawdź, jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Instytucja szkoleniowa wpisana do rejestru instytucji szkoleniowych (RIS) musi informować wojewódzki urząd pracy o zmianie niektórych danych wpisanych do rejestru.
Poinformuj wojewódzki urząd pracy, jeśli twoja instytucja:
- zmieni siedzibę
- otworzy oddział lub filię
- zlikwiduje oddział lub filię.
Przejdź do rejestru instytucji szkoleniowych.
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- wojewódzkie urzędy pracy
Sprawę możesz załatwić na portalu praca.gov.pl.
Wniosek papierowy złóż do wojewódzkiego urzędu pracy, który prowadzi rejestr, w którym jest wpisana twoja instytucja.
Sprawdź adresy wojewódzkich urzędów pracy.
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o zmianę danych w rejestrze
Wniosek możesz złożyć na piśmie albo w formie elektronicznej – przez portal praca.gov.pl. Wniosek złożony przez internet musi być podpisany podpisem kwalifikowanym albo profilem zaufanym.
Podaj we wniosku informacje, które uległy zmianie. Możesz też napisać pismo, w którym poinformujesz na przykład o likwidacji oddziałów.
Dokumenty
Pobierz:
- Instrukcja składania wniosków do RIS
- Instrukcja wypełniania wniosku o wpis do RIS i jego aktualizacji
- Wzór wniosku DOC
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałDokument możesz złożyć jako:
KopiaTermin
Poinformuj urząd o zmianie w terminie 30 dni od jej powstania.
Urząd sprawdzi wniosek
Urząd sprawdzi złożony wniosek pod względem wymagań formalnych.
Jeśli urząd stwierdzi braki we wniosku, wezwie cię do ich uzupełnienia w ciągu 7 dni od otrzymania wezwania.
Jeżeli nie uzupełnisz wniosku w wyznaczonym terminie, urząd pozostawi twój wniosek bez rozpoznania.
Urząd zaktualizuje dane instytucji w rejestrze
Po otrzymaniu informacji o zmianach, wojewódzki urząd pracy zaktualizuje dane twojej instytucji.
Termin
Urząd zaktualizuje dane w rejestrze niezwłocznie po otrzymaniu wniosku.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna.
- 17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalnie)
Jeśli do urzędu składasz pełnomocnictwo to musisz je opłacić. Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu.
Gdzie zapłacić: opłatę skarbową za pełnomocnictwo wpłać na konto urzędu miasta lub gminy, właściwego dla siedziby urzędu, w którym składasz pełnomocnictwo. Numer konta sprawdzisz na stronie internetowej urzędu miasta lub gminy. Na przykład, jeśli pełnomocnictwo składasz do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu to opłatę zapłać również na konto Urzędu Miasta Poznania.
Praktyczne informacje na temat pełnomocnictwa.
Ile będziesz czekać
Urząd zaktualizuje dane w rejestrze niezwłocznie po otrzymaniu wniosku.
Jak możesz się odwołać
Przepisy nie przewidują możliwości odwołania. Jeśli zauważysz nieprawidłowości w trakcie postępowania, zgłoś uwagi właściwemu wojewodzie.
Warto wiedzieć
Pamiętaj o innych obowiązkach informacyjnych wobec wojewódzkiego urzędu pracy.
Instytucja szkoleniowa musi informować wojewódzki urząd pracy o:
- kontynuowaniu działalności szkoleniowej w kolejnym roku kalendarzowym, aktualizując do dnia 31 stycznia dane we wniosku o wpis do rejestru
- zakończeniu działalności.
Przeczytaj, jak:
- poinformować urząd o kontynuowaniu działalności szkoleniowej
- wykreślić instytucję z rejestru instytucji szkoleniowych po zakończeniu działalności.