Duplikat decyzji o wpisie do Centralnego Rejestru Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane
Uzyskanie duplikatu decyzji Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego o wpisie do Centralnego Rejestru Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
W przypadku zniszczenia lub zgubienia decyzji o wpisie do Centralnego Rejestru Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane (eCRUB) można zwrócić się do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z prośbą o wydanie duplikatu tej decyzji. Wniosek o wydanie duplikatu powinien zawierać dokładne dane osobowe i adresowe wnioskodawcy. Pomocne może być także podanie pozycji w Centralnym Rejestrze Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane lub numer ewidencyjny uprawnień budowlanych.
Rejestr eCRUB nie zawiera danych osób, które uzyskały uprawnienia budowlane przed 1 stycznia 1995 r. (przed wejściem w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane).
Ponadto decyzje Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego o wpisie do eCRUB wydawane są od czasu nowelizacji ustawy - Prawo budowlane w zakresie brzmienia art. 12 ust. 7, dokonanej art. 59 pkt 2 lit. c ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (dawniej ustawy o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów). W związku z tym, tylko te osoby, które otrzymały decyzję o wpisie do Centralnego Rejestru, mogą uzyskać duplikat tego dokumentu w razie zniszczenia bądź zgubienia oryginału.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W dowolnym momencie
Gdzie załatwisz sprawę
Wniosek o wydanie zaświadczenia możesz złożyć:
- przez Biznes.gov.pl
- osobiście w Kancelarii Ogólnej Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego
- pocztą elektroniczną na adres elektronicznej skrzynki podawczej – podawcza@gunb.gov.pl lub za pośrednictwem ePUAP
- pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@gunb.gov.pl – należy przesłać skan podpisanego wniosku wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej
- faksem na numer (22) 661-81-42
- pocztą na adres: Główny Urząd Nadzoru Budowlanego, ul. Krucza 38/42, 00-926 Warszawa.
Wniosek złożony przez internet musi być podpisany podpisem kwalifikowanym albo profilem zaufanym.
GŁÓWNY URZĄD NADZORU BUDOWLANEGO
ul. Krucza
38/42,
00-512
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Przygotowanie i złożenie wniosku
Wniosek o wydanie duplikatu decyzji o wpisie do (eCRUB) nalezy złożyć do Głównego Urządu Nadzoru Budowlanego.
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Dokument elektronicznyDokument możesz złożyć jako:
Kopia, Oryginał, Dokument elektronicznyWeryfikacja formalna wniosku
Wniosek zostaje zarejestrowany i poddany weryfikacji formalnej. Jeżeli nie wpłaciłeś należności tytułem opłat i kosztów postępowania, które zgodnie z przepisami powinny być uiszczone z góry, organ administracji publicznej prowadzący postępowanie wyznaczy termin do wniesienia tych należności. Termin ten nie może być krótszy niż 7 dni, a dłuższy niż 14 dni. Jeżeli w wyznaczonym terminie należności nie zostaną uiszczone, czynność uzależniona od opłaty zostanie zaniechana (art. 261 § 1 i 2 k.p.a.).
Ocena merytoryczna wniosku i wydanie duplikatu decyzji.
Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego dokonuje oceny, czy może wydać duplikat decyzji o wpisie do eCRUB. Jeżeli ocena jest pozytywna, to duplikat jest wydawany i przekazywany wnioskodawcy.
Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego może przed wydaniem duplikatu, przeprowadzić w koniecznym zakresie postępowanie wyjaśniające.
3. W przypadku gdy duplikat decyzji o wpisie do eCRUB nie może zostać wydany, to Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego wydaje postanowienie o odmowie wydania duplikatu (na postanowienie można złożyć zażalenie). Negatywna odpowiedź może być spowodowana tym, że osoba nie widnieje w eCRUB (np. zdobyła uprawnienia przed 1 stycznia 1995 r.) bądź została wpisana do eCRUB przed wejściem w życie nowelizacji ustawy - Prawo budowlane w zakresie brzmienia art. 12 ust. 7, dokonanej art. 59 pkt 2 lit. c ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, tj. wówczas gdy wpis nie był dokonywany w drodze decyzji GINB.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałTermin
Duplikat wydawany jest bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym niż miesiąc od dnia złożenia wniosku.
Ile zapłacisz
- 24,00 zł - opłata skarbowa za wydanie duplikatu decyzji.
Gdzie zapłacić: opłatę wpłać na konto Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy - Centrum Obsługi Podatnika. W tytule przelewu napisz, że to opłata za wydanie duplikatu.
- 17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo (jeśli cię dotyczy)
Gdzie zapłacić: jeśli podlegasz opłacie skarbowej za pełnomocnictwo, wpłać pieniądze na konto Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy - Centrum Obsługi Podatnika.
Pełnomocnictwa — praktyczne wskazówki
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).
Jak możesz się odwołać
Na postanowienie o odmowie wydania duplikatu decyzji GINB o wpisie do Centralnego Rejestru Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane, wnioskodawca może złożyć zażalenie. Zażalenie można wnieść w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania duplikatu decyzji.
Warto wiedzieć
Rejestr eCRUB zawiera następujące dane:
- imiona i nazwisko
- adres zamieszkania
- numer PESEL – w stosunku do osób posiadających obywatelstwo polskie, albo numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość – w stosunku do osób nieposiadających obywatelstwa polskiego
- datę śmierci – jeżeli osoba, której wpis dotyczy, zmarła
- informację o wykształceniu, o tytułach zawodowych i o stopniach lub tytułach naukowych
- numer, datę i miejsce wydania decyzji
- organ wydający decyzję
- podstawę prawną wydania decyzji
- numer, specjalność i zakres uprawnień budowlanych – w centralnym rejestrze osób posiadających uprawnienia budowlane
- numer uprawnień budowlanych – w centralnym rejestrze ukaranych z tytułu odpowiedzialności zawodowej w budownictwie 9) informację o przynależności do właściwej okręgowej izby samorządu zawodowego, w tym informację o zawieszeniu w prawach członka
- dane identyfikujące decyzję o ukaraniu z tytułu odpowiedzialności zawodowej w budownictwie – w centralnym rejestrze ukaranych z tytułu odpowiedzialności zawodowej w budownictwie
- pozycję rejestru
- datę wpisu do rejestru
- adres do korespondencji, numer telefonu, e-mail – w centralnym rejestrze osób posiadających uprawnienia budowlane.