Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Duplikat decyzji o wpisie do Centralnego Rejestru Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane

Uzyskanie duplikatu decyzji Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego o wpisie do Centralnego Rejestru Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • podczas wizyty w urzędzie
  • listownie
  • elektronicznie
Załatw online

Złóż wniosek za pośrednictwem ePUAP

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

W przypadku zniszczenia lub zgubienia decyzji o wpisie do Centralnego Rejestru Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane (eCRUB) można zwrócić się do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z prośbą o wydanie duplikatu tej decyzji. Wniosek o wydanie duplikatu powinien zawierać dokładne dane osobowe i adresowe wnioskodawcy. Pomocne może być także podanie pozycji w Centralnym Rejestrze Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane lub numer ewidencyjny uprawnień budowlanych.

Rejestr eCRUB nie zawiera danych osób, które uzyskały uprawnienia budowlane przed 1 stycznia 1995 r. (przed wejściem w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane).

Ponadto decyzje Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego o wpisie do eCRUB wydawane są od czasu nowelizacji ustawy - Prawo budowlane w zakresie brzmienia art. 12 ust. 7, dokonanej art. 59 pkt 2 lit. c ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (dawniej ustawy o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów). W związku z tym, tylko te osoby, które otrzymały decyzję o wpisie do Centralnego Rejestru, mogą uzyskać duplikat tego dokumentu w razie zniszczenia bądź zgubienia oryginału.

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

W dowolnym momencie

Gdzie załatwisz sprawę

Wniosek o wydanie zaświadczenia możesz złożyć:

  • przez Biznes.gov.pl
  • osobiście w Kancelarii Ogólnej Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego
  • pocztą elektroniczną na adres elektronicznej skrzynki podawczej – podawcza@gunb.gov.pl lub za pośrednictwem ePUAP
  • pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@gunb.gov.pl – należy przesłać skan podpisanego wniosku wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej
  • faksem na numer (22) 661-81-42
  • pocztą na adres: Główny Urząd Nadzoru Budowlanego, ul. Krucza 38/42, 00-926 Warszawa.

Wniosek złożony przez internet musi być podpisany podpisem kwalifikowanym albo profilem zaufanym.

GŁÓWNY URZĄD NADZORU BUDOWLANEGO
ul. Krucza 38/42, 00-512 Warszawa

Co zrobić krok po kroku

  1. Przygotowanie i złożenie wniosku

Wniosek o wydanie duplikatu decyzji o wpisie do (eCRUB) nalezy złożyć do Głównego Urządu Nadzoru Budowlanego.

Dokumenty

Dokument możesz złożyć jako:
Kopia, Oryginał, Dokument elektroniczny
  1. Weryfikacja formalna wniosku

Wniosek zostaje zarejestrowany i poddany weryfikacji formalnej. Jeżeli nie wpłaciłeś należności tytułem opłat i kosztów postępowania, które zgodnie z przepisami powinny być uiszczone z góry, organ administracji publicznej prowadzący postępowanie wyznaczy termin do wniesienia tych należności. Termin ten nie może być krótszy niż 7 dni, a dłuższy niż 14 dni. Jeżeli w wyznaczonym terminie należności nie zostaną uiszczone, czynność uzależniona od opłaty zostanie zaniechana (art. 261 § 1 i 2 k.p.a.).

  1. Ocena merytoryczna wniosku i wydanie duplikatu decyzji.

Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego dokonuje oceny, czy może wydać duplikat decyzji o wpisie do eCRUB. Jeżeli ocena jest pozytywna, to duplikat jest wydawany i przekazywany wnioskodawcy.

Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego może przed wydaniem duplikatu, przeprowadzić w koniecznym zakresie postępowanie wyjaśniające.

3. W przypadku gdy duplikat decyzji o wpisie do eCRUB nie może zostać wydany, to Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego wydaje postanowienie o odmowie wydania duplikatu (na postanowienie można złożyć zażalenie). Negatywna odpowiedź może być spowodowana tym, że osoba nie widnieje w eCRUB (np. zdobyła uprawnienia przed 1 stycznia 1995 r.) bądź została wpisana do eCRUB przed wejściem w życie nowelizacji ustawy - Prawo budowlane w zakresie brzmienia art. 12 ust. 7, dokonanej art. 59 pkt 2 lit. c ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, tj. wówczas gdy wpis nie był dokonywany w drodze decyzji GINB.

Dokumenty

Termin

Duplikat wydawany jest bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym niż miesiąc od dnia złożenia wniosku.

Ile zapłacisz

  • 24,00 zł - opłata skarbowa za wydanie duplikatu decyzji.

Gdzie zapłacić: opłatę wpłać na konto Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy - Centrum Obsługi Podatnika. W tytule przelewu napisz, że to opłata za wydanie duplikatu.

  • 17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo (jeśli cię dotyczy) 

Gdzie zapłacić: jeśli podlegasz opłacie skarbowej za pełnomocnictwo, wpłać pieniądze na konto Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy - Centrum Obsługi Podatnika.

Pełnomocnictwa — praktyczne wskazówki

Ile będziesz czekać

Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).

Jak możesz się odwołać

Na postanowienie o odmowie wydania duplikatu decyzji GINB o wpisie do Centralnego Rejestru Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane, wnioskodawca może złożyć zażalenie. Zażalenie można wnieść w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania duplikatu decyzji.

Warto wiedzieć

Rejestr eCRUB zawiera następujące dane:

  • imiona i nazwisko
  • adres zamieszkania
  • numer PESEL – w stosunku do osób posiadających obywatelstwo polskie, albo numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość – w stosunku do osób nieposiadających obywatelstwa polskiego
  • datę śmierci – jeżeli osoba, której wpis dotyczy, zmarła
  • informację o wykształceniu, o tytułach zawodowych i o stopniach lub tytułach naukowych
  • numer, datę i miejsce wydania decyzji
  • organ wydający decyzję
  • podstawę prawną wydania decyzji
  • numer, specjalność i zakres uprawnień budowlanych – w centralnym rejestrze osób posiadających uprawnienia budowlane
  • numer uprawnień budowlanych – w centralnym rejestrze ukaranych z tytułu odpowiedzialności zawodowej w budownictwie 9) informację o przynależności do właściwej okręgowej izby samorządu zawodowego, w tym informację o zawieszeniu w prawach członka
  • dane identyfikujące decyzję o ukaraniu z tytułu odpowiedzialności zawodowej w budownictwie – w centralnym rejestrze ukaranych z tytułu odpowiedzialności zawodowej w budownictwie
  • pozycję rejestru
  • datę wpisu do rejestru
  • adres do korespondencji, numer telefonu, e-mail – w centralnym rejestrze osób posiadających uprawnienia budowlane.

Czy ta strona była przydatna?

Portal nadzorowany jest przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Partnerzy projektu: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny, Krajowa Izba Gospodarcza. Projekt jest współfinansowany z Programu Polska Cyfrowa ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i jest kontynuacją projektu pt.: "Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej" finansowanego z Programu Innowacyjna Gospodarka oraz projektu "Uproszczenie i elektronizacja procedur" finansowanego z Programu Kapitał Ludzki.

Artykuły zamieszczone w serwisie GOV.PL, w których nie podajemy żadnych dodatkowych informacji na temat praw autorskich, należą do informacji publicznych i udostępniamy je bezpłatnie. Korzystanie z nich, niezależnie od celu i sposobu korzystania, nie wymaga zgody Ministerstwa. Dostępne są w ramach licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 3.0 Polska. Serwis Biznes.gov.pl używa plików cookies. Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookie. Zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki.