Duplikat decyzji o wpisie do Centralnego Rejestru Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane
Uzyskanie duplikatu decyzji Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego o wpisie do Centralnego Rejestru Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
W przypadku zniszczenia lub zgubienia decyzji o wpisie do Centralnego Rejestru Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane (eCRUB) można zwrócić się do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z prośbą o wydanie duplikatu tej decyzji.
Wniosek może złożyć osoba, które otrzymała decyzję o wpisie do Centralnego Rejestru.
Wniosek o wydanie duplikatu powinien zawierać dokładne dane osobowe i adresowe wnioskodawcy. Pomocne może być także podanie pozycji w Centralnym Rejestrze Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane lub numer ewidencyjny uprawnień budowlanych.
Przejdź do wyszukiwarki eCRUB.
Rejestr eCRUB nie zawiera danych osób, które uzyskały uprawnienia budowlane przed rokiem 1995 (przed wejściem w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane).
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W dowolnym momencie
Gdzie załatwisz sprawę
Wniosek o wydanie zaświadczenia możesz złożyć:
- przez Biznes.gov.pl
- osobiście w Kancelarii Ogólnej Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego
- pocztą elektroniczną na adres elektronicznej skrzynki podawczej – podawcza@gunb.gov.pl lub za pośrednictwem ePUAP
- pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@gunb.gov.pl – należy przesłać skan podpisanego wniosku wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej
- faksem na numer (22) 661-81-42
- pocztą na adres: Główny Urząd Nadzoru Budowlanego, ul. Krucza 38/42, 00-926 Warszawa.
Wniosek złożony przez internet musi być podpisany podpisem kwalifikowanym albo profilem zaufanym.
GŁÓWNY URZĄD NADZORU BUDOWLANEGO
Krucza
38/42,
00-926
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Przygotowanie i złożenie wniosku
Wniosek o wydanie duplikatu decyzji o wpisie do (eCRUB) nalezy złożyć do Głównego Urządu Nadzoru Budowlanego.
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Dokument elektronicznyDokument możesz złożyć jako:
Kopia, Oryginał, Dokument elektronicznyWeryfikacja formalna wniosku
Wniosek zostaje zarejestrowany i zweryfikowany formalnie. Jeżeli nie wpłaciłeś należności tytułem opłat i kosztów postępowania, które zgodnie z przepisami powinny być uiszczone z góry, GINB wyznaczy termin do ich wniesienia. Termin nie może być krótszy niż 7 dni, a dłuższy niż 14 dni. Jeżeli w wyznaczonym terminie nie zapłacisz, GINB nie rozpatrzy twojego wniosku.
Ocena merytoryczna wniosku i wydanie duplikatu decyzji.
Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego ocenia, czy może wydać duplikat decyzji o wpisie do eCRUB. Jeżeli ocena jest pozytywna, to duplikat jest wydawany i przekazywany wnioskodawcy.
Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego może przed wydaniem duplikatu, przeprowadzić postępowanie wyjaśniające.
W przypadku gdy duplikat decyzji o wpisie do eCRUB nie może zostać wydany, to Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego wydaje postanowienie o odmowie wydania duplikatu (na postanowienie można złożyć zażalenie).
Negatywna odpowiedź może być spowodowana tym, że osoba nie widnieje w eCRUB (na przykład zdobyła uprawnienia przed 1 stycznia 1995 rokiem), bądź została wpisana do eCRUB przed 2022 rokiem, czyli gdy wpis nie był dokonywany w drodze decyzji GINB.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałTermin
Duplikat wydawany jest bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym niż miesiąc od dnia złożenia wniosku.
Ile zapłacisz
- 24,00 zł - opłata skarbowa za wydanie duplikatu decyzji.
Gdzie zapłacić: opłatę wpłać na konto Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy - Centrum Obsługi Podatnika. W tytule przelewu napisz, że to opłata za wydanie duplikatu.
- 17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo (jeśli cię dotyczy)
Gdzie zapłacić: jeśli podlegasz opłacie skarbowej za pełnomocnictwo, wpłać pieniądze na konto Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy - Centrum Obsługi Podatnika.
Pełnomocnictwa — praktyczne wskazówki.
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).
Jak możesz się odwołać
Na postanowienie o odmowie wydania duplikatu decyzji GINB o wpisie do Centralnego Rejestru Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane, wnioskodawca może złożyć zażalenie. Zażalenie można wnieść w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania duplikatu decyzji.
Warto wiedzieć
Rejestr eCRUB zawiera następujące dane:
- imiona i nazwisko
- adres zamieszkania
- numer PESEL – w stosunku do osób posiadających obywatelstwo polskie, albo numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość – w stosunku do osób nieposiadających obywatelstwa polskiego
- datę śmierci – jeżeli osoba, której wpis dotyczy, zmarła
- informację o wykształceniu, o tytułach zawodowych i o stopniach lub tytułach naukowych
- numer, datę i miejsce wydania decyzji
- organ wydający decyzję
- podstawę prawną wydania decyzji
- numer, specjalność i zakres uprawnień budowlanych – w centralnym rejestrze osób posiadających uprawnienia budowlane
- numer uprawnień budowlanych – w centralnym rejestrze ukaranych z tytułu odpowiedzialności zawodowej w budownictwie 9) informację o przynależności do właściwej okręgowej izby samorządu zawodowego, w tym informację o zawieszeniu w prawach członka
- dane identyfikujące decyzję o ukaraniu z tytułu odpowiedzialności zawodowej w budownictwie – w centralnym rejestrze ukaranych z tytułu odpowiedzialności zawodowej w budownictwie
- pozycję rejestru
- datę wpisu do rejestru
- adres do korespondencji, numer telefonu, e-mail – w centralnym rejestrze osób posiadających uprawnienia budowlane.