Uwagi prawne
Warunki organizacyjno-techniczne udostępniania i korzystania z usług świadczonych przez Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy (Biznes.gov.pl)
- Wprowadzenie
- Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy zwany dalej: Punktem, prowadzi Ministerstwo Rozwoju i Technologii z siedzibą przy Placu Trzech Krzyży 3/5, 00-507 Warszawa.
- Punkt działa pod adresami w domenie Biznes.gov.pl.
- Punkt realizuje zadania dotychczasowego Pojedynczego Punktu Kontaktowego na podstawie:
- Dyrektywy 2006/123/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. dotycząca usług na rynku wewnętrznym (Dz. U. UE nr L376/36 z dn. 212006, str. 36) (tzw. dyrektywa usługowa);
- Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. poz. 647).
- Punkt udostępnia informacje dotyczące m.in.:
- formalności i procedur związanych z podejmowaniem, prowadzeniem i zakończeniem działalności gospodarczej w Polsce;
- ogólnych zasad świadczenia usług w państwach członkowskich;
- danych kontaktowych i kompetencji wybranych instytucji publicznych oraz urzędów;
- sposobów i warunków dostępu do rejestrów publicznych i publicznych baz danych dotyczących działalności gospodarczej i przedsiębiorców;
- środków prawnych przysługujących w przypadku sporu między właściwym organem a przedsiębiorcą lub konsumentem, między przedsiębiorcą a konsumentem oraz między przedsiębiorcami;
- opracowanych przez organy i Punkt wyjaśnień w zakresie przepisów dotyczących podejmowania, wykonywania i zakończenia działalności gospodarczej;
- danych kontaktowych stowarzyszeń i organizacji, które mogą udzielić praktycznej pomocy przedsiębiorcom lub konsumentom;
- praw i obowiązków pracowników i pracodawców;
- wykazu zawodów regulowanych w Rzeczypospolitej Polskiej;
- danych kontaktowych organów prowadzących sprawy z zakresu uznawania kwalifikacji zawodowych, świadczenia usług transgranicznych oraz wydawania europejskiej legitymacji zawodowej dla poszczególnych zawodów regulowanych i danych kontaktowych Polski ośrodek wsparcia ds. uznawania kwalifikacji zawodowych;
- wykazu zawodów, dla których jest wydawana europejska legitymacja zawodowa, a także informacji na temat zasad ubiegania się o jej wydanie, w tym opłat pobieranych w związku z jej wydaniem;
- wykazu zawodów regulowanych i działalności regulowanych związanych ze zdrowiem lub bezpieczeństwem publicznym, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 34 ust. 8 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej(Dz. U. z 2016 r. poz. 65 oraz z 2018 r. poz. 650);
- wykazu rodzajów kształcenia i szkolenia regulowanego oraz kursów o specjalnym programie;
- postępowania w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych, w tym należnych opłat i wymaganych dokumentów;
- zasad świadczenia usług transgranicznych;
- wymogu znajomości języka polskiego niezbędnej do wykonywania zawodu regulowanego lub działalności regulowanej;
- odwoływania się od rozstrzygnięć wydanych w sprawach opisanych powyżej.
- Punkt udostępnia następujące usługi:
- zapewnienie możliwości dopełnienia procedur i formalności związanych z:
- podejmowaniem, wykonywaniem i zakończeniem działalności gospodarczej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- uznawaniem kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, z wyłączeniem odbycia stażu adaptacyjnego i przystąpienia do testu umiejętności;
- świadczeniem usług transgranicznych w rozumieniu przepisu art. 5 pkt 10 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz wykonywaniem usługowej działalności transgranicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- wydaniem europejskiej legitymacji zawodowej, o której mowa w przepisach rozdziału 6 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
- Centrum Pomocy Przedsiębiorcy;
- wysłanie drogą elektroniczną wniosku i uzyskanie zaświadczenia o niezaleganiu:
- w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych;
- z realizacją ciążących na przedsiębiorcy zobowiązań podatkowych.
- zapewnienie możliwości dopełnienia procedur i formalności związanych z:
- Punkt przeznaczony jest przede wszystkim dla osób prowadzących lub planujących rozpocząć lub zakończyć działalność gospodarczą, a zatem dla obecnych oraz przyszłych przedsiębiorców.
- Punkt oferuje pomoc poprzez funkcjonalność serwisu informacyjno-usługowego dla przedsiębiorcy tj. Centrum Pomocy Przedsiębiorcy.
- Punkt działa w ścisłej współpracy z organami administracji publicznej realizującymi usługi zgodnie z właściwością, których obowiązkiem jest zapewnienie kompletności, aktualności, zgodności z obowiązującym prawem oraz zrozumiałości i przejrzystości informacji udostępnianych za pomocą Punktu.
- Informacje ogólne
- Korzystanie z Punktu jest nieodpłatne.
- Administrator serwisu Biznes.gov.pl dokłada wszelkich starań, aby informacje zawarte w niniejszym Serwisie internetowym były kompletne, rzetelne, zrozumiałe i aktualne.
- Akty prawne, publikowane na Punkcie nie stanowią źródeł prawa.
- Treści zamieszczane w Punkcie mają jedynie charakter informacyjny, nie stanowią interpretacji ani wykładni obowiązujących przepisów.
- Treści publikowane w Punkcie:
- są wyłącznie ogólne i niewskazujące na indywidulane, specyficzne sytuacje, osoby lub podmioty;
- mogą odwoływać się do zewnętrznych portali, serwisów i baz prowadzonych przez inne organy i instytucje;
- nie stanowią porad prawnych.
- Punkt nie prowadzi doradztwa w indywidualnych sprawach.
- Informacje opublikowane w Punkcie jak również aplikacje i funkcjonalności umożliwiające realizację usług zostały opracowane przez ministra właściwego ds. gospodarki bądź przez organy właściwe na ich wniosek lub przy ich współpracy.
- Informacje opublikowane w Punkcie w językach obcych mogą być w części tłumaczone z wykorzystaniem funkcji automatycznego tłumaczenia treści stron internetowych, z zastrzeżeniem, że funkcja ta nie zapewnia pełnej poprawności przetłumaczonego tekstu.
- Informacje dla Użytkowników
- Rejestracja
- Z Punktu mogą korzystać Użytkownicy anonimowi i zarejestrowani.
- Użytkownicy anonimowi mogą korzystać z treści informacji opublikowanych w Punkcie lecz mają ograniczone prawo dostępu do usług elektronicznych świadczonych w Punkcie, które wymagają poświadczenia tożsamości.
- Użytkownik może zarejestrować się tylko jeden raz.
- Rejestrując się, Użytkownik ma obowiązek podania informacji zgodnych z prawdą.
- Użytkownik może w dowolnym momencie usunąć swoje konto. Usunięcie konta z systemu jest równoznaczne z wyrejestrowaniem się Użytkownika z Punktu.
- Rejestracja Użytkownika będącego Przedsiębiorcą lub Obywatelem składa się z dwóch, a Użytkownika będącego Urzędnikiem z trzech etapów:
- w pierwszym etapie należy wypełnić formularz rejestracyjny;
- w drugim etapie należy aktywować konto z wykorzystaniem adresu e-mail podanego podczas rejestracji.
- w trzecim etapie należy wygenerować i przesłać Upoważnienie (dot. tylko Urzędnika)
- Użytkownik będący Przedsiębiorcą lub Obywatelem podaje w formularzu rejestracyjnym swoje dane osobowe: imię i nazwisko, adres e-mail oraz dane związane z kontem tj. hasło dostępu do zakładanego konta. Rejestracji w Punkcie dokonuje się poprzez prawidłowe wypełnienie formularza rejestracyjnego znajdującego się na stronie Punktu.
- Użytkownik będący Urzędnikiem podaje w formularzu rejestracyjnym swoje dane osobowe: imię i nazwisko, adres e-mail, dane związane z kontem tj. hasło dostępu do zakładanego konta, nazwę instytucji, stanowisko służbowe lub nazwę wydziału. Przedstawiciel Instytucji związanej z Użytkownikiem potwierdza jego rejestrację w Punkcie, według generowanego wzoru, na podstawie którego konto Użytkownika zostanie aktywowane.
- Administrator w celu prowadzenia konta Użytkownika będącego Przedsiębiorcą lub Obywatelem gromadzi dane wymienione poniżej w pkt a-b, a w przypadku prowadzenia konta Użytkownika będącego Urzędnikiem w pkt a-e:
- nazwisko i imię;
- adres poczty elektronicznej;
- nazwa instytucji;
- wydział lub stanowisko;
- numer telefonu.
- Użytkownik posiadający konto w Punkcie otrzymuje na podany przy rejestracji adres e-mail dedykowane powiadomienia mailowe.
- Konto Użytkownika o profilu Urzędnik wymaga potwierdzenia przez Administratora serwisu Biznes.gov.pl uprawnień na podstawie Upoważnienia.
- Upoważnienie generowane jest automatycznie na podstawie podanych przez Użytkownika danych w formularzu rejestracyjnym. Upoważnienie wymaga elektronicznego podpisania przez osobę reprezentującą instytucję.
- Podpisanie elektronicznie Upoważnienie należy załączyć do swojego konta w Punkcie.
- Rejestracja Użytkownika możliwa jest również poprzez Profil Zaufany z wykorzystaniem technologii Single Sign-On (SSO). Użytkownicy logujący się po raz pierwszy w Punkcie za pomocą Profilu Zaufanego, zostaną zarejestrowani zgodnie z danymi przekazanymi przez ten system oraz po weryfikacji adresu e-mail.
- Usługi online – załatwianie spraw drogą elektroniczną
- Realizacja usług administracyjnych następuje przez wypełnienie oraz wysłanie drogą elektroniczną odpowiednich pism zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 670 z późn. zm.).
- Pisma mogą być podpisane przez Użytkownika z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub Profilu Zaufanego ePUAP.
- Realizacja usług administracyjnych odbywa się poprzez wypełnienie przez Użytkownika wniosku bądź innego pisma w Punkcie i przekazanie go przez Punkt na wskazany adres elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP organu właściwego. Śledzenie przebiegu całego procesu krok po kroku, odbywa się za pośrednictwem konta Użytkownika Punktu.
- Punkt każdorazowo potwierdza Użytkownikowi złożenie wniosku/pisma do organu właściwego za pośrednictwem Punktu, poprzez doręczenie dokumentu urzędowego poświadczenia odbioru (UPO). UPO generowane jest automatycznie przez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP organu właściwego i stanowi dowód skutecznego złożenia wniosku/pisma do organu. Powiadomienie Użytkownika o doręczeniu następuje na jego adres e-mail podany przy rejestracji. W przypadku braku możliwości doręczenia wniosku/pisma przez Punkt, Użytkownik jest o tym informowany na jego adres e-mail podany przy rejestracji.
- Przesyłanie do Użytkownika stosownej odpowiedzi urzędowej od organu właściwego jest realizowane przez Punkt za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej Ministerstwa Rozwoju i Technologii na platformie ePUAP. Organy właściwe doręczają pisma Użytkownikowi za pośrednictwem Punktu, na unikalny adres skrytki przypisany do tego Użytkownika, zdefiniowany w ramach elektronicznej skrzynki podawczej Ministerstwa Rozwoju i Technologii na platformie ePUAP. Użytkownik może odczytać lub pobrać pismo w Punkcie.
- Odbiór przez Użytkownika pisma przekazanego za pośrednictwem Punktu jest realizowany w trybie doręczenia, o którym mowa w art. 147 ust. 3 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 569).
- Podpisanie przez Użytkownika urzędowego poświadczenia odbioru odbywa się w Punkcie z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub Profilu Zaufanego.
- Wszelkie powiadomienia związane z załatwianiem spraw drogą elektroniczną, Użytkownik otrzymuje na swój adres e-mail podany przy rejestracji.
- Realizacja usług może odbywać się także poprzez przekierowanie Użytkownika do zewnętrznych systemów teleinformatycznych, za pomocą których organy właściwe realizują w sposób elektroniczny usługi. W takim wypadku realizacja odbywa się całkowicie poza Punktem i Użytkownik nie ma możliwości śledzenie statusu przebiegu usługi w Punkcie.
- Centrum Pomocy - wnioski o udzielenie informacji
- . Punkt oferuje pomoc poprzez Centrum Pomocy Przedsiębiorcy, które udziela informacji m.in. na temat spraw związanych z podejmowaniem, wykonywaniem lub zakończeniem działalności gospodarczej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Zarejestrowany w Punkcie Użytkownik – Przedsiębiorca, Obywatel lub Urzędnik - może zadać pytanie w formie elektronicznej, na które odpowiadają konsultanci, eksperci z właściwych organów administracji publicznej oraz instytucji otoczenia biznesu.
- Centrum Pomocy Przedsiębiorcy Biznes.gov.pl to punkt informacyjny w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, przeznaczony dla przedsiębiorców, obywateli i administracji.
- Centrum obsługuje użytkowników Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz Punktu biznes.gov.pl. Konsultanci Centrum Pomocy odpowiadają na pytania wykorzystując różne kanały komunikacyjne, w tym telefon, livechat, wirtualnego urzędnika lub formularz kontaktowy.
- Centrum Pomocy jest dostosowane do obsługi osób niesłyszących.
- Centrum Pomocy udziela informacji w języku polskim i angielskim.
- Podczas korzystania z Centrum Pomocy przekazywane są takie dane osobowe jak: imię, nazwisko, nazwa firmy, adres e-mail.
- Pomoc przekazana przez Centrum nie stanowi indywidualnej interpretacji przepisów prawa dla Użytkownika i ma charakter ogólnej informacji o obowiązujących przepisach prawa.
- Hurtownia Danych CEIDG i Biznes.gov.pl
- Hurtownia danych CEIDG i Biznes.gov.pl (dalej „Hurtownia danych”) jest źródłem danych i raportów o przedsiębiorcach zarejestrowanych w CEIDG, do którego dostęp ma każdy zainteresowany Użytkownik.
- Hurtownia danych działa pod adresem dane.biznes.gov.pl
- Hurtownia danych zastąpiła dotychczasowy serwis datastore.ceidg.gov.pl
- Dostęp do Hurtowni danych będą mieli wyłącznie Użytkownicy, których tożsamość została zweryfikowana. Weryfikacji tożsamości dokonuje się w oparciu o Węzeł Krajowy.
- W celu uzyskania dostępu do Hurtowni danych, Użytkownik musi łącznie spełnić następujące warunki:
- posiadać konto na biznes.gov.pl i
- wypełnić wniosek o nadanie uprawnień do Hurtowni danych poprzez usługę online dostępną na biznes.gov.pl
- Hurtownia danych może udostępniać zgromadzone informacje zewnętrznym systemom teleinformatycznym poprzez interfejs API. API pozwala innym systemom, na korzystanie z zasobów Hurtowni danych w sposób zautomatyzowany.
- Dane osobowe Użytkownika podczas korzystania z API Hurtowni danych będą usuwane po 36 miesiącach od złożenia wniosku o wygenerowanie raportu.
- Szczegóły techniczne i organizacyjne dotyczące dostępu do API Hurtowni danych są dostępne na stronie Akademii Biznes.gov.pl
- Skrzynka doręczeń elektronicznych
- Skrzynka doręczeń elektronicznych (dalej „Skrzynka eDoręczeń/Skrzynka”) stanowi realizację zadań wynikających z ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2320 z późn. zm.).
- Skrzynka jest dostępna po rejestracji w Punkcie i dostępna po zalogowaniu na www.biznes.gov.pl wyłącznie dla Użytkowników będących Przedsiębiorcami.
- W celu uzyskania dostępu do Skrzynki eDoręczeń, Użytkownik powinien wypełnić wniosek o utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych i Skrzynki za pośrednictwem usługi online dostępnej w Punkcie.
- Skrzynka służy do wymiany korespondencji pomiędzy Użytkownikiem a podmiotami wskazanymi w art. 155 ustawy o doręczeniach elektronicznych.
- Za pośrednictwem Skrzynki Użytkownik będzie miał możliwość zarządzania korespondencją, w tym jej wysyłania i odbierania oraz zarządzania uprawnieniami dostępu do Skrzynki.
- Opinie
- W Punkcie istnieje możliwość opiniowania poszczególnych informacji i usług poprzez wyrażenie swojej oceny oraz zgłoszenie komentarza.
- W Punkcie dostępny jest Głos Przedsiębiorcy, który umożliwia Użytkownikom zgłaszanie inicjatyw i propozycji dotyczących m.in.: rozwoju działalności gospodarczej, praw i obowiązków przedsiębiorcy, finansowania działalności gospodarczej, wprowadzania innowacyjnych produktów i usług na rynek, handlu zagranicznego, informacji dla przedsiębiorców, zamieszczanych treści oraz funkcjonowania Punktu. Celem Głos Przedsiębiorcy jest zbieranie uwag i opinii dotyczących ułatwień, likwidacji barier i ograniczeń w prowadzeniu działalności gospodarczej i przekazywanie ich odpowiedzialnym za poszczególne obszary instytucjom.
- Przesłanie pomysłów, komentarzy oraz opinii nie jest równoznaczne z wniesieniem wniosków w sprawie ulepszenia funkcjonowania administracji w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Użytkownik może zamieszczać pomysły, dodawać komentarze i opinie do pomysłów publikowanych w Głosie Przedsiębiorcy oraz głosować na zgłoszone pomysły.
- Wpisywanie pomysłów oraz komentarzy, a także głosowanie na wybrane pomysły wymaga zalogowania w Punkcie Biznes.gov.pl. Każdy zalogowany Użytkownik może głosować na dany pomysł tylko raz.
- Informacje zamieszczone przez Użytkownika w Głosie Przedsiębiorcy są widoczne dla innych użytkowników oraz Administratora.
- Zgłaszane pomysły powinny być zgodne z następującymi zasadami:
- tytuły pomysłów powinny w jasny, zrozumiały sposób odzwierciedlać treści zawarte w opisie;
- opis pomysłu nie powinien przekraczać 1500 znaków;
- zgłaszany pomysł powinien zawierać: opis problemu i propozycję jego rozwiązania. Pomysły roszczeniowe, nie zawierające konstruktywnych propozycji rozwiązania, nie będą publikowane;
- pomysły powinny dotyczyć zagadnień związanych z warunkami prowadzenia działalności gospodarczej, w tym rozwoju działalności gospodarczej, praw i obowiązków przedsiębiorcy, finansowania działalności gospodarczej, wprowadzania innowacyjnych produktów i usług na rynek, handlu zagranicznego, informacji dla przedsiębiorców oraz funkcjonowania i treści w Punkcie;
- zanim Użytkownik zgłosi pomysł, należy sprawdzić, czy nie został już wcześniej zgłoszony;
- administratorzy Głosu Przedsiębiorcy nie są zobowiązani włączać się do dyskusji na temat opinii.
- Administrator Głosu Przedsiębiorcy ma prawo do niepublikowania pomysłów i komentarzy bez podania uzasadnienia. Administrator zastrzega sobie także prawo do: redagowania, skracania treści pomysłów i komentarzy oraz łączenia pomysłów.
- Użytkownik, którego pomysł zostanie opublikowany w Głosie Przedsiębiorcy otrzymuje powiadomienie pocztą elektroniczną o opublikowaniu pomysłu lub jego odrzuceniu. Użytkownik jest także informowany o zmianie statusu pomysłu.
- Pomysły i komentarze Użytkowników publikowane są pod imieniem i nazwiskiem zgłaszającego.
- Administrator ma prawo blokowania dostępu Użytkownikom dopuszczającym się naruszeń zasad wymienionych w pkt 12 niniejszego rozdziału.
- Zabrania się wykorzystywania Głosu Przedsiębiorcy w sposób sprzeczny lub niewłaściwy z jego celem. Niedozwolone jest zgłaszanie pomysłów i komentarzy, które:
- zawierają wyrazy lub zwroty powszechnie uznawane za wulgarne lub obelżywe, naruszają powszechnie uznane normy komunikacji oraz dyskryminują innych z powodu rasy, płci, języka, wyznania lub jego braku, pochodzenia społecznego, urodzenia, majątku lub z jakiegokolwiek innego powodu;
- zawierają treści reklamowe;
- nawiązują do prowadzenia agitacji politycznej lub religijnej;
- nawołują do zachowań nieetycznych lub niezgodnych z prawem;
- stanowią naruszenie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1062);
- naruszają dobra osobiste innych osób;
- propagują używki lub przemoc;
- mogą stanowić potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej;
- namawiają do przekazywania darowizn;
- zawierają link do strony danego użytkownika w celach promocyjnych;
- zawierają spam – wielokrotne powtarzanie tej samej treści;
- Urzędnik
- Zaplecze
- Zgodnie z art. 65 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy właściwi ministrowie udostępniają w Punkcie informacje z zakresu działów administracji rządowej, którymi kierują.
- W celu ułatwienia realizacji zadania, o którym mowa w ust. 1 zostało utworzone Zaplecze Biznes.gov.pl.
- Zaplecze Biznes.gov.pl przeznaczone jest dla administracji publicznej, w celu ułatwienia działań związanych z aktualizacją treści znajdujących w Punkcie.
- Zaplecze odpowiada za procesy związane z tworzeniem, edycją, zatwierdzaniem i publikacją opisów usług.
- Zaplecze posiada bazy instytucji realizujących i instytucji centralnych oraz możliwość przypisywania usług do odpowiednich instytucji.
- Poprzez Zaplecze Urzędnicy mogą samodzielnie dostarczać treści do Punktu wprowadzając i aktualizując opisy usług oraz dane swojej instytucji.
- W Zapleczu Urzędnicy mają dostęp do opinii dotyczących usług i informacji udostępnianych przez ich instytucję.
- API
- Punkt udostępnia zgromadzone informacje zewnętrznym systemom teleinformatycznym poprzez interfejs API. API pozwala innym systemom, na korzystanie z zasobów Punktu.
- API udostępnia informacje publiczne w ustrukturyzowanej formie na potrzeby m.in. portali BIP, systemom regionalnym i branżowym oraz portalom samorządów zawodowych.
- Szczegóły techniczne i organizacyjne dotyczące dostępu do API uzgadniane są z Administratorem Punktu.
- Akademia
- Akademia to platforma umożliwiająca naukę pracownikom instytucji publicznych pod adresem w domenie Biznes.gov.pl.
- Udostępniane na Akademii kursy w formie materiałów multimedialnych, wspierają użytkowników Punktu w najważniejszych obszarach dotyczących: usług administracyjnych, gospodarki elektronicznej oraz wykorzystania modułów Punktu, w tym Zaplecza.
- Użytkownicy mogą skorzystać z wideo poradników, szkoleń, webinarów oraz przejść ścieżki szkoleniowe czyli uporządkowane zestawy kursów, zakończone weryfikacją zdobytych kompetencji.
- Administrator gromadzi dane osób, które wyrażają chęć udziału w szkoleniach lub webinarach oferowanych przez Akademię (imię, nazwisko, nazwę instytucji, adres e-mail, numer telefonu). Dane te wykorzystywane są przez administratora w celach związanych z organizacją szkoleń lub webinarów, w tym do potwierdzania udziału w ww. formach edukacyjnych.
- Aplikacja Urzędnika
- Aplikacja Urzędnika stanowi narzędzie dla Urzędników pozwalające na obsługę wniosków o wpis do CEIDG składanych przez przedsiębiorców oraz korzystanie z dodatkowych modułów do weryfikacji i pobierania dokumentów związanych ze złożonym wnioskiem.
- Aplikacja jest dostępna pod adresem aplikacja.ceidg.gov.pl.
- Dostęp do aplikacji jest możliwy po zalogowaniu przy wykorzystaniu Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej.
- Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych przez Punkt jest Minister Rozwoju i Technologii, Plac Trzech Krzyży 3/5, 00-507 Warszawa, adres e-mail: kancelaria.mr@mrit.gov.pl tel. 22 262 92 46
- Minister Rozwoju i Technologii przetwarza dane osobowe na podstawie art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności Ministerstwa Rozwoju i Technologii
- Administrator danych Punktu będzie udostępniał dane osobowe (w zakresie określonym w profilu Użytkownika) organom władzy, odpowiedzialnym za realizację usług uruchamianych przez Użytkownika w postaci usługi świadczonej drogą elektroniczną.
- Administrator danych Punktu w celu zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych umożliwia dalsze powierzenie danych osobowych do przetwarzania podmiotom trzecim, wyłącznie na podstawie umów zawartych po uprzedniej weryfikacji podprocesora, w tym umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- Logi systemowe oraz mechanizm cookies
- Punkt gromadzi informacje zawarte w logach systemowych (data i czas połączenia, adres IP oraz informacje o kraju z którego pochodzi adres IP, informacje o wersji przeglądarki internetowej użytkownika oraz inne, określone w polityce prywatności Ministerstwa Rozwoju i Technologii). Dane te wykorzystywane są w celach technicznych, statystycznych oraz promocyjnych.
- Punkt stosuje mechanizm cookies. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, które serwer www zapisuje po stronie Użytkownika. Cookies używane są do zapamiętywania informacji o Użytkowniku, tworzenia spersonalizowanych treści oraz obsługi logowania.
- Punkt stosuje mechanizm Google Analytics, oparty o kod śledzący w technologii JavaScript oraz cookies. Mechanizm ten pozwala na zbieranie zanonimizowanych danych o zachowaniu Użytkownika w trakcie sesji w serwisie, takich jak wyświetlone strony i czas na nich spędzony, dane o urządzeniu i systemie operacyjnym Użytkownika oraz dane o interakcji Użytkownika ze stroną (takie jak kliknięcia na linki, pobrania dokumentów).
- Zaplecze