Wykreślenie z rejestru usług detektywistycznych
Chcesz zamknąć swoją firmę detektywistyczną? W takim przypadku pamiętaj, że musisz wykreślić ją z rejestru działalności regulowanej w zakresie usług detektywistycznych. Sprawdź poniżej, jak możesz to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Chcąc wykreślić się z rejestru działalności regulowanej w zakresie usług detektywistycznych, należy złożyć wniosek o wykreślenie z tego rejestru.
Uwaga
Jeśli jesteś przedsiębiorcą wpisanym do CEIDG i złożyłeś wniosek o zakończenie tej działalności, to nie musisz składać osobnego wniosku o wykreślenie z rejestru działalności detektywistycznej. Więcej na ten temat dowiesz się z artykułu Wykreślenie z rejestru bez składania wniosku przez przedsiębiorcę.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W dowolnym momencie
Gdzie załatwisz sprawę
MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
ul. Stefana Batorego
5,
02-591
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Złożenie wniosku o wykreślenie wpisu z rejestru działalności regulowanej w zakresie usług detektywistycznych
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
OryginałDokument możesz złożyć jako:
OryginałUstanowienie pełnomocnika
Jeśli chcesz, aby reprezentował cię pełnomocnik, pamiętaj o dołączeniu pełnomocnictwa oraz dowodu zapłaty opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (17 zł). Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu.
Opłatę skarbową za pełnomocnictwo wpłać na konto Urzędu Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy. Sprawdź numer konta.
Praktyczne informacje na temat pełnomocnictwa
Weryfikacja formalna
W przypadku, gdy wniosek o wykreślenie z rejestru nie spełnia warunków formalnych, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wezwie cię do jego uzupełnienia. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni. Jeśli nie poprawisz błędów w wyznaczonym terminie, to twoja sprawa nie będzie dalej załatwiana.
Wydanie decyzji o wykreśleniu z rejestru działalności regulowanej
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wydaje na wniosek przedsiębiorcy decyzję o wykreśleniu wpisu.
Uwaga!
Minister może też wydać decyzję o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem, w przypadku gdy:
- przedsiębiorca złożył oświadczenie o zgodności i kompletności danych oraz o spełnieniu warunków wykonywania działalności gospodarczej w zakresie usług detektywistycznych, które jest niezgodne ze stanem faktycznym
- przedsiębiorca nie usunął nieprawidłowości w wykonywanej działalności gospodarczej w zakresie usług detektywistycznych w wyznaczonym przez organ terminie
- stwierdzi rażące naruszenie warunków wymaganych prawem do wykonywania działalność ci regulowanej przez przedsiębiorcę
W przypadku wydania decyzji o zakazie wykonywania działalności, minister z urzędu wykreśli przedsiębiorcę z rejestru. Decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
OryginałIle zapłacisz
10 zł
Opłatę skarbową za decyzję wpłać na konto Urzędu Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy. Sprawdź numer konta.
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).
Jak możesz się odwołać
Jeśli nie zgadzasz się z decyzją ministerstwa, masz prawo złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Warto wiedzieć
Zniszczenie danych osobowych
Przedsiębiorca ma obowiązek zniszczyć przetwarzane dane osobowe, zebrane w toku wykonywania działalności, najpóźniej bezpośrednio po wykreśleniu z rejestru.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 lipca 2001 r. o usługach detektywistycznych
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
- Ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej